444 visninger
|
Oprettet:
Højde og at ride fjordhest? {{forumTopicSubject}}
Jeg er blevet tilbudt en fjordhest jeg er ret vild med, han er pt. 149cm men er ung så han voksne nok et par cm. Endnu. Han er af den sporty ridetype, men stadigvæk med fjordhestepræg og han er ikke tilredet.
Jeg er 179 cm. Og har altid haft og redet store heste på 170++ mest fordi jeg har en idé om at jeg derved belaster hesten mindst muligt, så det har været for min og deres komfort.
Jeg vejer 75kg. Så jeg tænker umiddelbart det er en ok vægt til en stor fjordhest, men bliver min højde et problem i forhold til ridning og træning af ham?
Er der nogle der har billeder liggende af høje personer der rider fjordhest?
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.846
Og nej, du er hverken for lang eller for tung til at ride en Fjordhest
I det hele taget er man alt for fokuseret på stangmål. Det handler meget mere om proportioner - en Fjordhest har næsten lige så meget krop som en varmblodshest. Måske ikke så meget længde, men dybde og bredde er der ikke meget forskel på. Og dermed kan et par halvlange ben sagtens nå ind til en Fjordhest.
Det er meget værre, hvis man har en po-po, som har svært ved at være i en 17" sadel, for der findes ikke ret mange Fjordheste, der kan bære en længere sadel.
nov 2009
Følger: 106 Følgere: 184 Heste: 9 Emner: 144 Svar: 2.209
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 281
jun 2008
Følger: 272 Følgere: 845 Heste: 6 Emner: 292 Svar: 2.114
Mvh en fjordhesteejer
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.282
Jeg har også vejet mere end dig, og mindre. Men min gamle, gule har jeg redet på i tyve år.
Højde og at ride fjordhest?