{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Ny hjelm ved styrt? {{forumTopicSubject}}

Nu var jeg jo så uheldig at falde af hesten for lidt over en uge siden. Det var ret slemt, så jeg har ikke været oppe endnu (regner med at jeg skal op i weekenden igen) Jeg slog hovedet en del, fik hvert fald hjerne rystelse og husker intet fra den dag. Syntes jeg har hørt at man skal anskaffe sig ny hjelm når sådan noget sker?

Der er ikke noget at se eller mærke på hjelmen, den er ellers ret ny, kun brugt i 6 mdr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hjelm ved styrt?
  • #1   13. dec 2010 hver gang man taber hjelmen eller falder af, skal man anskaffe sig en ny, for at være på den sikre side mht. sikkerhed.

• #3   13. dec 2010 Man skal skifte hjelmen hvert år, eller hvis man falder af og slår hovedet slemt.. For sin egen sikkerhedsskyld smiley

• #4   13. dec 2010 Så må jeg heller ud og finde en ny en smiley Øv også så lige inden jul.... hehe

• #5   13. dec 2010 Jeg ville også købe ny!

• #6   13. dec 2010 camilla: det må du jo så kalkulere med, når du sætter priser for at træne heste.

• #7   13. dec 2010 Jeg sidder her og tænker, stakkels dig... Du var så fornuftig at have hjelm på, og alligevel fik jernerystelse.... Det er da surt.. men så tør man da slet ikke tænke på hvordan det ville have end, hvis du ikke havde den på.... Håber du er frisk igen, og vi glæder os til at høre, hvordan det går, når du skal op igen.

• #8   13. dec 2010 Ja, jeg tror også jeg var ret heldig. Men da min hest er helt ung og stadig under tilridning har jeg den heldigvis ALTID på. Men jeg slog mig da en hel del, humper stadig rundt... smiley Men jorden var jo også godt hård. Men min søde dejlige hest blev hos mig indtil min far kom og samlede mig op og hjalp mig tilbage

• #9   13. dec 2010 - det er self. kun hvis man lander på hjelmen man skal have en ny... - og forresten også en grund til at man ikke skal købe en brugt hjelm, du ved jo ikke om den brugte hjelm har været en tur på jorden med forrige ejer..

det samme gælder mange andre sportshjelme, og i øvrigt også barnestole til bilen, de skal udskiftes hvis de komme med i et biluheld,

faktisk bør man også skifte hjelmen hvis man får banket den imod en bom / dørkarm/ gren, eller en hets træder eller sparker på den mm...

jeg har selv den billigste hjelm fra hööks, og ungerne får jofas plastick "kanonkugler" med ørebeskytter på... de holder ok, for på grund af ridser og sådan skifter jeg altså ikke hjelmen ud, men i dit tilfælde, ville jeg gøre det- du er jo ikke i tvivl om at du slog hovedet, så har hjelmen nok taget sin del af det, og kan ikke "absorbere" det næste stød

• #10   13. dec 2010 den skal self. ikke skiftes hvis man lander på armen, og ikke får slag på hjelmen.
    Men det kan man vel tænke sig til.

• #11   13. dec 2010 Man skal anskaffe sig en ny hvis man rammer med hjelmen.
    hvis man lander på røven kan der jo ikk ske hjejmen noget

• #12   13. dec 2010 Jeg plejer ikke at skifte den ud men da jeg sidste år faldt af direkte på hovedet og fik en alvorlig hjernerystelse, gik jeg straks ud og købte en ny. Kunne ikke se nogen fejl på den gamle (har gemt den) men tør ikke tage chancen.. Så dyre er de ikke..

• #13   13. dec 2010 Du skal helt klart have en ny hjelm.
    Du skriver selv at du har fået hjernerystelse - ergo har hjelmen ramt jorden, vær du glad for at du havde hjelm på.

Camilla: Spørg i hvilken som helst rideudstyrsbutik eller for den sags skyld læge/sygehus. Så snart hjelmen har været udsat for styrt, dvs at den har ramt, skal den skiftes.

• #14   13. dec 2010 Ny hjelm - for en sikkerheds skyld.

Noget andet - det må sørme have været en ufattelig mild hjernerystelse, du har erhvervet dig - heldigt må jeg sige.

• #15   13. dec 2010 Camilla Stormont ! * Liberamus Equos *

He he den er skam god nok smiley
    Det har jeg også altid fået at vide...

En af mine hjelme så også hel ud på overfladen efter et slemt fald, så den red jeg da videre med, fald så af et stykke tid efter, ikke særlig voldsomt, hvor hjelmen, så opførte sig mærkeligt, den knirkede og bragede, den var simphelthen knækket indeunder foret...
    Turde slet ikke tænke på, hvis det fald havde været alvorligt, så havde ridehjelmet jo ikke hold til noget som helst...

Så det er en god regel smiley

• #16   13. dec 2010 Jeg burde også være fattig med det med ny hjelm... på 10 år er jeg røget af 9 gange, og kun 1 gang er jeg landt på fødderne i stedet for hovedet, men aldrig fået hjernerystelse eller noget i den retning, kun hold i nakken 2-3 dage som det værste i nærheden af hovedet, men fik også skiftet hjelm hver eneste gang, det er bare mor der betaler smiley

• #17   13. dec 2010 Jeg har altså en godkendt ridehjelm, og det er lykkedes mig at få hjernerystelse to gange smiley

• #18   13. dec 2010 Er man kompetent nok til at træne problemheste, hvis man (som teksten antyder) falder af konstant? Lol.

Men jeg ville også sige ny ridehjelm, når du har fået så stort et slag direkte imod hovedet. Og held og lykke med at komme op på hesten. smiley

• #19   13. dec 2010 der skal ny hjelm til.

Hvis det er kan du låne en og så øsnke dig en til jul jo smiley

• #20   13. dec 2010 Har godt nok ikke hørt at man skal købe ny hjelm efter et styrt,, Jeg faldt af i fredags og slog også mit hoved meget voldsomt ;s Hmm, og ryg og nakke..
    Men så må jeg jo lige snakke med forældrene, men synes det lyder lidt vildt at man skal det ? smiley

• #21   13. dec 2010 man skal ALTID skifte sin hjelm ud vist den rammer bakken for hårdt. Det kan være fordi du falder af eller fordi du har tabt den. Fordi selvom man ikke kan se nogen skader på den så kan den inde del (der faktisk knuses for at beskytte dit hoved) være knust og dermed virker din hjelm måske ikke så godt næste gang. Så ja, ingen tvil, køb dig en ny hjelm

• #22   13. dec 2010 Ja ud med den gamle og ind med en ny:-D

• #23   13. dec 2010 Generelle "regler"
    Hjelmen bør skiftes 1 gang om året eller hvis du taber den på cementgulvet, eller tager et styrt hvor du rammer m. hjelmen i jorden(barriere etc.

Dette skyldes at hjelmen kan være revnet eller måske helt flækket - uden at du kan se det ... når uheldet er ude og du tager en flyvetur m. hovedet først... ja så kan du risikere at hjelmen ikke tager fra.

Det er altså for din egen sikekrheds skyld.... better safe than sorry ;o)

Du kan jo altid nå at ønske dig en ny i julegave smiley

eller alternativt se denne, på tilbud, måske det var noget?
    http://shop.optihorse.dk/product.asp?product=1292

• #24   13. dec 2010 Tak for alle jeres gode svar. Så fandt jeg da ud af hvad mit største ønske er til jul smiley Ny hjelm. Med det her møg vejr og smerter i hoften, gør at jeg nok godt kan vente til jul med at komme ud og ride igen. Så må vi gå lidt ture indtil da.

• #25   13. dec 2010 Jeg ville ikke tvivle.. smiley ud og køb ny.. Troede faktisk man lærte alle steder at hjelmen skal skiftes hvis man rammer jorden med hovedet først.. De kan jo flække.. Ligesom styrthjelme til knallerter og motorcykler og ja cykelhjelm..

Kommentér på:
Ny hjelm ved styrt?

Annonce