1.099 visninger
|
Oprettet:
tysk rideforbund/Hannoveraner? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har haft kontakt til det tyske rideforbund eller Hannoveraner i tyskland, ang. ejercertifikat?
Jeg skal nemlig ha kontakt til en af dem og hører hvorledes jeg får fat på et nyt ejercertifikat.
Amiras er bortkommen i en tidligere handel.
PFH tak.
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Så har du nemlig nok samme irriterende og dyre problem som jeg, at der ikke er fulgt noget med vores tyske pony i forbindelse med salg til DK i sin tid.
Går ud fra at din hest er brandmærket og forbundet står uden på dens pas?
Nu er vores jo en sportspony og er brandmærket og registreret i ponyforbundet i Hannover - dem har jeg så fundet hjemmesiden på og kontaktet dem for at høre hvilken procedure de har.
For den nette pris af 70 euro kan jeg få udstedt en kopi af ejercertificatet, men før jeg kan få en kopi skal jeg kontakte notarius publicus (ved byretten) denne skal bevidne en "in lieu of oath" erklæring - altså bevidne min underskrift og dette dokument skal sendes til Tyskland sammen med de 70 euro. At få dette bevidnet ved notar koster så lige 300 kr.
jan 2005
Følger: 115 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 296
Hun er kåret og brændemærket i hannoveraner.. og ja der det er dem der står i passet......
Prisen er jeg lidt ligeglad, for jeg skal bare ha tingene ordnet, samt er min bror advokat, evt. kunne han eller en han kender bevidne???
nov 2008
Hvis man bare søger på Hannoveraner verband Hannover kommer følgende frem:
http://www.hannoveraner.com/7.html
Meget professionel side må man sige - der er endda kontaktpersoner i Danmark under international - måske du kan prøve at skrive til en af dem på mail og forhøre dig om du er det rigtige sted og hvordan du skal forholde dig med netop din hest. Så slipper du for sprogforviklinger til at starte med.
Nogle advokater kan fungere som notar, men det kan din bror uden tvivl fortælle dig.
Jeg skal jo ned til den vi har her i domhuset og så skal man passe det ind i deres vældige åbningstider som er 30 min på forskellige dage i ugen.
nov 2008
Det må og skal de hvis du får lavet en erklæring ved notaren som jeg fik lavet på at du lovligt er ejer af din hoppe. Med stempel fra domstolen i DK på at du er hvem du udgiver dig for at være (det ser notaren bevis på) så er det juridiske på plads og du skal skrive under på at originalen er bortkommet, så skal de altså udstede en kopi mod betaling. Måske de bare ikke kender til denne procedure. Har du talt med den danske kontaktperson?
tysk rideforbund/Hannoveraner?