Sommereksem og møginsekter {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
I er vel alle sammen ved at være godt træt af stikfluer, bremser og gedehamse, eller er det bare mig der syntes de er stygge ved vores kære firbenede venner?
Er der nogen herinde som har et godt råd til hva der VIRKELIG VIRKER mod insekterne ? Jeg er ikk rigtig til insektdækken da min hest ogs bruger dækken om vinteren..
Og er der nogen der har et godt råd mod sommereksemen? Så jeg evt. ku afhjælpe hans kløe?
Jeg søger midler som for alvor virker og ikke skal bruges en gang i timen, det skal ikk være for kunstigt!!
Eller er der nogen der har en opskrift på noget som virker?
Har engang hørt noget med eddike og hvidløg eller sådan noget, men fik ikk hele opskriften og fremgangsmåden..
Alle råd vil være behjælpelige og blive lyttet til!! (okay, med mindre det er helt ude i hampen (; )
Mvh Anna
feb 2008
Følger: 73 Følgere: 70 Heste: 1 Emner: 447 Svar: 1.930
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 128 Svar: 986
jul 2010
Følger: 1 Svar: 8
Du har helt ret, det er bare uudholdeligt med alle de stikkende insekter, som er i luften i øjeblikket.
Jeg har fulgt flere indlæg herinde, hvor der blev áfprøvet diverse hjemmelavede opskrifter, de virkede på nogle og havde ingen effekt på andre. Men hovedingrediencerne var eddieke, hvidløg og hjortetaksolie. Så du må prøve dig frem.
Med hensyn til sommereksem, som kommer af det lille stikkende insekt "mitten", findes der som jeg har fået oplyst (vi har selv en Frieser med sommereksem) kun et middel imod - og det er et godt insektdækken, som pakker hest godt ind, især er det vigtigt med mavestykke og hals.
Vi fører insektdækken i vores produktsortiment, men ikke med mavestykke, så i dit tilfælde kan vi ikke hjælpe - der må du prøve en af de mange andre rideudstyrsbutikker.
Mange hilsner
Reno
www.RiderShop.dk
jul 2010
Følger: 1 Svar: 8
Mange tak for informationen - det vil vi da afprøve, hvis det kan hjælpe på hendes "sygdom", så er det jo kun godt.
Mange hilsner
Reno
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 37
Min plag er osse meget plaget af forskellige insekter og klør sig helt vildt. Jeg har prøvet forskellige spray produkter og de har ikke virket overhovedet
Sommereksem og møginsekter