{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
375 visninger | Oprettet:

Dækken - hvor meget fyld? {{forumTopicSubject}}

HEJ!

Jeg har besluttet at Lyrik jeg her til vinter vil klippe ham, og ligge et vinterdækken på ham.

Han plejer at ligge en ret kraftig pelsdragt om vinteren.

Mine spørgsmål er så :

1. hvornår er det bedst at tage klippe 1. gang?
2. hvornår skal den have dækken på?
3. hvor mange denier er bedst?
4. hvor mange gram skal der være i dækkenet?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken - hvor meget fyld?
  • #1   20. sep 2008 Jeg klipper om et par uger, så får ponyen 150 grams dækken på, det er rigeligt som vejret er nu - der er jo ikke vinter.

Senere, når det bliver rigtigt koldt, så får han 370 gram dækken på (evt. en klipning igen, hvis det er nødvendigt).

• #2   20. sep 2008 Jeg Klipper snart, så får hun et overgangsdækken på med fyld. Senere får hun så vinterdækken evt 2 stk på hvis hun skal klippes igen senere...

• #3   20. sep 2008 Nu skal vi jo også tage i betragtning at han er fjordhest + at han aldrig har haft dækken på før..

Skal man have 2 dækkener?
    Kan man ikke bare gå direkte på vinterdækken også i foråret putte et regndækken på med lidt fyld.(150 g ect.)

• #4   20. sep 2008 min går med 150 g nu, skal dog klippes om en måneds tid tror jeg ..
    men om ikke andet for han 200 g på om 14 dages tid ..
    Vinter dæknet er på 500 g (: så han burde ikke komme til at fryse (:

• #5   20. sep 2008 Hvis du putter vinterdækken på nu, så får du et problem til vinter - så kan den ikke holde varmen.

Vi kan heller ikke gå med det samme tøj NU, som til vinter, det duer ikke smiley

Ellers skal du vente med at klippe ham til der bliver rigtig koldt - så får han kæmpe pels inden, men sådan er det jo.
    Så kan du klippe der, og lægge vinter på.

Og trappe ned i gram når der bliver varmere igen (så du skal have flere dækkerne lige meget hvad).

• #6   20. sep 2008 Jeg gjorde det samme med min fjordhest som jeg skrev tidligere at jeg ville gøre med min nuværende hest...

Men nej du kan ikke bare nøjes med et regndækken og et vinterdækken. Er nødsaget til at have et overgangsdækken også.

• #7   20. sep 2008 mine får regndækken med fleece på eller bare et 100g dækken, alt andet er for varmt nu

Kommentér på:
Dækken - hvor meget fyld?

Annonce