{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

ride/gå på is {{forumTopicSubject}}

Vi har det problem om vinteren hos vores heste at vi ikke kan komme ud med dem da der ligger så meget is på vejene. de bliver ikke ryddet når der er sne da det er private veje det hele. Men vi savner alle sammen at lave et eller andet med vores heste, for når vi er der så står vi bare og glor på dem og snakker sammen og tager så hjem igen.
Det er også helt fint, sætter stor pris på samværdet med mine heste og det er gengældt. Problemet er bare at der ikke er nogen motivation til at tage derud når man bare står og glor i en time eller to og så tager hjem igen.
Jeg tør sgu ikke helt at tage chancen og tage hestene på gåtur når der ligger så meget is. De har ikke sko på nogle af dem, men er bare så bange for at de falder og slår sig eller at jeg selv falder for den sags skyld.
Hvad med jer, kan i ride og gå på isen eller holder i jer også langt væk fra den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ride/gå på is
  • #1   2. jan 2011 Hold dig langt væk.
    Men lad endelig hestene komme på fold hver dag! smiley


  • #2   2. jan 2011 Jeg går udfra at du ikke har et ridehus... Men er der ikke nogle marker (med sne) som I kan gå ud på? Det er jo ikke så glat.. smiley Ellers skulle sneen da meget gerne snart forsvinde... Der er i hvert fald tøet rigtig meget her ovre vest på smiley

  • #3   2. jan 2011 Er selv ved at s.... i bukserne så kan sagtens følge dig, men desværre ikke komme med noget brugbart...

  • #4   2. jan 2011
    Har ikke oplevet is før idag hvor det regnede og tøede igår også frøs :o)
    Hele december har man fint kunne ride.

    Rabatten er ikke spor glat. Har også kunne ride på vejen da der som sagt ikke har været glat.

    Skal ud og ride imorgen og se på hvordan det ser ud. Måske sneen på vejen er smeltet helt væk. Er den nogen steder her hvor jeg bor på de små veje.


  • #5   2. jan 2011 Du kunne anskaffe dig en klikker og så træne og øve sammen med hesten.

  • #6   2. jan 2011 det først i dag jeg har haft problemet jeg gik en tur, så måtte min hest finde ud af at gå forsigtigt

  • #7   2. jan 2011 Det er en løsdrift så de står altid ude smiley
    Og Nix, vi har hverken ridehus, bane eller stald, kun folde og et løsdriftskur.
    Den eneste vej ud derfra er en grusvej som er helt dækket med is, så man kan under ingen omstændigheder komme over til de marker der ligger i nærheden smiley
    Nå men jeg er da ikke den eneste med sådan et problem kan jeg høre smiley


  • #8   2. jan 2011 Ikke glat???
    Jeg var ude at gå en tur med hundene af markvejene i dag. Det var som en skøjtebane, selv rabatten var bundfrossen! Bevægede mig rundt med ca 1 km i timen og skvattede halvvejs for hvert skridt. Mine hunde var også ved at gå i spagat et par gange.
    Midt på denne tur så jeg en pige og hendes mor komme trækkende med en lille pony, de skulle åbenbart hen til ridecenteret for en hver pris. Synes det er ret uansvarligt, og bestemt ikke værd at risikere alvorlige skader både på heste og mennesker, fordi man ikke kunne vente en dag med at ride.
    Det har trods alt kun været i dag, hvor man ikke kunne gå på stierne for bare glathed smiley De andre dage har det været nogenlunde, da der har ligget sne ovenpå.


  • #9   2. jan 2011 Jeg trækker bare til og fra ridehus - lidt glat i dag, men Zorro er født til det der - han er virkelig en haj til al den sne og is. Har ellers kunne ride, men så at der var is på en lille bro vi skal over, og besluttede at trække. Måske du kunne tage et par tennissokker ud over hestens hove, så den står fast? Skal ikke kunne garantere effekten, men hørte tippet et sted.

    //Natasja :-))


  • #10   2. jan 2011 -Zuper .
    Ja jeg ville godt nok ikke turde det. Jeg ser også rigtig mange ryttere ude på vejene omkring mine heste, fatter simpelthen ikke at de tør, vi har haft isbund på vejene i næsten to uger nu, men alligevel ser man de der heste ride rundt hver gang man tager derud


  • #11   2. jan 2011 Ida&Natasja:
    haha den har jeg godt nok ikke hørt før, men det skulle da ikke undre mig om det hjalp smiley Meen tror ikke jeg tager den chance smiley


  • #12   2. jan 2011 Var ude med en veninde og ride for et lille stykke tid siden. Over markerne gik det fint, men da vi skulle ud på vejen (over mod ridehuset) var der is lag mange steder -så vi måtte hoppe af og trække med hestene - og tro mig, det var ikke spor sjovt med et par livlige heste der gerne ville frem, og det ene tidspunkt havde fodfæste, og det andet var de ved at glide - så hvis jeg skulle vælge tur igen, foregår det kun på markerne -og holder mig langt væk fra vejene....dog er jeg sikker på at der ikke bliver nogen tur ud, før sneen er væk!!!
    Men har hygget mig med at kliktræne hesten lidt på folden - og kan varmt anbefale det ;o)
    Så mit råd er - Hold dig langt væk fra turene ud i det blå - og prøv istedet se om du kan finde motivationen frem, og find glæden frem ved at du overhovedet har mulighed for at komme ud og hygge lidt med hestene smiley Mange, bla mig selv har stået i den situation ikke at kunne komme frem, fordi det var så spejl glat -og måtte i 2 dage blive hjemme og lade staldens ejer tage over smiley
    Mvh Carina


  • #14   2. jan 2011 Mine heste har også bare været foldbumser de sidste to mdr pga alt det sne og is, men tidligere på ugen stak de af og løb 3 omgange rundt om gården i fuld galop uden at have de store problemer med at stå fast, så nu vil jeg forsøge at ride nogle ture i skridt så de får brugt noget af deres energi. Skal afsted her om lidt med en veninde, så er spændt på hvordan det kommer til at gå.

  • #15   2. jan 2011 Jeg ville heller aldrig gøre det hvis jeg var dig. Som sagt så kunne du klikkertræne, eller andet træning fra jorden?

  • #16   2. jan 2011 Jeg rider bare i den dybe sne (:

  • #17   2. jan 2011 Cykelstien ned til vores ridehus er også isglat så heller igen ridning til mig ;O) Dt kom først nu her for et par dage siden da det begyndte at tø og nu er fosset igen smiley Øvøv,

  • Susan R
    Susan R Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 38
    #18   3. jan 2011 Jeg rider min part alle de dage jeg er derude, vi rider i skoven og hun står fast, hun har endnu ikke så meget som smuttet med et ben. Vi tager den bare stille og rolig når hun ellers gider det dvaske tempo, det er skællende, jeg skridter og traver enkelte gange og hun nyder at komme ud. Vores smed har givet hende forsko på med et nyt specielt indlæg i som gør at hun kan stå fast.

  • Susan R
    Susan R Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 38
    #19   3. jan 2011 Hov der skulle stå at det er sjællent. smiley

Kommentér på:
ride/gå på is

Annonce