{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
420 visninger | Oprettet:

hvad hovedtøj? {{forumTopicSubject}}

hej.. smiley

Jeg har bestemt mig for at købe et hovedtøj, med bid i..
Er normal bidløs og har jeg os tænkt mig at forsætte med, men der er de dage hvor min hest ser alt som er farlig, og hvor man slet ikke kan få hans opmærksomhed, så ville et bid være en god ting de dage..

Men jeg ville hører hvad for et hovedtøj og bid der ville være godt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad hovedtøj?
  • #1   31. maj 2011 Tja... Der er en hackamore hvis du stadig ville ride ham bidløst, et LG bridle som mit hvis du vil skifte mellem hackamore-effekt og sidepull, med bid skal du tænke lidt over hvad hesten reagerer på
    Mit indtryk er det her:

- To delt (gerne muffe eller pinchless og i sweet iron eller aurigan) til heste med en nem mund.
    - Tredelt til heste der skal have lidt mere tungefrihed eller ikke bryder sig om at midterstykket rammer ganen, og hvor det er nødvendigt at kunne dreje højre-venstre. De findes også meget smalle til heste med meget lidt plads i munden.
    - Bid med port hvis hesten har brug for tungefrihed. De findes også delte på midten.
    - Stangbid m/u port hvis det er nødvendigt hurtigt at kunne stoppe og du kan dreje for vægten. Hårdhed affhænger af stængernes længde, portens højde og om kindkæden spændes med eller uden underlag. Der er vist også nogen der rider uden kindkæde.
    - Nogen vælger bid i plastic eller læder eller bid uden led, men jeg har selv svært ved at se formålet ved dem.

Det afhænger således helt af hesten, rytterens hånd og krav og begges uddannelsesniveau. Håber det kan bruges.

• #2   31. maj 2011 Camilla: Det er da godt nok smart, og kvaliteten ser ud til at være rigtig god. Sådan en kommer vist på ønskelisten smiley

• #3   31. maj 2011 Jeg kan bare have et mildt bid, der er så lidt hård ved hans mund som det kan være, bidet skal bare have det formål at han kan mærke jeg stadig sidder her.
    Jeg har ikke selv den mest rolige hånd, som jeg arbejder med os.

• #4   31. maj 2011 Så havde jeg nok taget et tredelt af god kvalitet, evt. et sprenger hvis pungen er til det.

• #5   31. maj 2011 hvis du skla have et mildt bid skal du have et wee pee bid.

• #6   31. maj 2011 Med lidt søgning på google går jeg ud fra du mener et pee wee bid

• #7   31. maj 2011 Horseline laver nogle gode, flotte og billige trenser i god læderkvalitet. De har fra 300 og op til 700kr. Og læderkvaliteten er den samme smiley Du kan jo google dem og se hvad de har. jeg er fan- og alle butikker her i området forhandler dem nu..

• #8   31. maj 2011 muligheden er jo også en trense som biothane som er 3 i en grime, bidløs og med bid ; )) (link fjernet)

• #9   31. maj 2011 Mia H: ja undskyld

Kommentér på:
hvad hovedtøj?

Annonce