{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Gjord med elastik? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Da tiden efterhånden er ved at være til at min hest skal gøres sadelvant, har jeg et spøgsmål angående gjord.
Jeg har laddet mig fortælle at en gjord med elastik i den ene side er en dårlig idé, da det trækker sadlen skævt, så sadlen med tiden bliver skæv.
Men hvad bør man købe? Lædergjord? Gjord med elastik i begge sider? eller hvad?
Hvad foreslår I ? Det er til en kombineret Kieffer Aachen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gjord med elastik?
  • #1   4. mar 2009 Ville enten vælge en gjord med elastik i begge ender, eller slet ingen elastik. Gerne læder, men af god kvalitet, så den ikke er stiv og kommer til at gnave.

• #2   4. mar 2009 brug aldrig elastik gjor det er lort ! smiley
    både for hest og sadel

• #3   4. mar 2009 uden elastik hvis du ikk skal springe ;b
    når man skal springe kan det være god, da den giver efter når hesten hopper..
    men jeg valgte det også fra..

• #4   4. mar 2009 Jeg er meget glad for min elastikgjord, har prøvet andre men så glider sadlen når man skal op, det gør den ikke med elastikgjorden. Der er så elastik i begge sider.

• #5   4. mar 2009 Jeg skal ikke springe. Har ikke tænk mig at tilspringe min hest før han er 4, dvs. om 1 til halvanden år.
    Jeg har bare en veninde der sværger til at elastikgjord er vejen frem. Men Jeg kan godt se problemet i at den selvfølgelig trækker i sadlen. Og om min hest er besværligt at stramme gjord på aner jeg jo ikke noget om endnu, da jo endnu ik er sadelvant

• #6   4. mar 2009 Signe B
    rengede heller ikk med at ville springe nu ;b

men jeg sys ikk man skal købe en elstik, da de andre er gode nok.. ;b

• #7   4. mar 2009 jeg bruger gjord med elestik i begge siden på min dressur sadel smiley

Begyndet jeg med da jeg havde haft ham lidt tid (han var 4) han begyndt at få gjordkramber af den uden da den skulle være rimelig strem for at den sad fast.. det holdet efter jeg fik en gjord med elastik i..

• #8   4. mar 2009 Jeg har oplevet det modsatte. Flere af mine elever får strammet for godt, og når gjorden så er konstant stram (den sidder jo stramt uanset om hesten ånder ind eller ud), får hesten spændinger og kramper. En fast gjord kan ikke strammes så hårdt som en elastikgjord, og vil være løsere når hesten puster ud. Derfor foretrækker jeg faste gjorde.
    Andre har sikkert modsatte oplevelser.

Kommentér på:
Gjord med elastik?

Annonce