{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.122 visninger | Oprettet:

Kontrakt ved salg af hest :-( {{forumTopicSubject}}

Hvad nytter det at lave kontrakt ved salg af hest, når købere bare kan bryde den uden noget videre ?

Sidste år solgte jeg en "problemhest".
Den nye ejer opnåede nogle rigtig gode fremskridt med hesten, men løb også ind i nogle problemer.

Hun fik så lavet en byttehandel med en anden, og de skrev her kontrakt på, at hun skulle have mulighed for tilbagekøb, hvis de igen ville sælge, for at hesten ikke skulle kastes videre rundt, da den har været igennem meget.

Det er så så nu erfaret, at hesten alligevel er solgt videre, uden at gamle ejer er kontaktet omkring det, på trods af jævnlig kontakt.

En advokat er kontaktet, men svar derfra lyder, at en sådan sag vil tage mellem 1 og 2 år, og at hun ikke vil få hesten tilbage, men bare en økonomisk erstatning....

Der er tale om en af de kontrakter, som man kan printe ud på Heste-Nettet, som er blevet skrevet.

Hvad skal man dog så med de kontrakter, hvis de ikke behøver at blive overholdt alligevel ?
Syntes det er skrækkeligt, at man ikke kan stole på en underskrevet kontrakt smiley

Håber det var til at forstå, for det var lidt indviklet at forklare...


Hent købekontrakt til hestehandel her
Her kan du downloade en gratis køb- og salgskontrakt. Kontrakten er lavet i samarbejde med en advokat og indeholder bl.a. info om betaling, fortrydelsesret, dyrlægetjek og meget mere. Du kan hente den her: købekontrakt hest

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontrakt ved salg af hest :-(
  • #1   11. jun 2012 Ja jeg tænker det også tit. Og det er mega ærgeligt, for hører ofte om kontraktbrud, hvor der ikke er noget at gøre. Jeg mistede en pony engang på den bekostning.

  • #2   11. jun 2012 Hmm ja, retningslinier.... Men det er så kun fordi man er privat person. Og som privatperson, gælder faktisk som hovedregel samme regler angående aftaler, mundtlige som skriftlige, de er bare sværere at bevise og efterfølge.



  • #3   11. jun 2012 I sådan en standard kontrakt skal man alligevel altid have fat i en advokat, og få den skrevet om. for hvis man får skrevet konsekvenserne med i kontrakten ved kontrakt brud, og at man ved kontrakt brud skal have hesten tilbage, så mener jeg at der er meget mere at gøre. hvis jeg ikke husker heeelt galt..

    de kontrakter er kun lavet som retningslinjer ud for det der SKAL stå i kontrakt, så de kan bruges.. men det er noget møg når man kommer ud i det tilfælde smiley det er aldrig sjovt, så derfor sørg for at få lavet en kontrakt gennemgang med en advokat, så man kan gøre noget ved tingene hvis der bliver brud på kontrakten.


  • #4   11. jun 2012 der er bare nogle mennesker der er så iskolde over for de ting de har (LOVET OG SKREVET UNDER PÅ). jeg synes det er skammeligt at Voksne mennesker kan opføre sig sådan,

    en kontrakt er også for at sikre hinanden,


  • #5   11. jun 2012 Ved salg af hest, er det en rigtig godt ting at skrive en konsekvens ved brud på kontrakt. Et pengebeløb eller andet. Det sikre en lille smule bedre. smiley
    Har selv været ude for noget lign. Det er ikke sjovt, og man bliver så vred.


  • #6   11. jun 2012
    Har hørt fra en hesteadvokat at den fra HN ikke er så god, så da jeg skulle lave lånekontrakt på Inca kombinerede vi to fra nettet (den ene fra HN) og selv tilføjede en del.

    Men hvis det står direkte i kontrakten at hesten ikke må sælges videre, så forstår jeg ikke at der ikke kan gøres mere ved det :S


Kommentér på:
Kontrakt ved salg af hest :-(

Annonce