{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

müsli eller pillefoder ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har besluttede at jeg skifter over pavo til min unghest og står nu over det valg piller eller müsli, jeg har altid foderet med müsli, da det er efter min mening at der er mere tygge tid i og det ser mere indbydende ud, men der er noget dyrt at foder med pavomüsli iforhold til deres pillefoder, så ville høre om hvordan jeres erfaring er med pillefoder og hvad vil I helst foder med og hvorfor ?
for hun skal have 3 kg sportfit müsli ( det er 828 kr pr. md.) eller 3 kg allsports piller (det er 590,4 kr pr. md.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  müsli eller pillefoder ?
  • #1   22. mar 2011 Jeg kan bedst li at fodre med müsli - bruger dog ikke pavo men hippolyt som jo er noget billigere at fodre med ihvertfald efter de priser du har skrevet smiley

  • #2   22. mar 2011 Jeg bruger både sportfit og allsport, altså jeg blander dem. Fordi jeg snes det er for kedeligt at fodre kun med piller. Det blev min løsning på "problemet"

  • #3   22. mar 2011 ja synes også at det er dyrt, men sportfit koster 184 kr for 20 kg og allsports koster 164 kr for 25 kr og efter foderplanen skal en hest i dagligt arbejde have 3 kg og 8- 10 kg hø, ved heller ikke om hun ender på så meget, hun har meget nemt ved at tage på, så det kan være at der bliver sub. op med salvimin grøn, hun har i sin føl år fået lucerner og havre og salvimin grøn, men nu hvor hun skal til at arbejde, synes jeg at vi skal prøve noget nyt foder, som er sammensat til heste der er i arbejde, som tager højde for mælkesyre, sætning af muskler, som hjælper med at de har energien til at arbejde, kondi osv. og synes at pavo er det foder man kan købe i mit virker til at være det bedste foder, når man ikke ønsker at blande

  • #4   22. mar 2011 Linda kan man godt blande de to sammen og er 50 / 50 du blander og er du tilfreds med deres foder og hvorlænge har du foderet med det ?

  • #5   22. mar 2011 Altså hvis du blander pillerne op med lucerne eller roepiller evt begge dele, vil tyggetiden automatisk blive længere.
    Og med hensyn til, hvad der ser kedeligst ud, så er det vist kun os det rører. Hesten spiser generelt, hvad den får serveret. Min får roepiller, lucerne og vitaminer, det ser overhovedet ikke spændende ud, i forhold til det müsli han fik før, men til gengæld er det sundere..


  • #6   22. mar 2011 Bruger selv pavo, og jeg startede op med muslie, men bruger nu piller og daily plus. På den måde forlænger du VÆSENTLIG tyggetiden.... Og du behøver ikke give ½ kg dailu plus, men bare en go håndfuld til foderet... Mine elsker det.

Kommentér på:
müsli eller pillefoder ?

Annonce