{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

fravænning af føl? :) {{forumTopicSubject}}

jeg har min lille hingsteføl Lille Prins og han bliver her den 13 februar 6 mdr. så han skal snart fravænnes, da jeg ønsker at beholde ham og hans mor! smiley

men vi har kun løsdrift og ingen boks, der er også kun en fold... så ved ikke hvad jeg skal gøre smiley han tager alt for meget fra hans mor og hun ser fortrædelig ud, hun er vildt tynd og får alt det hun kan æde men intet hjælper, så han skal fravænnes hurtigts muligt! smiley

det kunne være en mulighed at flytte hans mor op på den lokale rideskole en måned, men så bliver det fra den ene dag til den anden.... smiley

men hvad gør i når i skal fravænne føl? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fravænning af føl? :)
  • #1   20. jan 2013 Har i mulighed for måske at dele folden eller boksen op?
    Altså dele løsdriften i 2, og så sætte dem hver for sig.


  • monika A
    monika A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #2   20. jan 2013 Du er nødt til at skille dem helt ad, ellers vil føllet blive ved med at få hoppen til at producerer mælk. Der skal gå rigtig lang tid, inden de kan gå sammen igen - 4-6 mdr. - for at du kan være sikker på at hoppen holder helt op med at producere mælk. Du er nødt at dele folden i 2, eller sætte den ene et andet sted hen. Vi har haft mange føl og selvom vi troede at de kunne sættes sammen igen efter 2-3 mdr. har vi oplevet at føllet begynder at sutte igen. Held og lykke.

  • #3   20. jan 2013 du kan ikke flytte følle på en legekammeratsfold. så den får noget andet at tænke på. eller flytte mor på rideskole som du selv skriver? smiley

  • #4   20. jan 2013 De kan sagtens fravænnes fra den ene dag til den anden. Du skal bare være opmærksom på hoppens yver, da det stadig producerer mælk. Tag gerne kraftfoderet fra hoppen nogle dage op til fravænningen - og også gerne nogle dage efter. Det hjælper med at nedsætte mælkeproduktionen.

    Har du ikke mulighed for at skille dem ad hjemme hos dig selv, så er det jo helt oplagt hvis du kan flytte hoppen til et andet sted. MEN det er ikke sikkert at en måneds adskillelse er nok...


Kommentér på:
fravænning af føl? :)

Annonce