{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  hilse henover hegn?
  • #1   4. okt 2022 Nej, det ville jeg aldrig lade min hest gøre, og jeg ville blive meget vred, hvis nogen lod deres fremmede hest hilse på min over hegnet. Min er nemlig god til at kaste med forbenene, når hun hilser på andre heste, og jeg vil ikke risikere at stå med en skadet hest, bare fordi nogen synes, at det kunne være hyggeligt, hvis de lige sagde hej...

• #2   4. okt 2022 Nej, nej, nej. ALDRIG nogensinde! Man ved aldrig, hvordan andres heste reagerer på det. Du risikerer, at enten den anden hest eller din egen sparker frem med forbenet, og så sidder den ellers fast i hegnet...

Det er seriøst idioti + du ved jo ikke, om hesten på den anden side har en smitsom sygdom. Så nej det ville jeg ALDRIG gøre...

• #3   4. okt 2022 jeg har det på præcis samme måde. et er de kan sidde fast i hegnet, men man aner jo heller ikke om den er syg

• #4   5. okt 2022 Jeg har gjort det een gang og det resulterede i at hesten på marken satte et forben over den nederste planke og ødelagde hegnet. Så det lærte jeg hurtigt er en meget dårlig ide

• #5   5. okt 2022 Det kan skabe en rigtig farlig situation for rytteren, så nej. Især hvis hestene ikke kender hinanden.

• #6   5. okt 2022 Nope. Jeg kender ikke hesten på folden, jeg ved ikke hvordan den reagerer på fremmede. Jeg ved hvordan min egen reagerer. Og han er ikke altid specielt venligt stemt overfor andre/fremmede. Derfor ville jeg også blive meget ked af det, hvis nogle lod deres hest hilse på ham over hegnet.

Og ja, hvis hesten på folden har en smitsom sygdom, så risikerer jeg at slæbe det med tilbage og ikke kun gøre min egen hest syg, men også resten af stalden.

• #7   6. okt 2022 Er helt enig med de andre, det gør man ikke!

af de nævnte årsager smiley

• #8   6. okt 2022 Jeg er glad for jeg ikke er den eneste med den holdning, jeg troede jeg måske var pylret.

det kom sig af at hende som låner min hest lod ham hilse på en hest hun ikke kender, og syntes det var vældig sjovt at min løftede forben af den! jeg var forarget over at hun syntes det var sjovt at han gjorde det, hans sko kunne nemt have siddet fast i hegnet

• #9   7. okt 2022 Det var så sidste gang hun havde lånt min hest. Kan hun finde på det, hvad kan hun så ellers finde på.

• #10   7. okt 2022 I min verden er det sådan noget, børn kan finde på i ubetænksomhed.
    Så må man forklare at sådan gør man ikke - og meget gerne hvorfor. Det burde være muligt at lære/forstå, uanset alder og øvrig tankevirksomhed smiley

• #11   7. okt 2022 Er enig med de andre. Det gør man ikke!

(Når det så er sagt, lader jeg mine to hilse på hinanden, men de kender også hinanden nu smiley )

Kommentér på:
hilse henover hegn?

Annonce