{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Pris på Plag. {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har en 2 års (her 29 april) DV hoppeplag (rød med nogle hvide stikkelshår, blis og 2 sokker),
Efter Abanos, og med Michellino som morfar.
Moren er kåret i DH.
hun har rødt pas, fik rene 7 taller til DV føl kåring i 2010 som 2½ måned gammel.
Hun kan de basale ting, såsom :
Trækkes med,
løbes med,
Trailer vant.
Løfte alle 4 ben,
Gå i trafikken (dog ikke mødt tunge køretøjer)
Har bandager på,
Ha longe gjord på,
Longeres,
Strigles over det hele.
Har haft rebgrime /trense på med tøjler, (ingen bid!)

Hun er en rolig dame der er svær a skræmme, Lære nem.

Hvad tror i jeg vil kunne få for hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på Plag.
  • #1   24. apr 2012 du kunne vel godt sætte hende til 15.000-20.000? svært at sige når man ikke kender hesten smiley

  • #2   24. apr 2012 Det ved jeg godt (:
    Men bare sådan en ca pris.

    Altså hun er godmodigheden selv. hun kan dog til tider godt lige prøve en a, men hun er jo som sagt os først ved a blive 2 år.
    Og har ikke haft nogle problemer med at lære hende nogle ting.
    Hun er ikke den type der er afhængig a andre heste, hun kan sagtens gå væk fra dem alle og være hamrende ligeglad, bare man gider a snakke med hende. smiley


  • #3   24. apr 2012 Med de oplysninger osv, det at det er en hoppe, så vil jeg da mene du sagtens kan sætte hende til 25-35.000 kr..

  • #4   24. apr 2012 15.000 smiley

  • #5   24. apr 2012 15.000-20.000 vil jeg mene, men meget svært at sige, når man ikke kender den smiley Du vil jo få meget mere ud af det, hvis du venter et år, så du sælger hende som tilredet smiley

  • #6   24. apr 2012 omkring 15.000... smiley



    Louise W: ja en tilredet 3 års kan koste mere... MEN, på det år der går imens skal hesten fodres, passes med smed, dyrlæge.. osv.. og dertil kommer en tilridning, og mere tilridning hvis den ikke er nem og ejeren ikke selv kan gøre det... hmm.... her hos mig ville det løbe op i...uha... mange penge på det år ;o)


  • #7   24. apr 2012 Tja, det kommer an på hvor dyrt man gør det smiley

  • #8   24. apr 2012 ja det er rigtigt... men uanset hvordan du foder dine heste, vil der løbe udgifter på i løbet af et år... de færreste kan holde / foder hest på under 700 kr. pr. mrd. smiley

  • #9   24. apr 2012 om sommeren koster det mig ikke noget a fodre på dem, da jeg har en kæmpe mark med masser a græs. så de 6 måneder er "gratis". det koster mig 1500-1700 kr om måneden for 3 heste & 1 pony. Så det maks 500 kr om måneden på de ca 6 måneder de står inde pr hest/pony. Det 3000 for 6 måneder. Og så har jeg en veninde der kan tilride heste, hvorfra jeg får rabat. Det koster mig ca 1000 kr. Så 4000 kr så kan jeg holde hest 1 år mere samt få den tilredet. MEN så kommer udstyret jo oveni, da jeg ikke har andet end grimer til den smukke pige. Og sadlen skal ligge ordenligt. Men la os sige 6000 kr for 1 år mere. Så skal hun os stige min, 6000 kr i prisen. og med det marked vi har i dag, tvivler jeg på at jeg får hende solgt til ret meget mere end hvad hun står til nu(: Tilredet eller ikke tilredet. smiler.

  • #10   24. apr 2012 Det var godt nok billigt at du kan holde hest til 4000 på et år inkl. tilridning :-))
    formoder du har regnet smed og dyrlæge med indover?


  • #11   24. apr 2012 Der er jo også forskel på om hesten er ryttervant eller ordentligt tilredet smiley

  • #12   24. apr 2012 hehe... årh ja.. go'e gamle lotte smiley

  • #13   24. apr 2012 Nej har ikke regnet smed og dyrlæge ind over.
    dyrlæge har hun aldrig haft. Så dette regner jeg ikke ind over, da det ville være usandsynligt a hun skulle have dette. Men sker det, så får hun det også (:
    Smed, har hun sjældent da hun "slider" sine hove godt.
    Det er over 6 måneder siden sidst hun havde smed og har haft smed til de andre, hvor han sagde a der var ingen grund til at beskære hende, da hun ikke trængte til det. Så jeg har kun smed ca 1 gang om året til plagen (: og det er 500 kr. så hun står mig i 4500 kr om året.
    - Plus hun er "billig" i halm, da hun er en pæn dame der kun gør det bagerst i boksen, samt "dækker" det til igen, så boksen ser rigtig fin ud næste dag. (:

    Ved ikke om jeg har været "heldig"! med sådan en skøn dame. men der er ikke meget arbejde omkring hende. haha smiley


  • #15   24. apr 2012 Det er så rigtigt nok, men nu tænkte jeg mere på omkring skader og sådan.
    Men jo hun er passet med alt hvad hun skal.
    dyrlægen har bare aldrig været ude grundet skade, ømhed, sår eller lign.

    Hun har i mine øjne en rigtig god trav (tænker ikke fold trav), hun "smider" sine forben rigtig lækkert frem, og løfter sine bagben fint. Hun går næsten i sine egne fodspor. (dette er ikke noget jeg har haft tjekket meget op på, da jeg har svært ved a se sådan noget når jeg skal trække/løbe med hende også.
    Når hun er løs på banen går det til tider så stærkt a jeg heller ikke når at få det tjekket.
    Men det kunne være jeg lige skulle få en til a hjælpe mig så jeg lige kan få set ordenlig efter om hun tråder i egne fodspor, osv.
    Men som sagt til føl kåring som 2½ måned gammel, fik hun rene 7 taller (grundet problemer med løber og moren fik hun ikke vist sig ordenligt frem, dette kan muligvis gøres om til 2 års hvis man er intra i dette - er ikke selv medlem a DV mere)

    Har aldrig haft hende i røntgen eller handels undersøgelse.
    røntgen er ikke noget jeg gør i med mindre dyrlægen mener a dette er nødvendigt.
    - Handels undersøgelse kommer når hun skal ha tegnet en "ny" forsikring - hun skal sættes op i pris mht forsikring.


Kommentér på:
Pris på Plag.

Annonce