{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

irriterende købere o_O {{forumTopicSubject}}

jeg solgte min gamle hest for godt og vel 1½ år siden. jeg skrev i kontrakten, at jeg ville have mulighed for at kontakte køberen for at høre om hesten, hvornår det skulle være. og at jeg ville have besked hvis hesten skulle sælges videre så jeg evt. kunne købe hende tilbage. men nej- jeg har ikke fået noget som helst at vide. så da jeg kommer på hestegalleri en dag, ser jeg at hesten er oprettet herinde, og er til salg. jeg bliver selvfølgelig vred. køberen har slettet sin bruger nu, og dermed også hesten. så ser jeg at hun er på msn, da jeg kommer hjem fra nogen veninder. jeg skriver til hende, om hesten er solgt. og det er den ikke. men den skal sælges. jeg brokkede mig så over at jeg ikke havde fået noget besked. det eneste jeg får smidt tilbage i hovedet er: ''vi havde en aftale om at du kunne købe hende tilbage, og nu gider jeg ikke høre mere fra dig. farvel'' .
hmm? nu har jeg ikke hørt fra hende i over 2 måneder, så burde hun egentlig ikke give mig besked om hvad der sker omkring hesten, når det står i kontrakten?
det irritere mig voldsomt, da jeg savner den hest helt sindsygt. ville sgu gøre alt for at få hende tilbage.. s;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  irriterende købere o_O
  • #1   26. mar 2008 Skøre folk det må være MEGA trælst!

• #2   26. mar 2008 Hold kæft en skovl..

• #3   26. mar 2008 Synes sgu ikke at det er fair overfor mig. så hun er nok den sidste jeg nogensinde sælger heste til, igen. også det at den hest betød så meget for mig. det fortalte jeg hende endda. og hun sagde udtrykkeligt til mig sidst jeg snakkede i telefonen: ''hun bliver ved mig. og hvis jeg mister tiden til det, så skal du nok høre noget fra mig lige med det samme. og jeg skal nok få fat på dig, uanset hvad. jeg skal nok knokle røven ud af bukserne for det''. men hvad har hun gjort? jeg har ikke fået noget som helst at vide. o_O

• #4   26. mar 2008 Aj, hvor tarveligt;s - at nogle egentlig kan være det bekendt;s

• #5   26. mar 2008 nårh pea. hun er bare så dum hende ejern!
    kan godt huske da vi fandt din lille hypse smiley smiley

• #6   26. mar 2008 jeg har oplevet det samme med min gamle hest kira.

hende der købte Kira og jeg havde den aftale, at hun skulle kontakte mig, hvis Kira skulle sælges igen.. Det blev jeg ikke, og fik først afvide i går, fra en anden person at Kira var blevet solgt..
    Jeg opdager så at hun er blevet oprettet under navnet Kia nu, ved den nye ejer. og kira blev åbenbart solgt i november!

Er skuffet over at jeg ikke fik besked..

• #7   26. mar 2008 hvis jeg skal være helt ærlig ville jeg også blive sur hvis gamle ejer blev sur som du blev... jeg ville nok reagere som de gjorde hvis ikke jeg kendte gamle ejer

• #8   26. mar 2008 det er typisk..
    oplevede noget lignede i efteråret da jeg solgte en af mine heste, dt skulle være købers nye ridehest, men en mdr senere ser jeg den til salg og ca 14 dage efter finder jeg ud af den er solgt til en hestehandler, hvem og hvor viste jeg ikke. nu ved jeg ikke hvor han er og det var bestemt ikke min mening for så skulle han ikke ha været solgt

• #9   26. mar 2008 Theis og Maria L, der er egentlig ikke noget at være irriteret over ved mig. for jeg har ikke kontaktet hende mere end 2 - 4 gange siden, for at hører hvordan det går med hende. og det er i løbet af en periode som siger 1½ år. så det er ikke engang ret meget. så forventer jeg godt nok også at jeg får at vide hvis hun bliver solgt! specielt når hun har skrevet under på det i kontrakten.

• #10   26. mar 2008 det mindste d kunne gøre var at give lyd, når de ved hvor meget hesten har betydet.. syndes faktisk det er lidt mangel på respekt, selvom jeg godt ved at solgt er solgt, men det er altså sin bedste ven man sælger og ikke bare nogle gamle sko....

• #11   26. mar 2008 ved du hvor dum man føler sig når man skal fortælle det til gamle ejer??? og man ved på forhånd at de bliver" skuffet"

• #12   26. mar 2008 ja men det er det mindste man kan gøre, ville i ikke også selv blive glade hvis folk ringede og fortalte jer det?
    jeg bliver lykkelig hver gang der er en der ringer og fortæller hvordan det går med en af mine gamle heste, og hvis de bliver solgt ber jeg den give mit tlf nr med så de nye ejere har mulighed for at kontakte mig

• #13   26. mar 2008 Det kan der jo så være delte meninger om. men jeg mener stadigvæk ikke rigtigt at hun kan være det bekendt. om hun så bryder sig om mig eller ej! hun kender mig ikke- og derfor kan hun ikke udtale sig om det. hun har ikke set mig ride krikken- så dermed kan hun ikke udtale sig om det.
    jeg ved selv hvad min mening består af, og jeg synes ikke at det er fair gjort. og jeg ville aldrig selv gøre det. jeg kontaktede endda hende jeg havde købt hende af, selvom jeg ikke brød mig om hende på nogen måder, og havde røvrendt mig for groft. jeg snakkede med hende, og fortalte hvordan det gik osv. jeg snakkede med hende om hesten, fordi jeg selv ved hvordan det er at få sådan noget smidt i hovedet- nemlig ikke sjovt!

• #14   26. mar 2008 jeg ville da blive ked af det hvis zappa blev solgt igen, men jeg ville da aldrig blive sur på emilie og hendes familie... jeg fortalte det til hende der havde ham før mig men kun fordi jeg kender hende godt.... syntes ikke man har pligt til at fortælle det og hun gør nok det hun mener er bedst

• #15   26. mar 2008 Jeg er skam heller ikke blevet sur over at hun sælger hende. langt fra. jeg er blevet sur over at der ikke er blevet SAGT noget til mig. specielt fordi den hest betød så meget for mig. ikke at den ikke må blive solgt videre. det kan jeg sgu ikke styre.

• #16   26. mar 2008 du har solgt den hvis du vil vide hvad der sker med den skulle du nok kun have lånt den ud..... jeg mener stadig ikke hun burde have dårlig samvittighed

• #17   26. mar 2008 forskellige mennesker-forskellige meninger.

• #18   26. mar 2008 jeg syndes lidt det viser hvor meget folk respekter andre mennesker... hvorfor kan man ikke vise andre lidt høflighed...

• #19   26. mar 2008 mette, var den vendt ''mod mig'' eller ''med mig''? smiley

• #20   26. mar 2008 men når du opretter et indlæg regner du vel ikke med at alle mener det samme som dig??

• #21   26. mar 2008 hvis du læser det andet jeg har skrevet, tror jeg du er sikker på, at jeg har samme mening som dig...

• #22   26. mar 2008 Jeg synes det er en mærkelig opførsel du har haft over for hende, du solgte den til. Selvfølgelig ja, så burde hun da have kontaktet dig, men ærlig talt, hvad får du ud af at stalke hende og brokke dig, hvis du ikke vil have den tilbage. -og hvorfor forventer du at HUN skulle ringe og sige den var blevet solgt? Du vidste den var til salg, havde du interesse havde du nok rettet henvendelse.

• #23   26. mar 2008 Maria, nej det regner jeg ikke med? hm. men jeg synes stadig heller ikke at det er fair at hun gør det hun gør. og jeg har min mening, og den vil jeg stadigvæk have ret til!

• #24   26. mar 2008 Thit, Nej! jeg vidste nemlig ikke at den var til salg. HUN lovede mig at kontakte mig. jeg fandt selv ud af det ved at se det herinde.

• #25   26. mar 2008 det har du også ret til ,, men du bryder dig ikke om vores det er ret dobbelt moralsk.. og hvis ikke du vil købe hesten er det vel også ret lige meget om hun kontaktede dig

• #26   26. mar 2008 jeg har ikke sagt at jeg ikke bryder mig om jeres- jeg har vel ret til at forsvare mig selv?

• #27   26. mar 2008 ja det har du men det virker som om at du har oprette dette indlæg for at vi skal syntes at ejeren har gjort det forkerte

• #28   26. mar 2008 Leapea .

Du fandt ud af den var til salg, og bagefter venter du på, at hun kontakter dig, og fortæller hvad der sker med hesten fremover?
    Du skriver: nu har jeg ikke hørt fra hende i over 2 måneder, så burde hun egentlig ikke give mig besked om hvad der sker omkring hesten, når det står i kontrakten?

Du kunne da lige så godt selv have kontaktet hende og spurgt smiley

• #29   26. mar 2008 Maria, der kan jeg så sige at det ikke er derfor. Jeg har oprettet det her for at komme ud med min irritation, og er egentlig lidt ligeglad med hvad andre mener. men jeg har det bare lidt somom at i ''angriber mig'' .. f.eks det med at jeg ikke skulle være en tilregnelig god nok rytter, til at hun ville sælge hende tilbage til mig? det er også noget man ønsker at høre.

• #30   26. mar 2008 Thit, jeg kan så sige dig så meget at det er før de 2 måneder, at jeg fandt ud af at hun var solgt. og efter de 2 måneder, har hun næsten brudt al kontakt til mig.

• #31   26. mar 2008 folk startede jo med at holde med dig::::: vi fortæller dig desværre bare om virkeliegheden, vi siger jo ikke at du er dårlig, men om hvilke grunde der kunne være

• #32   26. mar 2008 jeps, det er fint.

• #33   26. mar 2008 Leapea .
    jeg forstår godt hvad du skriver, jeg skriver bare du SELV kan tage kontakten.

• #34   26. mar 2008 Thit, nu er det heller ikke fordi jeg ikke har prøvet det rigtig mange gange? det er ligesom lidt svært, når hun ikke svarer mig.

• #35   26. mar 2008 eej hvor irriterende for dig smiley
    har heldigvis fin kontakt med mine gamle ponyers ejere.

Men kan sige dig, jeg var virkelig ked af det, da jeg skulle sælge den ene, fordi hans gamle ejer blev sååå sur smiley så tror ikke det er sjovt for nogen af jer ;S

• #36   26. mar 2008 Hvis I har lavet en skriftlig kontrakt på at du skal have besked så skal du bare have det! Længer er den ikke!!

• #37   27. mar 2008 Tanja, nej det tror jeg skam heller ikke. men alligevel, så er det da irriterende at hun ikke bare snakker med mig om det.

• #38   27. mar 2008 forstår dig ganske udmærket. ret så ubehøvlet af hende :s især når det står i en kontrakt.

theis - jo du kan bruge en kontrakt til noget, der er en grund til det hedder en kontrakt, men hvis du er i tvivl om hvad det betyder, så slå det op. hun er sådan påkrævet at kontakte gamle ejer, hvis hun sælger hesten videre. og man er godt nok touchy hvis det kan irritere en af en gammel ejer spørger hvordan det går med hesten. tror ikke på en eneste af jer ville være ligeglade med hva der skete med den

• #39   27. mar 2008 Jeg må jo så være den kolde skid i den her sammenhæng.
    Når jeg har solgt en hest/pony, ja så er den simpelthen ikke min mere og jeg kunne aldrig finde på at gøre krav om at jeg skulle ha forkøbsret ved evt. salg.
    Og jeg kunne aldrig finde på at købe en hest med det skrevet i en kontrakt.
    De heste jeg så har solgt, der har jeg spurgt forrige ejere om de er interesseret, ganske enkelt for at give dem chancen og det samme har de købere til mine gjort hvis de har skulle sælge.
    Jo gu er det træls hun ikke lige kunne spørge, men igen, hvem siger hun vil sælge til dig? Der har jo været en grund til du solgte.

• #40   27. mar 2008 Syns du er lidt pjattet. Hesten er solgt den er ikke din mere slut. Hun må selv bestemme hvad hun vil med den. hvis du var så glad for den osv. skulle du havde lånt den ud eller beholdt den.

• #41   27. mar 2008 Hvis de i fællesskab har lavet en kontrakt hvor på der står hun skal kontakts ved eventuelt salg så har køber jeg sagt at det er okay med hende!!! Så hun er skam ikke pjattet!!

• #42   27. mar 2008 Ehm det der med at følge hesten hvordan der går osv er jeg ikke sikker på sådan er en juridist ret, men så fremt i fald begge parter har skrevet under på en tilbagekøbt atest så har du første ret alt efter evt. punkter der måtte være tilføjet komtrakten. Så hvis det er tilfældet og du vil købe den tilbage så er det bare at få fat i en advokat ...

• #43   27. mar 2008 Hvorfor solgte du den fra start af, egentlig? (undskyld hvis nogen allerede har spurgt, men gad ikke læse alt der står her)

• #45   27. mar 2008

Nu har jeg også solgt et par heste, et par enkelte med mulighed for at køv ved videresalg, men når hesten er solgt, så er det svært at få ret til noget - kontrakt eller ej.

Det er mest en moralsk sag, som jeg mener man skal snakke godt igennem inden handel.

Jeg har - heldigvis - kontat til en af de få heste, som har betydet noget for mig.

Vi skriver altid kontrakt, gerne i samarbejde med køber, men jeg ved også at hvis man vil gå i krig med kontraktbrud etc. så er det stortset umuligt at vinde.

Venligst Louise

• #46   28. mar 2008

Hestehaven : Det handler også om at være realistisk - hvis du vil melde hende for kontraktbrud, hvad forventer du så at få ud af det? Erstatning? Medmindre man er ret velhavende, og har råd til at spilde rigtig mange penge på en retssag, som man med 98 % sikkerhed taber, så er det da det man skal.

Det er bare surt - men der er desværre ikke så meget at gøre ved det. Det er en moralsk sag - trods det egentlig burde være på plads juridisk.

• #47   28. mar 2008 Louise K:

Hvorfor skulle hun tabe?? Det står jo i kontrakten at hun skal kontaktes!!

• #48   28. mar 2008
    Ja - det er en aftale de har indgået, så hun burde nok have gjort det. Det har hun ikke, men der er ikke noget at gøre.

Kender man en smule til jura, og især de mange retssager, hvor heste indgår, så er det stortset umuligt at vinde en sag som anklager.

Kommentér på:
irriterende købere o_O

Annonce