{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.073 visninger | Oprettet:

Bog: Bag om biddet {{forumTopicSubject}}

Jeg faldt lige over denne bog, som jeg tænker kunne være enormt interessant. Den hedder "bag om biddet". jeg må nok ikke linke til den, så I kan selv google den .-D

Det er i hvert fald et emne, som jeg selv finder utroligt interessant og en bog som det, kan måske skabe større forståelse for biddet og dermed bedre hestevelfærd smiley

Nu mangler jeg kun en bog om, hvilke heste der bør have benbeskyttelse på og evt. hvilken type beskyttelse de bør have. Nogen der ved om det finde? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bog: Bag om biddet
  • #1   5. jun 2012 Har ikke læst bogen, men har været til foredrag ved hende, samt haft hende til bidtilpasning til min hest, Saxo.
    Meget spændende foredrag. Kan kun anbefales..

Ang. Benbeskyttelse, så er der jo MANGE forskellige meninger om, hvorvidt en hest skal have benbeskyttelse på. Jeg er selv MEGET imod, at heste går på fold med store tykke staldgamacher, osv. Men ridder selv altid med ihvertfald forbensgamacher.
    Jeg mener, at hvis man ALTID pakker en hest ind, så lære den ikke, at "slå sig" uden at skade sig grusomt. Hvis en hest er vant til, at træde op i sig selv, men altid har haft beskyttelse på, så har den jo ikke lært, at lade være. Hvis rytteren så en dag glemmer, at give den det på, ja så jokker den jo bare igennem, da den jo er vant til, at det ikke gør ondt, fx. på folden og hesten ender med en knust balle eller seneskade fordi, at den ikke har lært at passe på os selv.
    Vi går jo heller ikke med knæbeskyttere, osv. på når vi går normalt, men har dem på når vi står på fx. rulleskøjter. Dette mener jeg, at vi godt kan sammenligne smiley

Så ja, der er RIGTIG mange delte meninger. Andre pakker deres heste ind døgnet rundt.

• #2   5. jun 2012 Ja, min går også uden nogen form for beskyttelse. Naturhest smiley

Jeg kunne bare godt tænke mig at læse nogle videnskabelige undersøgelser om benbeskyttelse.. Synes ikke rigtig jeg er stødt på sådan nogle.
    For alt hvad jeg ved om bandager og gamacher mv. har jeg lært på rideskoler og af andre. Kunne være meget rart engang at lære noget mere konkret om det. Altså lære noget mere videnskabeligt og ikke bare at personerne på den snob-rideskole, hvor jeg startede min ryttertid, syntes at lilla bandager var smadderflotte og at de påstod at de støttede benene mv.

• #3   5. jun 2012 angående det med benbeskyttelse.... så er der jo vidt forskellige meninger... altså min er nok pakket meget ind i følge jer
    fold: klokker og gamacher på alle fire ben
    boks: staldbandager på alle fire ben
    ridning: bandager, gamacher og klokker på alle ben
    på skridtbånd : gamacher, bandageunderlag og klokker på alle ben

så han er jo meget pakket ind i følge jer smiley men han trives smiley

• #4   5. jun 2012 men bogen lyder faktisk meget spændende smiley

• #5   5. jun 2012 Har bogen Bag Om Biddet herhjemme, købte den af forfatteren til hest&rytter og det er nok nogen af de bedste penge jeg nogen sinde har givet ud! Ikke nok med der er om mange forskellige bidtyper - og bidløs - så forklarer den om konfliktadfærd, om hvordan biddet sidder og hvordan det virker/påvirker på hesten og lidt om hestens anatomi. En super god bog som kun kan anbefales igen og igen :o)

Det andet det ved jeg ærlig talt intet om :o)

• #6   6. jun 2012 Nå jo har lidt omkring gemacher m.m.

Fareed har brugt dressurgemacher fordi han havde det med at snuble i trav, ved at give ham gemacher på der snublede han ikke lige så let eller meget.

Nu bruger han dem ikke mere da han har fået en suveræn samling og bærring, men har i stedet været nødt til at give ham klokker på under ridning, da hans samling er så tæt at han har præsteret at jokke sine sko af sig selv og det er virkelig træls. Men forventer de snart bliver taget af igen, for han er ved at have helt styr på det :o)

På fold har han ingenting på over hovedet. Jeg har set alt for mange heste som på folden er kommet til skade af at have klokker på, men dog mest om vinteren i mudderfolde. Han snubler og smeder ikke når han er på fold, så der er ingen grund til det der :o)

• #7   6. jun 2012 Min har klokker på på fold da hun ellers træder skoene af og det bliver lidt dyrt i længden smiley Hun har også altid bandager eller andet på alle 4 ben når jeg rider, alene af den grund at hun slår sig selv. Det gør hun nu også på folden , men jer er af den overbevisning at det umuligt kan være sundt at pakke sener osv ind hele tiden da man så får svage sener smiley

• #8   6. jun 2012 Jeg bruger selv gamacher eller bandager under ridning. Men det er også kun under ridning, for at beskytte hans ben og give ham lidt mere støtte, da han godt kan snuble let.

På fold og andre steder bruger jeg ikke beskyttelse. Jeg tror også, at hvis man pakker dem ind, får man bare en hest der intet skal til før den kommer til skade, og det er altså ikke sundt.
    Forstil dig du skulle gå med knæbeskytterer døgnet rundt - det tror jeg heller ikke vil være sundt for hverken dine knæ eller din måde at gå på. Jeg kan godt se at de er smarte at have på når man måske skal dyrke noget sport hvor man kan slå sig, men sove med dem? Nah smiley

• #9   6. jun 2012 Bogen "bag om biddet" kan varmt anbefales smiley Jeg købte den, kort efter den blev udgivet.

• #10   6. jun 2012 nu på fold syntes jeg jo heller ikk før i tiden med min pony hun sku have noget på me sha nell sparker hul i koderne så klokker er et must her ellers har je en hest med skader

• #11   6. jun 2012 Min har nu også fået et par skrammer på fold og træder engang imellem sig selv i koderne, men altså, så må han lære at gå ordentligt på sine ben smiley Det er aldrig værre end en hudafskrabning og det overlever han nok smiley
    Han er på fold 8 timer om vinteren og døgnet rundt om sommeren og synes det ville være synd at han skulle have noget på benene i så lang tid af gangen.

Under ridning kunne jeg dog godt finde på at smække noget på ham, fordi vi arbejder en del med sidebevægelser, hvor en ung hest jo ik altid har helt styr på fusserne smiley

Jeg vil bare gerne se nogle videnskabelige undersøgelser før jeg begynder at smide noget på ham for at vælge det helt rigtige udstyr.. men har ik kunne finde nogle.

Kommentér på:
Bog: Bag om biddet

Annonce