{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Gjord med eller uden elastik? Og hvilken? {{forumTopicSubject}}

Joker er meget sur på gjorden. Kan finde på at bide ud når jeg står på jorden og fra ryggen sparker han med bagben op under maven og smider ryggen op og går meget anspændt.

Lige nu har jeg en mattes gjord uden elastik. Har fået hjælp til at vælge den model der passer ham og længden passer også i forhold til hvordan de siger den skal ligge.

Så er virkelig i tvivl. Er bare nervøs for om min sadel kommer til at glide rundt når en elastik jo giver sig. Så vil gerne høre jeres bud.

P.S Hans sadel passer og er passet med kiropraktik og undersøgt for mavesår.

Kommentarer på:  Gjord med eller uden elastik? Og hvilken?
  • #1   23. dec 2022 Jeg havde nok prøvet med en gjord med elastik, og så nogle snacks. Masser af snacks, jeg tror også det handler om at gøre det til en god oplevelse på flere måder, end bare at spendere på en ny gjord smiley

• #2   23. dec 2022 Jeg har også en halvsur hest når den får gjord på.
    Bruger gjord med elastik, giver den hovedtøj på før sadel, så kan den ikke bide mig.
    Den har bidt efter mig, det fik jeg vendt den af med, roser den de dage den ikke er så sur smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 44 Emner: 131 Svar: 8.758
    #3   26. dec 2022 Jeg tænker at det vigtigste er st finde ud af årsagen til der adfær, frem for at skifte gjord.

Jeg har aldrig kunne mærke forskel på en hest om den gik med den ene eller den anden gjord, om det var med eller uden elastik, om det var en gjord til 200 kr, eller 2000 kr.

Forskellen har udelukkende lagt i, hvordan sadlen lå, og om hesten havde gener/smerter som blev forværret ved brug af gjorden

• #4   27. dec 2022 Min hoppe foretrækker en lammeskind gjord til dressur sadlen
    Og en læder pladegjord til springsadlen.

Hun har sensitiv hud så derfor kan hun også nappe efter alle gjorde hvis de spændes forkert.

Dog havde jeg tjekket din hest for smerter i ryg, mavesår, eller låsninger ved sadel og gjordlejet

• #5   8. jan Når du siger det er en mattes, og gjorden er i rigtig længde, model osv. så vil det højest camouflere problemet at skifte til gjord med elastik, og ikke reelt løse det.
    Jeg ville have anbefalet at undersøge hesten for mavesår først og fremmest, men det har du gjort. Hvad med gjordkrampe?
    Og har du prøvet at ligge en lammeskindssadel på eller anden form for sadel, bare for at se om reaktionen er den samme? Ved godt du siger sadlen passer, men tænker stadig det ville være interessant at afprøve.
    En kiropraktor arbejder primært med knogler og led, så jeg ville nok få en behandler ud med forstand på muskler, bindevæv, organer osv. Det kan være osteopat, fysiurgisk hesteterapeut, kraniosakral terapeut eller lignende

Kommentér på:
Gjord med eller uden elastik? Og hvilken?

Annonce