{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.919 visninger | Oprettet:

Uddannelse og Opstaldning ved Århus ! {{forumTopicSubject}}

Heej ,

Da jeg til næste år regner med at skulle flytte til Århus og studere "Jordbrugsteknolog med speciale i heste". Ville jeg høre om der er nogle som kender opstaldningssteder i nærheden af skolen ?
Jeg skal gå på det som hedder Erhvervsakademi Aarhus, som vidst ligger i Viby J.

Håber nogle kan hjælpe ? - Og hvis der er nogle som går på uddannelsen, eller selv skal starte på den til næste år, er jeg også meget interesseret i at høre fra jer smiley

- Trine smiley .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelse og Opstaldning ved Århus !
  • #1   5. sep 2011 Jeg har haft hest stående på Stald Helbo ved Tilst, der er ridehus og fine faciliteter..

• #2   5. sep 2011 OKay, ved du hvor langt det ligger fra skolen ca ? smiley

• #3   5. sep 2011 Nej, men du kan krakke det. Mener adressen er Marienlystvej 26.

• #4   5. sep 2011 OKay, tak.

• #5   5. sep 2011 Hvilke krav har du til opstaldning samt hvor meget/lidt vil du betale?
    Er du afhængig af bus?

• #6   5. sep 2011 Beløbet har i starten ikke den store betydning . da det skal ligge godt i forhold til skolen og en evt. lejlighed .

Jeg regner med at ville cykle, da jeg ikke har råd til bil på det tidspunkt. Så i form af dårligt vejr, vil jeg nok være lidt afhængig af bus.

• #7   5. sep 2011 hej trine.. er det ikke i vejlby/risskov du skal læse? der er jeg ved at læse nu og her går jordbrugsteknologerne også smiley jeg skal nok også læse til jordbrugsteknolog hest til sep næste år.. men jeg har hest opstaldet ved stald helbo nu her, der har jeg 8 km ud fra hvor jeg bor i risskov jeg cykler der ud hver dag

• #8   5. sep 2011 Det kan godt være ? - Så er det mig som har set forkert.
    Hvor lang tid tager det ca. af cykle derud ? - Jeg cykler normalt ikke, så det har jeg ikke rigtig styr på smiley .
    Er du glad for uddannelsen ? - Hvis du skal starte til sep. næste år, kommer vi jo nok til at gå i samme "klasse", hvis der selvfølgelig ikke er flere ? smiley .

• #9   5. sep 2011 Jo det ligge i Vejlby:)

Jeg går her nu, jeg læser bare gartneri...
    Jeg mangler også opstaldning til min, men hun er kun to så jeg sys det er svært at finde noget som er passende...

Jeg følger lige med, håber det er ok smiley

• #10   5. sep 2011 Det er selvfølgelig helt i orden smiley .

Har du noget kendskab til mulighederne indenfor lejligheder omkring skolen ? smiley

• #11   5. sep 2011 ja det gør vi nok, der er vidst kun 1 klasse med hest smiley det tager mig ca 30 min at cykle der ud.. formen er ikke lige den bedste endnu, haha.. men syns ikke det er slemt at cykle der ud..

jamen jeg bor i risskov ca 3 km fra skolen, i en "privat" lejlighed så der cykler jeg også.. det tog mig og kæresten ca 1 måned at finde den lejlighed, mest fordi vi gerne ville have noget pænt, men på boligportal.dk er der mange lejligheder og siden er til at finde rundt i:)

• #12   5. sep 2011 der er også den side som hedder kollegie8000.dk

Der kan både søges om værelser og lejligheder. Bor selv i en 2-værelses lejlighed fundet gennem dem.. Læser på A.U.

• #13   5. sep 2011 Okay, jeg har også brugt boligportalen før, og jeg har også kigget på lejligheder i Århus. men synes bare de har været så dyre at sidde i alene dem jeg har fundet. Men nu er det jo først til næste år, så der burde jeg kunne nå at finde en lejlighed smiley .

Ved du om der ligger andre steder i nærheden ud over Stald Helbo ?

• #14   5. sep 2011 ja de er lidt dyre nogen af dem.. kæresten betaler det meste af den, eller havde jeg heller ikke få det til at løbe rundt..

altså jeg var ude og se på nogen andre steder, men må ærligt indrømme at jeg ikke vil betale over 2000 kr i måneden for opstaldning så derfor var helbo et fint sted for mig smiley

• #15   5. sep 2011 Jeg bor på skolen... Det er også oki... Jeg synes det er nogle ok værelser til prisen... Så hvis du ikke har andre muligheder kan jeg godt anbefale skolen... Om ikke andet så til og starte med smiley

• #16   5. sep 2011 Hanne: Nej det kan jeg forstå. Hvor meget koster det ude på Stald Helbo da ?

Min Fiona: Det ville da være perfekt at bo på skolen. smiley Altså i hvert fald som en start.
    Hvor meget koster det at bo på skolen, og er det med eget køkken og bad eller ?

• #17   5. sep 2011 Jeg står på Skårupgård, det er lidt dyere end Helbo, medmindre man har en hest som kræver mange foderenheder og gerne vil have noget at sige med hvad for noget foder den får..

Alt i alt giver jeg næsten det samme på Skårupgård som jeg gjorde på Helbo. Der er 300 kr's forskel, og for min hest's ve og vel, betaler jeg gerne det. smiley

Skårupgård:
    1950 for opstaldning incl. halm og udmugning. De står altid i rigeligt halm og der bliver muget ud hver 2. dag.
    Jeg vælger at give min hest masser af godt hø, det giver jeg 450 kr for
    og foder giver jeg ca 200 kr for om måneden.
    Og så har jeg valgt at benytte mig af deres ind/udluknings ordning på sandfold, for min hest skal ikke gå i mudder til knæene som den gjorde på helbo. det giver jeg 300 kr for.

Så regnestykket ser sådan ud for mig: 1950+450+200+300 = 2900. Og min hest har det som blommen i et æg. + der er meget kompetent undervisning og rigtig gode faciliteter.

Men der er flere steder som kan anbefales, frem for Helbo. Du må søge lidt rundt og så tage ud og se på dem, for at finde et sted som passer dig og din hest.

• #18   5. sep 2011 Ved du om der er mulighed for at man selv kan medbringe foder og wrap ? - Da mine forældre har en maskinstation, så jeg får halm, hø og wrap gratis derhjemme smiley .

Jeg skal bestemt også ud at kigge inden jeg vælger et sted smiley .

• #19   5. sep 2011 ude ved helbo betaler jeg 1350 kr for boks, træpiller (8*15kg i måneden), ind og udlukning (markerne er ikke mudret mere) man skal selv have hø med hvilket ikke er noget problem for mig da jeg har et sted hvor jeg får det. af foder er der lige nu ca 5 forskellige fodermidler, min hoppe får en af dem og så fodre jeg også selv ved siden af da hun har nogen specille behov.. så ialt får jeg en regning på ca 1500 kr + de 200 jeg selv køber foder for..

af faciliteter er der:
    ridehal med fiberbund (20*40)
    udendørs springbane (græs)
    udendørs dressurbane (sand)
    udendørs dressurbane (muslingeskaller)
    gode tur muligheder..
    der ud over er der forskellige undervisere i både dressur og spring

det er fin nok til mig for de penge jeg bruger på det og min hest har det også som blommen i et æg smiley

• #20   5. sep 2011 Kaløvig ridecenter er også en mulighed - ligger i en by der hedder Rodskov. Der er lidt længere, men der går busser ret ofte. Dejlig, dejlig lys stald med god luft, 20*60 udendørs bane, 20*40 ridehus, mindre springbane med græs, gode folde med frøgræs om vinteren, rotunde. Koster 2500 med ud- og indlukning, samt en portion hø/wrap (4 kg), du kan købe mere hø hvis det ønskes, 4 kg ekstra hø om dagen koster 100 kr. pr. md., frøgræs på folden og selvfølgelig foder og halm, samt pasning.

• #21   6. sep 2011 Hanne: Det lyder rigtig lækkert derude. Kan man selv medbringe foder udefra, da min hest er rigtig kræsen og nu har jeg endeligt fundet noget foder hun er helt vild med og som hun fungere godt på smiley .

Mette: Det lyder også som et rigtig dejligt sted. Hvor længt ligger det fra skolen ca ? og hvis man selv kommer med Wrap, ved du så om man kan have det stående deroppe ? smiley . (Da min far har maskinstation, så jeg får det hele gratis derhjemme smiley )

• #22   7. sep 2011 Hej Trine.

Det billigste sted jeg har fundet indtil videre - en en tand billigere end Stald Helbo, når du får wrap gratis, er ude hos os Nørholm, som ligger i udkanten af Hasselager tæt på Hørning. Jeg bor selv i lejlighed i Hasle og har før stået hos Stald Helbo, der ligger meget tæt på mig. Det er lidt længere væk, men der er super busforbindelse.

Vi er et lille privat sted, med blandede rytter.
    Vi har store tre størrelse bokse - en pony boks til 850, dem har vi to af. Så har vi to størrelse hestebokse, den ene koster 950 og den anden 1050 - den er kæmpe.... smiley Halm er med i prisen, foder og hø eller wrap sørger man selv for, det kan bestilles sammen.

Fordring og udlukning er også med i , vi skiftes til at lukke ind i hverdagene og i ud og ind i weekenderne, om vinteren.
    Vi er desuden meget fleksible og hjælper gerne hinanden hvis det kniber med at komme derud. Vi har en lille ridehal, med spring materiale og så har vi en stor bred uddendørs bane, og der er gode muligheder for skov og tur ridning.

Der har været en del rygter om stedet, men jeg har stået her næsten et år og jeg er blevet super glad for at være her!

• #23   16. jan 2013 Det lyder til der er mange udmærkede og ok billige opstaldningssteder i Århus området? smiley

Jer der har hest, bor i alene, og finansiere i selv jeres lejlighed samt hest? smiley

• #24   16. jan 2013 Hehehe, det skal jeg også!!!!
    Jeg følger lige med her smiley

• #25   16. jan 2013 Jeg overvejer nemlig at læse til Agronom, hvilket også er i Århus.

Jeg har aldrig været i århus, og jeg har ingen der kan hjælpe mig med min økonomi.

Jeg har 2 heste selv, og en hund. Jeg kan se på kollegieværelserne at det godt kan lade sig gøre at finde noget hvor man må have hund, men de fleste lejligheder ligger på 3-3500 i måneden inkl. forbrug.

Jeg kan slå mig til tåls med at have én hest opstaldet, og sælge eller udlåne den anden.

Men med de priser i siger på opstaldning, på 1500-2500 kr, så bliver det jo rundt regnet 6000 i måneden bare for bolig og én hest smiley

+ transport, mad, tandlæge, mobil og ja, så har jeg så også lige en bil jeg finansiere i hver måned.

Jeg er klar over man kan få SU lån, så er vi vel oppe på de 7000 i måneden ca. for mit vedkommende.

Hvordan klarer i det, med hest og egen lejlighed? smiley For jeg synes det virker uoverskueligt og nærmest umuligt smiley

• #26   16. jan 2013 Nogle gange kan man være heldig. Jeg har også to heste, og står privat i Tranbjerg 10 min fra Viby. Jeg giver 1000kr for to heste, og så kommer jeg selv med strøelse, hø og foder. Der er fodring x2 og udluk med i prisen og så har jeg en aftale med en sød mand at han passer dem et par gange ugen for mig, hvis det kniber. Så man kan være heldig! Jeg kan også anbefale 2 private stalde tæt ved Helbo. Det ene er selvpasser eller løsdrift til 1000kr i måneden inkl halm og wrap, det er andet koster 1500 for hest og 1300 for pony inkl foder, halm og wrap og udlukning, man skiftes til at lukke ind.

Kommentér på:
Uddannelse og Opstaldning ved Århus !

Annonce