{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

En god holdbar klipper til flere heste {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg kunne godt bruge lidt gode råd til køb af klippemaskine.
Jeg har set hauptner electric 2000'eren og at mange er glade for den, er det et problem at den klipper 3 mm? Jeg har hørt, at dem der klipper kortere er bedre?

Og så skal klipperen kunne holde til at klippe 5-6 heste om året. Nogle gode bud og erfaringer?

Kommentarer på:  En god holdbar klipper til flere heste
  • #1   21. nov 2012 Den omtalte klipper ka jeg kun anbefale.
    Længden afhænger jo af hvilke skær du sætter på.
    Jeg har ik haft problemer med nogen længder.
    Og jeg har klippet en meget ulden hest.

Klipperen holder fint til 5-6 heste om år, og afhænig af hvor rene hestene er, er det lige før de ka klares på en slibning.

Så sån klipper ka du roligt købe...

• #2   21. nov 2012 ville aldrig vælge hauptner...en aesulap holder flere år...Min hauptner brændte sammen efter 2 år (klipper dog 10 heste om året), men da jeg søgte på nettet bagefter kunne jeg se at det var der flere der havde døjet med....

• #3   21. nov 2012 Jeg har købt denne her, en Horser hesteklipper IHK3180W med optimeret motor og 3 klippehastigheder, langt færre vibrationer og et meget lavt lydniveau så selv meget støj sensitive heste kan klippes på følsomme områder ved hoved og ben og der er eks. skær med og man kan få både 1 og 3 mm skær til den, den larmer ikke ret meget og den pløjer bare lige igemmen en tyk islænder pels også i den lave hastighed og den laver bare et flot stykke arbejde, den bliver heller ikke varm og så koster den kun 1600 kr, hvor længe skærene holder kommer anpå pelsen, hest eller pony og hvor ren den er når den bliver klippet, så et sted imellem 6-8 helklip pr. skær

• #4   21. nov 2012 Holder med Randi smiley har den samme, den er super lækker!

• #5   21. nov 2012 Har selv Hauptner 2000, og er yderst tilfreds!

Den har klippet 16 heste på 2 sæsoner, og trængte først efter nr. 15 til at blive slebet smiley

Super klipper, som kan købes billigt i England fx.. smiley

• #6   21. nov 2012 Okay, så de fleste mener faktisk at en Aesculap er bedst.

Til dem med en Horser hesteklipper.. Brænder de ikke hurtigt sammen?

• #7   21. nov 2012 Slet ikke :- Jeg har aldrig haft problemer med min smiley
    Ligemeget hvor tyk pels eller noget jeg har skulle kører igennem, og ligemeget hvor længe jeg har brugt den smiley

Kommentér på:
En god holdbar klipper til flere heste