{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

adgang til stråfoder? - lov? {{forumTopicSubject}}

Hej.. Hver dag cykler jeg forbi en jordfold med heste som står der hele dagen uden adgang til stråfoder. De bider i rækværket og står og strækker hovedet op, for at prøve på at nå blade fra træerne. Tænker hver gang på hvor store mavesår de må have, og mener at jeg en gang har læst noget om i DRFs hestelov, at heste ikke må stå uden adgang til stråfoder mere end 4 timer ad gangen.

- Ville det være for 'pylret' eller for kontrollerende at snakke med dem der ejer gården om det? (: og ville det være at overreagere, eftersom det ikke er grov dyremishandling? selvom det stadig ikke er fair overfor hestene..
Og er der nogle der evt. kan linke til det stykke af DRFs der fortæller noget om adgang til stråfoder? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  adgang til stråfoder? - lov?
  • #1   15. maj 2011 Så længe hestene ikke er misrøgtede, så synes jeg ikke du skal blande dig.

At de burde have noget at gumle i, kan vi nemt blive enige om.

• #2   15. maj 2011 Cecilia s: Nej, det har jeg selvfølgelig ikke.. Men jeg er kørt forbi flere gange hver dag, både morgen og aften. Og kender godt til forholdene derude og kender nogle der tidligere har haft hest der ude. Så jeg er sikker på at de står ude hele dagen

• #3   15. maj 2011
    Som der blevet sagt. Hvis de ikke er blevet misrøget, så hold dig væk. Så det deres måde, selvom vi alle nok hurtige kunne blive enig om det ikke er sjovt for hestene smiley

• #4   15. maj 2011 Det er jo fint at de står ude hele dagen, - og hvis du kan tale med ejerne på den gode og konstruktive måde, - så ser jeg intet ondt i at du kontakter dem. De er måske ikke klar over de bestemmelser der findes, og tror at foder morgen og aften er fint. Måske gør du dem en tjeneste ved at gøre dem opmærksom på det smiley

• #5   15. maj 2011 Karina:
    Okay.. Altså fordi det ville virke provokerende eller hvordan? (: - altså tænker bare at det er synd de skal stå der og hænge hele dagen og have ondt i maven, når det ikke kræver særlig meget lige at smide noget hø derud..

• #6   15. maj 2011 $ $$ Cowgirls have more fun $$ $:
    Tak for dit svar smiley Det var nemlig også det jeg tænkte..
    vil selvfølgelig gøre det på en ordentlig måde, og kun informerende, uden at kritisere og komme med for mange af mine egne holdninger. Overvejer egentlig bare at sende dem en mail eller lign.

• #7   15. maj 2011 Heidi A:
    Ved du evt. hvor det står skrevet ved DRF? er det i den nye hestelov eller er det bare en anbefaling de er kommet med?

• #8   15. maj 2011 Team Hjortkjær H:
    Men hvis det er et brud af hesteloven? - Heste har jo brug for hele tiden at have en solid bund i maven, ellers begynder mavesyren at lave små sår på indersiden af mavesækken.. Og ved også at det kan føre til kolik og at de nogle gange begynder at spise alle mulige underlige ting, for at få noget ned i maven (; Og hvis de ikke er klar over det, tænker de sikkert ikke over at de står på jordfold uden noget..

• #9   15. maj 2011 Anne Sofie, ikke en mail - vis dit ansigt når du siger det - det virker bedst. Så kan du vise et venligt og hjælpsomt ansigt, det kan du ikke på mail smiley

• #10   15. maj 2011 Jeg mener ikke det er lavet ved lov det med de 4 timer. Det er anbefalinger.
    Kunne det ikke tænkes de trækker hestene på græs en gang om dagen og sætter dem tilbage på marken igen? Sådan gør jeg nemlig her og det er altså ikke noget folk kan se fra vejen af.

• #11   15. maj 2011 $ $$ Cowgirls have more fun $$ $:
    hmm.. kan godt se det gode i din pointe smiley tænkte bare at jeg så kunne vedhæfte et link til DRF, hvor det står, men kan godt se fordelen ved også at møde op..
    - tror lige den skal overvejes (;

• #12   15. maj 2011 Karina:
    de har kun den ene fold også en lille fold ved siden af med nogle shetlændere, som næsten ikke har noget græs.. Også står der nogle andre heste lukket inde på deres ridebane nogle gange også
    Men det er selvfølgelig rigtigt at man skal overveje mulighederne og være meget sikker før man går hen og siger noget smiley

Kommentér på:
adgang til stråfoder? - lov?

Annonce