{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ensilage
  • #2   12. apr 2011 Ensilage brænder sammen og bliver helt sort. Der kommer også en frygtelig ammoniak lignende lugt fra det. Altså når det står for længe.

• #3   12. apr 2011 Jamen wrap og ensilage, er der ikke noget af det, der er ens??

• #4   12. apr 2011 Så mener jeg wrap. Og ikke ensilage smiley

• #5   12. apr 2011 De kan lugte når det bliver dårligt og der kommer meget ofte svamp i det. Sporerne er der allerede, men eksploderer når der kommer frisk luft til.
    Er der hvide pletter eller noget der ligner i wrappen skal den ud.
    Fodrer man med dårlig wrap risikerer man forgiftning, deriblandt den der kendes som botulisme hos mennesker og i svære tilfælde kan føre til muskellammelser.

• #6   12. apr 2011 Det er en god ide at pakke ballen helt ud, så holder den længere. Hvis det er varmt i vejret kan man med fordel også "sprede" ballen da den så tørrer istedet for at rådne.

• #7   12. apr 2011 i svære tilfælde kan både ko og især hest få pølseforgiftning og det er dødeligt. Hvis man wraper når græsset er lidt få vådt giver det samme resultat som ensilage. Fremgang for både ensilage og wrap er den samme men wrap er små potioner og lidt tørt græs og ensilage er STORE stakke hvor græs helst skal være lidt våd for at give større foderenhed. Mine hypper fik ensilage i alle de år vi have malkekvæg og de elskede det

• #8   12. apr 2011 Hold da op der er mange meninger smiley
    Er der nogen der ved hvad der sker med dyrene der spiser det hvis det er rådent?? smiley

• #9   12. apr 2011 de kan dø, kort og godt.
    Derfor skal man smide det ud hvis det lugter surt eller er fyldt med hvide pletter

• #10   12. apr 2011 Nu bliver der spurgt på ensilage og der er mange forskellige slags.
    Men fælles for dem alle er at de skal være pakket lufttæt og helst ikke for varmt, når det iltes bliver det varmt og brænder sammen. De kan blive giftige.

Snakker vi wrap, så behøver de hvide skjolder der kan opstå under plasten ikke være svamp, ofte er det udtræk af sukkeret som er helt ufarligt, er der grønne og sorte plamager er det svamp og råddenskab, så skal det kasseres.

Nu er ensilage ikke kun for kvæg, i rigtig mange hingste og salgsstalde i udlandet bruges majsensilage som primært foder.
    Jeg benytter selv majsensilage til mine som supplement til hø.

Kommentér på:
Ensilage

Annonce