{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

Fjolle
Fjolle
Emner: 1

Højde og at ride fjordhest? {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet tilbudt en fjordhest jeg er ret vild med, han er pt. 149cm men er ung så han voksne nok et par cm. Endnu. Han er af den sporty ridetype, men stadigvæk med fjordhestepræg og han er ikke tilredet.

Jeg er 179 cm. Og har altid haft og redet store heste på 170++ mest fordi jeg har en idé om at jeg derved belaster hesten mindst muligt, så det har været for min og deres komfort.

Jeg vejer 75kg. Så jeg tænker umiddelbart det er en ok vægt til en stor fjordhest, men bliver min højde et problem i forhold til ridning og træning af ham?

Er der nogle der har billeder liggende af høje personer der rider fjordhest?

Kommentarer på:  Højde og at ride fjordhest?
  • #1   14. feb Kig på Facebookgruppen "Fjordhesten DK" - der er billeder af mange forskellige fjordhesteekvipager.

Og nej, du er hverken for lang eller for tung til at ride en Fjordhest smiley
    I det hele taget er man alt for fokuseret på stangmål. Det handler meget mere om proportioner - en Fjordhest har næsten lige så meget krop som en varmblodshest. Måske ikke så meget længde, men dybde og bredde er der ikke meget forskel på. Og dermed kan et par halvlange ben sagtens nå ind til en Fjordhest.
    Det er meget værre, hvis man har en po-po, som har svært ved at være i en 17" sadel, for der findes ikke ret mange Fjordheste, der kan bære en længere sadel.

• #2   14. feb Du kan tjekke trolle ud på min profil, jeg er selv 179 høj, han var 145-147, fik flere kommentar af min højde da jeg havde dv end da jeg havde fjord blanding ??

• #3   14. feb min fjordhest er 140cm og er også 'sporty' model. jeg er selv 175 og 70kg. det er intet problem, og er den 10cm højere er det jo absolut intet problem. vi rider både dressur og tur - nogle gange turer på 2,5 time. aldrig været halt, problemer med ryg eller noget - jeg ville dog personligt ikke springe (højt) på hende. du kan se billeder på min profil smiley

• #4   14. feb Det kan du sagtens. Der findes masser af høje ryttere i vores verden, og med din vægt er jeg slet ikke bekymret ??

Mvh en fjordhesteejer

• #5   15. feb Min nordbagge er lavere end din og jeg er højere end dig smiley

Jeg har også vejet mere end dig, og mindre. Men min gamle, gule har jeg redet på i tyve år.

Kommentér på:
Højde og at ride fjordhest?

Annonce