{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Sommereksem og møginsekter {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

I er vel alle sammen ved at være godt træt af stikfluer, bremser og gedehamse, eller er det bare mig der syntes de er stygge ved vores kære firbenede venner? smiley

Er der nogen herinde som har et godt råd til hva der VIRKELIG VIRKER mod insekterne ? Jeg er ikk rigtig til insektdækken da min hest ogs bruger dækken om vinteren..
Og er der nogen der har et godt råd mod sommereksemen? Så jeg evt. ku afhjælpe hans kløe?

Jeg søger midler som for alvor virker og ikke skal bruges en gang i timen, det skal ikk være for kunstigt!!
Eller er der nogen der har en opskrift på noget som virker?

Har engang hørt noget med eddike og hvidløg eller sådan noget, men fik ikk hele opskriften og fremgangsmåden..

Alle råd vil være behjælpelige og blive lyttet til!! (okay, med mindre det er helt ude i hampen (; )

Mvh Anna

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommereksem og møginsekter
  • #1   16. jul 2010 Der hvor jeg havde min hest opstaldet var der en hest med sommereksem. han fik sådan noget halløj mod sommereksem i hans mad, og han kom vist først ud om aftenen og natten over [:

• #2   16. jul 2010 Jeg giver min lille dreng think fly. Det hjælper helt utrolig. Derudover bruger jeg tjære til at smøre omkring ører og hale. Det lugter, men det holder de værste insekter væk.

• Reno J
    Reno J Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 8
    #3   16. jul 2010 Hej Anna og Macho

Du har helt ret, det er bare uudholdeligt med alle de stikkende insekter, som er i luften i øjeblikket.

Jeg har fulgt flere indlæg herinde, hvor der blev áfprøvet diverse hjemmelavede opskrifter, de virkede på nogle og havde ingen effekt på andre. Men hovedingrediencerne var eddieke, hvidløg og hjortetaksolie. Så du må prøve dig frem.

Med hensyn til sommereksem, som kommer af det lille stikkende insekt "mitten", findes der som jeg har fået oplyst (vi har selv en Frieser med sommereksem) kun et middel imod - og det er et godt insektdækken, som pakker hest godt ind, især er det vigtigt med mavestykke og hals.

Vi fører insektdækken i vores produktsortiment, men ikke med mavestykke, så i dit tilfælde kan vi ikke hjælpe - der må du prøve en af de mange andre rideudstyrsbutikker.

Mange hilsner
    Reno
    www.RiderShop.dk

• Reno J
    Reno J Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 8
    #4   16. jul 2010 Hej Karina&Katrine

Mange tak for informationen - det vil vi da afprøve, hvis det kan hjælpe på hendes "sygdom", så er det jo kun godt.

Mange hilsner
    Reno

• #5   16. jul 2010 Det der Think Equine fly er det noget de skal fodres med? Og i hvilken mængde er det?.
    Min plag er osse meget plaget af forskellige insekter og klør sig helt vildt. Jeg har prøvet forskellige spray produkter og de har ikke virket overhovedet

Kommentér på:
Sommereksem og møginsekter

Annonce