{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Hvilken rytter er du? og hvad mener du om stævner? Hyggerytter eller stævnerytter? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke hyggerytter hvis man spørger mig, jeg går op i dressur og elsker at gøre fremskridt i det!
Men min pony er ikke ret dygtig til dressur.
Jeg er nok mest af alt springrytter, da spring er det som både jeg, og min pony har den største glæde ved, og derfor også er bedst til, og jeg ved vi kan komme langt.
jeg springer nok 1-2 gange om ugen, og de andre dage rider jeg dressur, eller træner horsemanship, rider i skoven osv.
Jeg har heft hende i 6 måneder, og vi har endu ikke startet stævner, men fordi der var en masse forhindringer!
Nu skal vi starter stævne efter ferien, og så ellers bare på klubplan en gang imellem.
Er jeg så hyggerytter i dine øjne?


Er man springrytter hvis man springer hver dag, rider springstævner hver weekend, men bare føler sig mest hjemme i dressuren. Men kun springer mest, fordi ens pony er bedst til det.
Er man så springrytter?



Er der noget der heder 'enten eller'?
Stævne eller hyggerytter?
Ligger der ikke noget imellem ;I
Jeg er da seriøs med min ridning, bare ikke stævnerytter, hvad kaldes det?



Hvad er din mening til alt det, og hvad er du selv for en rytter? Efter din egen mening.

-Dreamteam


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken rytter er du? og hvad mener du om stævner? Hyggerytter eller stævnerytter?
  • #1   5. aug 2012 vil sige man er springrytter hvis det er det man går mest op i (-:

  • #2   5. aug 2012 Jeg er springrytter, men efter styrt for over et år siden og styret i onsdag tager jeg det med ro (; sætter og dressuren højt, og elsker at ride ture og hygger (-:

  • #3   5. aug 2012 også* styrt *

  • #4   5. aug 2012 Jeg er mest til dressur, men os en gang i skoven, dog ikke så meget spring smiley synes ikke der er noget enten eller, synes det er hvad man selv synes smiley

  • #5   5. aug 2012 Ok.
    Men skal det kaldes hyggerytter når man ikke rider stævner? smiley


  • #6   5. aug 2012 Lige nu er jeg spring rytter, hvor jeg starter spring stævner, men har tidligere været military rytter, men håber og regner med at blive military rytter igen til næste år

  • #7   5. aug 2012 overhovedet ikke! du kan sagtens tage din ridning seriøst selvom du ikke kommer til stævner (:!

  • #8   5. aug 2012 Jeg rider islænder -
    Rider meget bane og min hest er også god til at springe, hvilket jeg elsker -
    Skal starte stævne (T8 og 4.5) efter ferien -
    Rider dog oftest i skoven men er jo også islænder rytter smiley


  • #9   5. aug 2012 Jeg er spring rytter, fordi jeg startet spring når jeg starter stævner, jeg rider dressur, fordi det er vigtigt for mig i mit spring. og springer aldrig dagligt det vil være at overbelaste hesten og hestens ben, da jeg fik undervisning fast var det 2 gange i ugen de uger vi ikke startede stævne, og en gang de uger der var stævne. og så ellers dressur alle de andre dage. Bliver aldrig en dressur rytter. selv om jeg har haft en hest der kunne øvelser op i M ... men jeg gider ikke starte det

  • #10   5. aug 2012 Det SKAL ikke kaldes hyggerytter, hvis man ikke rider stævner.
    Min betegnelse for en hyggerytter, er en person som kun hygger med hesten. Ikke rigtig går op i spring/dressur osv :).

    Og betegnelsen for springrytter efter min mening, er som Trines. Hvis det er det man går mest op i :). Jeg er springrytter, fordi jeg synes det er det som er sjovest, og jeg har det godt med springningen. Drømmer om at blive en stooooor springrytter en dag ;).


  • #11   5. aug 2012 Jeg elsker at ride bidløst, dressur og en god tur i skoven! smiley Jeg kan også godt li at springe, men er ikke den store spring rytter! smiley

  • #12   5. aug 2012 Mange tak for svar alle ;D

  • #14   5. aug 2012 Jeg er all-round rytter... Laver alt - men ja, spring og ture + jordtræning er det som jeg finder min glæde mest ved. Specielt ture og spring - og det samme med Jasmin. Har aldrig set hende så glad for at arbejde som i spring og tur :o)

    - Jeg synes man er hyggerytter når man altså kun træner dressur for at variere og tage et spring eller to en gang imellem og ellers bare tuller rundt på hesten smiley


  • #15   5. aug 2012 Har det lidt på samme måde;-). Har fået afvide, at jeg er hyggerytter men får seriøst undervisning flere gange om ugen, og er til stævner mindst en gang om måneden ca:-).

  • #17   5. aug 2012 Og for mig er det kæmpe vigtig Jasmin er på tur mindst én gang om ugen og jordtrænes én gang om ugen og har fri én gang om ugen. Man har brug for at komme ud og få noget frisk luft og brug for at være mindre aktiv og brug for en fridag med et menneske man hænger op af 6/7 om ugen for at man kan gå på arbejde igen. Præcis som vi trænger weekend efter en uge i skolen + vi har en fridag fra både hest og venner sikkert hvor vi bare er døde :o)

  • #18   5. aug 2012 hihi jeg er slet ikke rytter smiley

    Min store datter er dressurrytter, men hun stiller ikke så mange stævner fordi hende og hesten ikke er klar til det endnu. Hendes drøm er at komme op og ride høj hat. Vi kalder hende dressurrytter også selvom hun ikke er stævnerytter som sådan, men hun arbejder meget med sin dressur og derfor er det det hun er/kaldes smiley

    Den lille er springrytter. Hun har pt. ingen pony og stiller derfor ingen stævner, des uden er hun ikke klar til det endnu. Men hun gider ikke dressur og er rimeligt konkurrencemenneske. Hendes mål for ponyårerne er at komme på ponylandsholdet, derfor vil jeg kalde hende springrytter og kommende stævnerytter smiley

    Man er vel egentlig hvad man selv kalder det. En hyggerytter kan sagtens arbejde meget med dressuren, men tror det er hyggerytter fordi de måske ikke arbejder med de svære øvelser eller bare ikke har lyst til stævner smiley


  • #19   5. aug 2012 Man behøves vel ikke kunne kalde sig selv for en bestemt slags rytter smiley

    Jeg er vidst mere hestemenneske end jeg er rytter, af nogen art. Jeg interesserer mig meget for adfærd, biomekanik og viden om heste generelt. Stræber hele tiden efter at lære noget nyt. Har altid haft en elendig tålmodighed og haft svært ved at sætte mig ind i ting, men lige hestene er noget jeg virkelig kan fordybe mig i og bruger energi på hver eneste dag, også i de perioder hvor jeg ikke rider. Som rytter har jeg ikke de store ambitioner og stævner sige mig intet. Jeg nyder bare at være sammen med heste, ridning eller ej, og mine eneste egentlige ambitioner med min ridning, er samarbejde, korrekt brug og en glad og afslappet hest.

    Hyggerytter og dedikeret hestenørd, må være det tætteste jeg kommer på en kort betegnelse smiley


  • #20   6. aug 2012 Jeg er sofarytter smiley

  • #22   6. aug 2012 Jeg er kyssemøssenussepusserytteren smiley

  • #23   6. aug 2012 Jeg er 100% springrytter. Interesserer mig ikke for dressur, har kun springheste i stalden, baade paa papiret, men ogsaa hvor deres evner ligger. Al min dressurtraening er med springning for oeje, dvs traener de ting og oevelser der styrker paa springbanen. Udover det staevner de fleste weekender smiley

  • #24   6. aug 2012 Helt klart en lidt-af-hvert hyggerytter. Går meget op i hesten rides akademisk korrekt, at opbygge muskler og smidighed korrekt, og ja, det er dressur for mig. Kan også godt lide at springe, dog også bare på hyggeplan. Ligeledes elsker jeg en tur i skoven eller tærranet smiley
    Men jeg træner lige så meget fra jorden, med hestens indlæring af nye ting i form af tricks eller tilvænning, som jeg gør med ridning.
    Kan mærke jeg får en rigtig glad hest af at træne den mentalt, den elsker det smiley
    Ligeledes har jeg lært ham at kende utroligt godt sådan.
    Så ja, en rytter, hvor samværdet og glæden ved at være i selskab med hesten vægtes endnu højere end "hvad mon andre tænker om os", forventninger af os begge og stævner..


  • #25   6. aug 2012 Tjae, det er jo et rigtig godt spørgsmål! I princippet må man vel sige at man er hvad man føler sig som! Fx har min mor ikke startet islænderstævner ende, selvom hun har haft islænder i mange år, MEN hun ser stadig ikke sig selv som skovtursrytter, i og med at hun træner seriøst og regner med at komme til at starte engang smiley

    Jeg selv har to islændere og derfor islænderrytter, men jeg træner ikke som den traditionelle islænderrytter. Jeg træner masser af dressur og jordarbejde efter en masse blandede principper som fra blandt andet akademisk og western!
    Hvad kan man kalde mig? Jeg rider almindelige islænderstævner ja, men jeg har også førhen startet almindelig dressur indenfor DRF. I fremtiden håber jeg på at kunne starte begge dele, men samtidig også starte konkurrencer indenfor noget helt nyt kaldet DHE ( www.denheleekvipage.dk)
    Jeg vil kalde mig selv for en horsemanship rytter fordi det vigtigste for mig, i al min træning og omgang med heste, er venskabet og samarbejdet.
    Min lillesøster har fundet på et meget sigende begræb: Økologisk ridning. i den sammenhæng må man se traditionel ridning (rideskoleridning i spring og dressur) som konventionel ridning. Altså er det en sammenligning med landbruget, hvor det konventionelle ganske vidst er mest udbredt, men økologisk landbrug ses som den bedste og sundeste løsning for alle parter. Personligt synes jeg det er en genial metafor!


Kommentér på:
Hvilken rytter er du? og hvad mener du om stævner? Hyggerytter eller stævnerytter?

Annonce