{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Min hest kan ikke lide smede.. :S {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg har en skøn 3 års.. hun er dejlig at arbejde med, og ellers normal sød og rar pige.. Hun kan bare ikke FORDRAGE smede.. Og sådan har det desværre været siden hun var føl.. Havde en smed ude, som var noget hård ved hende da hun var bette.. og det har desværre gjort, at ingen smede kan tage hendes baghove, uden alt for meget bøvl.. har skiftet smed et par gange, for at finde en der passer til hende..

Jeg har nu skiftet til en smed, som tager sig god tid om tingene.. bruger tid på at få tillid til hende.. Han er nu kommet så langt, at han kan tage forhovene, uden de alt for store problemer.. men der er stadig problemer med baghovene.. :S

Hvad kan man gøre for at det bliver bedre?? Jeg tror selv at det nok skal blive bedre med tiden.. han har idag selv hentet hende fra boksen, og snakket med hende derinde.. og der har hun været glad og ørene fremme..

Har i nogle forslag, til at gøre arbejdet nemmere for smeden?? Jeg forsøger selv at bruge meget tid på benløft.. men hun gør jo bare ingen ting mod mig hehe..

ii altså.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest kan ikke lide smede.. :S
  • #1   8. mar 2010 Okay.. tak for svaret.. Men ja hun laver også, såkaldt kospark mod ham.. og har også stået og hoppet og stejlet op af ham.. Men det er dog blevet bedre med forhovene.. Men det er da et problem.. har det jo ikke godt med hun er så bøvlet... Jeg håber det bliver bedre hvertfald.. smiley

• #2   8. mar 2010 Jeg er helt enig med * Stald Zederkof *
    når du renser hovene så prøv at banke lidt på hoven få evt en brugt fil af smeden, ta en gammel hestesko og læg på den og bank lidt igen stræk forbenene og lav høje løft med bagbene sådan som smeden gør..
    jeg har en hest der har nedlagt alt for mange smede og tilsidst ville ingen ta hende og hun bliver bedøvet hver gang, men vi træner stadig og hun bliver hele tiden bedre, hovenes tilstand kan jo blive så slemme at det er nødvendigt med bedøvelse og så får den mindre og mindre for hver gang .
    held og lykke til med projektet

• #4   9. mar 2010 Tina.. Det er allerede prøvet det med at banke på hoven.. rundt omkring.. og hun gør jo ingen ting ved mig.. hun giver mig selv hovene, uden problemer.. kan gøre hvad jeg vil med dem.. så det er jo et problem.. men må bare prøve at blive ved.. skulle helst gerne ikke miste en smed hehe..

• #5   9. mar 2010 Uh, den er så svær, den opgave.. For du har jo nok ikke lige smeden i stalden hver dag, som jeg har...

Men en ting som måske kunne hjælpe - Få så mange forskellige som muligt til at løfte ben på hende.. Er hun flink, så rose rose rose op over begge ører...

Når dette virker rimeligt, så skaf et par chaps (minder om smedens skødeskind) og tag dem på..

Ofte forbinder de skødeskindet med den der grumme smed, der engang har været slem.. Men jeg kan også godt forstå, hvis smeden IKKE vil smide skødeskindet, da det er en del af hans "sikkerhed"..

• #6   9. mar 2010 sorte perler lyder som en god ide, måske jeg skulle prøve det med min for syntes oz det er dyrt hver 7 uge at skulle have dyrlægen ud at bedøve hende.. det koset imellem 750 og 900 kr hver gang og så kommer skoene jo oveni, men sikkerheden skal komme i første række, den smed hun kylede hen af jorden mente ik den skulle bedøves og mente han sagtens kunne holde dyret, hmm hun er altså 180 i stg så ik nogen lille hest men han har så ik været her siden.. men han valgte bedøvelsen fra og jeg havde tilbudt det så.. men har heldigvis en god smed i dag..

• #7   9. mar 2010 Sorte perle. Det lyder som nogen gode ideer.. Jeg må prøve at få så mange som muligt til at rense hove på hende.. hun har jo tillid til mig.. men pyha jeg syntes det er svært.. men ordnet hove skal hun jo også..

Men jeg håber at det kommer stille og roligt.. og at hun får tillid til ham.. Men nej, han er desværre ikke i stalden hverdag.. for det ville helt sikkert hjælpe, når hun høre hans stemme hverdag, og kender ham.. Det ikke nemt med de heste.. Min kæreste, og en af mine veninders kæreste, kan sagtens komme til hende.. men vi må kæmpe videre.. smiley

• #8   9. mar 2010 Jeg deler gerne ud til højre og venstre af både mine og min mand's erfaringer... Hvis det kan hjælpe din hyp, så er jeg glad.. Hvis ikke - jamen så har jeg da kommet med et forslag...

Jeg X'er fingre for jer..

Kommentér på:
Min hest kan ikke lide smede.. :S

Annonce