KØBERE- Hvad sker der for jer??? {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger, hvad i al videste verden sker der for jer købere? Man bliver brændt af gang på gang, og på de mest mærkelige tænkelige undskyldninger, hvis man da overhovedet hører noget.
I dag skulle jeg fremvise to heste, og ingen af køberne dukkede op. Der kommer hverken besked eller noget, man bliver bare væk, og det er ikke første gang, jeg har oplevet.
Hvad ville I sige, hvis I kom ud og skulle kigge på hest og sælger ikke var hjemme??
Jeg har også oplevet folk komme en time for sent uden at give nogen besked.
Jeg har haft folk, der har sagt ja til køb og pludselig hører man ikke mere. Jeg har sågar sendt kontrakt afsted, og ikke hørt yderligere.
Jeg har fået en hest retur efter en måned, køber havde fået lov at købe på afbetaling og havde pludselig ingen penge. Derefter brugte jeg nok ca. en måned på at få vaccinationsbogen retur.
Jeg har lavet en aftale om bytte handel, dato for bytte aftalt, få dage efter sprang modparten bare fra.
Og så er der så alle dem, der komme ud og kigger, og er meget interesseret, men ikke gider give en respons tilbage.
Så har jeg haft en, der gerne ville købe og have hjem hurtigst muligt, to dage efter var hesten pludselig for dyr.
Eller dem der kommer og kigger, er de perfekte købere, men de skal så lige have solgt selv først, det kunne de så godt have sagt, det er jo spild af min tid.
Ofte oplever jeg på almindelig handel med udstyr, at folk vil købe, får kontonr og ikke sætter penge ind, igen uden at give nogen respons af nogen art. Og ellers kommer pengene måske en uge for sent, men man skriver ikke lige til sælger, at de nok skal komme.
Kunne nogen ikke være så venlige at oplyse mig om, hvor pokker ganske almindelig moral og respekt for andre mennesker er blevet af?
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.472
feb 2007
Følger: 147 Følgere: 182 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 1.690
Nej det er det ikke, og jeg har også mange gode handler, men nej jeg har ikke bare været uheldig, jeg kan høre, det er generelt ofte det folk oplever, specielt købere der bare bliver væk i hestehandel.
nov 2008
Følger: 29 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 868
Nu er jeg godt nok også selv på udkig efter hest, men sådan en opførsel vil jeg aldrig stå til ansvar for. Jeg har mine forældre med ind over hele tiden, og jeg ville da så sandelig være flov hvis mine forældre pludselig synes hesten er for dyr.
Der er jo desværre ikke så meget at gøre ved det.
jul 2005
Følger: 66 Følgere: 108 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.546
Det er frustrerende !
Jeg har to gange haft en mulig køber i røret,
og der blev aftalt tid og sted for afprøvning,
og så hører man bare intet.
Det er så frækt!
sep 2009
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 153
Står selv og skal købe hest og vil helst ikke møde en "ligeglad" sælger, men jeg vil absolut heller ikke opføre mig som en "ligegyldig" køber...
Good luck ;o)
apr 2008
apr 2008
feb 2007
Personligt synes jeg, den del er mest irriterende, da min normale holdning til mennesker er positiv, men den bliver lige så langsomt splittet af, og jeg tænker da, bare nu det ikke påvirker, når de seriøse mennesker kommer.
Men seriøst, hvordan ville I ikke tænke, hvis sælger ikke var hjemme, når I kom? Og har nogen prøvet det er sket?
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 394
Lad vær med at sætte heste tilsalg herinde. Det er ikke seriøst nok. Jeg er også holdt op med at købe ting herinde fra fordi folk er for useriøse. Så hellere på betalings sider.
feb 2007
Det er købere fra alle mullige sider, jeg nævner herinde...
jul 2006
Følger: 90 Følgere: 86 Heste: 6 Emner: 48 Svar: 363
Men vil give dig helt ret i at tendensen er blevet sådan, ikke bare med heste men generelt med alting. Folk er ligeglade med andre og med aftaler, og tænker kun frem til deres egen snude. Det er yderst sørgeligt!
Og lige hesteverdnen er noget af det mest uærlige og indspiste miljø man kan komme i, folk snyder hinanden hele tiden og der er rigtig mange der ikke tager hestekøb/salg alvorligt. Det er jo for pokker dyr vi har med at gøre, ikke en tennisketsjer! Det er slemt nok at deres liv skal rives op med rod når de bliver solgt, men der er bare så mange som bliver kastet rundt fra sted til sted fordi folk er uærlige og kun tænker på sig selv.
Så fik jeg osse lige lukket lort ud, men hovedpointen er at jeg er enig i at der er alt for mange der er sådan, og det er bare så irriterende.
-Sissel
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 644
det resulterede i de blev sure på mig fordi jeg ikke ville vente en måned eller mere for at få en ny hest som de så lige havde glemt at sige muligvis var i fol...........
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.381
Jeg har dog taget ud og set på hest selv om jeg skulle have min egen solgt først.. jeg gjorde dog opmærksom på dette med det samme og var kun ude hos avlere..
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 237
Du spørger til, om nogen har prøvet at sælger ikke var hjemme!!
Ja jeg har!!
Jeg havde været ude at se hesten 3 gange, og alt var aftalt.. Havde fået en til at køre for mig, og møder op ude på gården.. MEN så er der ingen hjemme....
Vi venter, venter og venter.., og jeg bliver mere og mere ked af det/urolig.. Havde kun sælger hjemme-nr., så kunne ikke ringe og høre, hvad der lige foregik.. Efter ca. 3 kvarter kom sælger så endelig hjem.., hun havde lige haft lidt mere at lave på arbejde..
Årh tak!!!, kune du ikke lige ha givet besked..
Min chauffør var temmelig utålmodig og var på vej hjem flere gange..
Heldigvis endte det godt.., og jeg fik hesten med hjem..
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.254
- Det er fanme dårlig stil af de mennesker !
feb 2007
Selvfølgelig ved jeg godt, at det ikke er alle, der er sådan, vi har skam mødt rigtig mange søde og rare mennesker også.
Vi havde nogle ude og kigge hest for nylig, og de lovede at ringe besked på egen opfordring. Efter en uge ringede faren og sagde, at de havde købt en anden. Utrolig pænt gjort
Den der med sælger, der ikke var hjemme, følte du dig ikke til grin, da du stod der og ventede? Fordi det gør jeg da ihvertfald, hver gang folk ikke kommer.
Signe *spider-pig* Nu som Jesus L, Jeg synes, det er fair nok, når man gør opmærksom på det. Men de mennesker, der var udeved os, ville forhandle pris, og da vi virkelig synes, det var rette hjem, gik vi ned i pris. Efter et par dage skrev datteren, at de kunne ikke låne i banken og skulle have solgt først. Hvorfor kom de??
©AM .
Ja så er jeg da ekstremt uheldig
dec 2009
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 303
Jeg har min hest til salg, men overvejer størkt at tage hende af markedet fordi jeg føler jeg spilder min tid på useriøse "købere".
Folk der prøver at få hesten urimeligt langt ned i pris, uden så meget at have set den.
Så hellere behold hesten end at at lade folk skambyde!
nov 2005
Følger: 61 Følgere: 94 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Ja Pia... Jeg vil ikke engang sige at du har været uheldig??...for den måde at opføre sig på som du har oplevet!!..ja det er sgu snart mere reglen end undtagelsen!!
Folk har INGEN og jeg siger INGEN respekt og moral mere...Folk er SÅ egoistiske og tænker KUN på dem selv...
Folk snyder og bedrager så det er helt utroligt...
Der er sørme snart lang imellem seriøse og troværdige købere... man skulle jo så tro det er fordi at størsteparten af dem som kommer herinde er børn!!...men næ nej de voksne er sgu lige så slemme som børnene..
Hvad er det dog i samfundet der gør at RESPEKT for andre end sig selv?...kun er noget man hører om fra "gamle" dage??.... Høflighed?? er det et ord der er blevet streget i den danske ordbog??..
Folk er fuldstændigt kolde overfor hvordan de behandler andre??.. Hvis du spurgte dem som har brændt dig af...ja så ville de stå fuldstændigt uforstående overfor dig ...og ville ikke kunne forstå at de har gjort noget forkert....
Det er desværre den vej tingene går kan man mærke?? jeg gad vide hvad det ender med??...en stor flok egoister!!
Trist trist..må man sige.....Hvad blev der af den med "en aftale er en aftale" ..."at holde ord" ???
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.211
Det er dårlig stil!
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 274
Til sidst havde jeg nogle som var rigtig intresseret, og jeg måtte endelig ikke sælge til andre, "de var ærlige og ville IKKE springe fra" som de sagde, Dagen før jeg skulle over med kontrakten, var de pludselig gået konkurs!! De bor meget tæt på, hvor vi bor, jeg var stjerne tosset... Til min nabo sagde de, at de var blevet fyrret fra jobbet, trods de stadig kører rundt i firmabilen... Ikke nogen man har lyst til at hilse på mere..
Man køber da ikke hest, uden at have pengene først???
Det værste er dog, at skulle ud og se på pony til børnene og 1 time før aftalt tid ringer og siger ponyen er solgt... Så kan man skisme godt informere, at der kommer andre og kigger, så man ikke står med grædende børn..
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.520
Det burde være ganske alm. høflighed og respekt for folks tid, at man lige ringer og giver besked. Det er uforståeligt og respektløst.
feb 2007
Og til jer andre, jeres historier lyder præcis som mine.. Man mister helt ylsten og modet til at sælge ikke? Man sætter næsen op efter at fremvise og gøre sit bedste, for gang på gang at føle sig til grin..
nov 2005
Ja det spreder sig nemlig som ringe i vandet...når folk er SÅ uærlige..... ingen tør stole på hinanden..... Den du skulle ud og se pony hos har måske oplevet mange af den slags dårlige købere og sælger jo så når den seriøse køber nu er der...
Det går den helt forkerte vej efterhånden... Ingen tør tro på at en aftale er en aftale... øvøv
okt 2007
Følger: 29 Følgere: 30 Emner: 1 Svar: 104
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.520
Ikke for at virke "fantastisk", men de gange vi har været ude at kigge på heste, har vi da haft ringet og undskyldt bare vi kom 2 minutter forsent, har i det mindste ringet og aflyst så snart vi vidste det. Og at give besked tilbage når man har været ude at kigge. Det burde være nogle helt naturlige ting at gøre. Man skulle nærmest tro det var en joke at folk bare brændte én af på de måder.
feb 2007
apr 2008
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 394
Ja, jeg ved godt jeg vender kritikken rundt på sælgere, men det er selvfølelige ikke alle der er sådan. Jeg har bare svært ved at stole på folk der ikke er ærlige fra starten af.
nov 2005
Ja den går begge veje..både købere og sælgere....
Men her er folk også røget på filter, gider ikke spilde min tid på folk der ikke engang gider give besked hvis de skifter mening!!!
feb 2007
Kan de? Har du nogensinde oplevet en sælger, som stoppede med at svare dig, når du skulle købe af dem? Eller som ikke var hjemme, når du kom?
Jeg har ihvertfald aldrig, nok netop fordi sælger faktisk er den, der står og gerne vil have handlen i orden.
apr 2008
jeg kender også en som har købt en hest... den fandtes så åbenbart ikk mere... død året før...
så jo det går begge veje... der findes dårlige købere, gode købere som der findes dårlige sælgere og gode sælgere...
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 237
Ved ikke helt om jeg følte mig til grin.., var i hert fald godt skuffet... Troede virkelig hun havde brændt mig af.. Sælger havde nemlig fortalt, der var en anden der også var interessret..
Men heldigvis, gik det som det skulle...
Kan så udemærket forstå, hvordan det må være, når køber ikke kommer, melder tilbage og lign...
Folk generelt har ingen respekt for noget mere....
Jeg har handlet en del herinde.., og har heldigvis kun haft positive oplevelser ud af det..
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 351
Mht. at bliver forsinket - så kan det meget nemt ske, hvis man kommer langvejs fra. Det har vi gjort de gange vi har været ude og kigge på hest...vi har brugt en hel dag i toget fra den ene ende af landet til den anden, og på et tidspunkt var jeg også så uheldig, at min mobil løb tør for strøm. Der kunne jeg ikke give besked om at vi var blevet forsinkede, og det er jo beklageligt.
Så der kan jo være gangbare årsager til nogle af de situationer du har været i, men selvfølgelig er der også dem der ikke tænker på at det er tidsspilde for sælger når man ikke dukker op som aftalt.
feb 2007
Min personlige mening, så tjekker man selvfølgelig med banken inden, man kigger på hest og spilder en masse menneskers tid.
Ang den anden, så er det fair nok at komme for sent, dog giver man besked. Skulle man løbe tør for strøm, så har man vel pli til lige at sige, når man dukker op, at sådan hang tingene sammen.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.839
Hun dukkede aldrig op.
Hendes undskyldning er at hun er indlagt - fair nok.
Hendes profil har været online? - de er flere der benytter samme profil.
hun ringer ikke afbud ? - er indlagt, må ikke have sin mobil (det må du faktisk rigtig mange steder på hospitalerne, bare i opholdsstuen)
Hun får ikke en anden til at melde afbud? hendes far havde lovet det, men gjorde det ikke....
grr... jeg ved ikke om jeg tror hende - det er også ligemeget - hun kommer aldirg i nærheden af min hest...
Så jo, jeg synes også det er helt ok at blive harm, rasende osv...
maj 2007
Følger: 74 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.975
Jeg havde to par hvor vi aftale de sku komme osv, og ingen af dem så man eller hørte fra siden..
De sidste der kom og kiggede valgte så at købe, men de ku først hente her i slutningen af Januar, men fordi de virkede nogen gode mennesker der passer godt til hende, har vi valgt at gøre sådan at jeg har fået halvdelen for hende, og så får jeg resten når de henter hende.. så hvis de dropper det har jeg da fået lidt ud af ulejligheden =0)
KØBERE- Hvad sker der for jer???