{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget jord til 4-6 heste
  • #1   4. feb 2012 § 16 For ethvert hestehold skal der være adgang til en fold.
    Stk. 2. Folden skal have et areal på mindst 800 m2
    , hvoraf den korteste side skal være
    mindst 20 m. Benyttes folden af mere end fire heste på samme tid, forøges det
    i 1. pkt. angivne arealkrav med 200 m2
    pr. hest. En fold må ikke benyttes af
    mere end i alt 20 heste.
    Stk. 3. Folden må ikke indhegnes med pigtråd.

    http://www.landbrugsinfo.dk/Heste/Sider/GuideLov.pdf?List={074342d1-98ec-458e-884c-03de5ed04f5f}&download=true

    Det er hvad jeg fandt (:


  • #3   4. feb 2012 Her der går 10 tønder land lige til 3 store heste hvis de skal leve af græsset om sommeren (udover vitaminer og roepiller).

  • #4   5. feb 2012 Vi har 6 tønder land(3,3 hk), hvoraf noget er brugt til have og hus, men resten har mine heste, og de er pt. kun 2 smiley Dog vil jeg tro at 1 tønde land står som hømark nu smiley

  • #5   5. feb 2012 hvis du har 3 skal hver hest ha 800 kvm har du mere end tre skal de alle ha 1000 kvm pr hest så minum ved 6 heste er 6000 kvm det er lige over en halv hektar men hvis hestene skal kunne leve af græs og du gerne vil ha ride bane så kig efter noget hvor der minum 4 hektar til så 40.000 kvm

  • #6   5. feb 2012 jeg synes det med størrelsen er svært da det kommer meget an på hvor du regner med at købe gård henne:-)

    1: hvilken jordbund er der på stedet?
    2: hvor meget vil du vedligeholde din jord?
    3: hvor meget vil du gøde?
    4: hvor mange folde skal der være (vinterfolden vil ofte blive ødelagt af smat især ved lerede jorde)?
    5: hvilken græsblanding bruges der?

    det er alt sammen noget man skal have med i sine overvejelser når man ser på hvor meget jord der skal være:-)

    vi har lige købt gård og der er i alt 3 hk og ca 1,5 til fold (15000m2). der bliver mellem 3 og 4 folde hvoraf den ene er en vinterfold. Vi får 4 bokse så mellem 2 og 4 heste. jorden er meget leret. vi regner med at vedligeholde den med vores grønthøster en gang om måneden og gøde 2 til 3 gange om året.

    ved sandede jorde kræves der mere jord hvis de skal leve af græsset da fugten hurtigt forsvinder og der er ikke så meget næring i. Men det gode ved sand jord er at vinterfolden for det meste er lettere at holde:-)

    Håber det har givet dig lidt at tænke over:-):-):-)


Kommentér på:
Hvor meget jord til 4-6 heste

Annonce