{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Ulve i Dyrehaven? {{forumTopicSubject}}

Ulven er kommet til Danmark og personligt synes jeg det er fantastisk da jeg hverken har får eller føl eller bor i Sønderjylland...
Jeg er heller ikke specielt bange for faren for at blive ædt af en ulv.

Men men men... I går læste jeg i et nummer af ridehesten eller sådan noget at der er planer om at lukke ulve ud i dyrehaven i nordsjælland. Jeg har så tilfældigvis mine heste opstaldet klods op og ned af dyrehaven og nyder tit de skønne naturoplevelser Dyrehaven byder på.

I følge den artikel jeg læste skulle ulvene på en "økologisk" måde holde bestanden af hjorte nede i stedet for at der bliver skudt omkring 700 hjorte om året. Desuden ville de sætte vildsvin ud som ville hjælpe på skovbunden. Således vil dyrehaven tiltrække endnu flere naturelskere med de lidt mere "eksotiske" dyr...

Som jeg læste det lød det hele fint og som om at der ikke ville være nogen problemer hverken i forhold til de besøgene eller nogen andre, lige indtil sportsrideklubben udtalte noget i retningen af "-det kan selvfølgelig ikke undgåes at ulvene instinktivt vil forsøge at forfølge ryttere og deres hest(e), men i så fald skulle man bare sætte hesten i galop og hvis ulven indhenter én skal man svinge sig at hesten og håbe på at ulven løber efter hesten mens man selv må søge tilflugt i et træ".... Øhh her hoppede kæden lidt af for mig, det var et blad jeg fandt i staldens rytterstue der skrev artiklen men jeg kunne ikke se hvornår det var fra....?

Så spørgsmålet er for det første, tror i det er rigtigt at de vil slippe ulve ud i skoven? Eller er det bare en aprilsnar/joke? Og til sidst hvad ville i gøre hvis i blev forfulgt af ulve på en ridetur? smiley Personligt tror jeg først på det når jeg ser det og de får mig sgu godt nok ikke under nogen forhold til at smide mig selv af hesten og så HÅBE på at ulven jager hesten... Godt man har en hurtig lille araber så haha smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulve i Dyrehaven?
  • #1   4. apr 2013
    En ulv vil aldrig forfølge en hest og rytter på ride tur...


  • #2   4. apr 2013 Nej jeg tænkte det samme lige inden jeg læste sportsrideklubben kommentar...

  • #3   4. apr 2013 Jeg har også hest meget tæt på Dyrehaven , og det har jeg ikke hørt noget om...

  • #4   4. apr 2013 Jeg tror heller ikke på det, jeg tror vi havde hørt lidt større diskution i medierne hvis det havde været seriøst og jeg håber det bare var en aprilsnar eller noget i den retning, men derfor fik det alligevel tankerne i gang smiley

  • #5   4. apr 2013 Jeg tror det er en aprilsnar. Jeg er også en af dem der er glade for ikke at bo i jylland. "Nå, lille sofie gå du ud i haven og leg" og pludselig er ungen ædt af en ulv. Jeg har en datter på 1 pr og venter en til og synes absolut ikke om fritgående ulve, selvfølgelig holder man da øje med sine børn meeeen, knapt så fedt at bo på landet ved siden af skoven hvis ulvene er flyttet ind. Slut for småpiger at ride i skoven på sine shettere... med bakken i dyrehaven som familieudflugt ville jeg ikke tro på at de slap ulve ud i dyrehaven, med mindre det var på afspæret område, så jeg vil igen kalde den en aprilsnar...

  • #7   4. apr 2013 LRD jeg tror også det er en aprilsnar jeg kan nemlig heller ikke se hvordan de ville få det til at fungere...

    Ibenip, jeg er ikke hysterisk hvis det er det du mener jeg undre míg bare over noget jeg har læst, desuden er jeg sikkert dum, men jeg fatter ikke din kommentar...? smiley


  • #8   4. apr 2013 der vil aldrig komme ulve i dyrehaven! for ulven er et dyr som ikke må indføres og slippes løs smiley de tager ikke broen smiley
    de ulve vi har/får i danmark er kommet på grund af migration, og fordi ulven er fredet skal den have lov til at blive.... havde den ikke været fredet havde der været folk ude at skyde eller sætte fælder op


  • #9   4. apr 2013 Man skal bare "gøre sig farlig" over for ulven (hvis man møder den) smiley Og da folk havde fundet ulvespor nær Skærbæk i jylland, blev jeg faktisk lidt nervøs smiley min pony står på min fars gård i Vamdrup, som ligger nær Skærbæk. Jeg tror i hvertfald jeg ville skide en snemand hvis mig og min pony mødte sådan en ;o

  • #10   4. apr 2013 Jeg tror at det der kan være farligt er, at vi i dk ikke er vant til at have nogle rovdyr der kan angribe os i naturen, og derfor kan det være et problem hvis forældre og børn ikke husker at have respekt for hvad der kan være potensielt farligt hvis ulvene vinder indpas. Tænk bare på hvordan der kommer byfolk på dyrskuer og slæber deres unger hen til en hest der er ved at spasse ud for at kæle den, eller køre deres barnevogne lige bag hesten hvis de da ikke støder ind i hesten med den.... noget potensielt farligt som de ikke tænker over fordi at de ikke er vant til at være omkring den slags dyr. Det er vel ikke svært at tænke sig at selv samme mennesker kunne synes det var noget så yndigt med et billede af lille sofie klappe en ulv o.0

  • #12   4. apr 2013 Jeg er en af de der synes det er dejligt der er kommet ulve til DK.. Tror ikke man skal være så bekymret for dem..

  • #13   4. apr 2013 Ærlig talt så synes jeg faktisk det er ret spændende med nogle "rigtige" rovdyr i DK's natur smiley Men det var faktisk først da jeg i går læste den artikel at jeg kom til at tænke på at det jo faktisk ER et rovdyr og hvad jeg ville gøre hvis jeg nu "mødte" en på en ridetur...? smiley

  • #14   4. apr 2013 Altså ulvene har været i DK før, og derfor "ødelægger" de ikke vores fauna/aura eller et eller andet. Det var vidst også noget med at elefanter kunne gå frit i vore skove, fordi det var noget med at de havde været her før og ikke ville ødelægge vores fauna/aura smiley

  • #15   4. apr 2013 LRD - det er netop derfor vi skal "gøre os farlige" overfor ulvene smiley

  • #16   4. apr 2013 Altså de fleste ulve holder jo sig væk fra mennesket smiley
    Hvis en ulv forfulgte mig, ville jeg helt klart IKKE hoppe af hesten.


  • #17   4. apr 2013 Synes det kunne være fedt hvis de lukkede ulve ud i dyrhaven ! smiley ville dog nok ikke ride der så smiley jeg ville ikke kunne ride en afslappet tur hvis jeg vidste at risikoen var der for at blive overfaldet af en ulv
    min pony ville også skide små grønne grise XD


  • #18   4. apr 2013 Ule er sindssygt bange for mennesker. De er ikke farligere en hjortene. Jeg husker godt dengang der blev sendt en advarsel ud om den hvide kron-satan der gik til angreb på mennesker i dyrhaven - det var selvfølgelig også dengang jeg red derinde. Det kan ske for hjorte lige såvel som det kan ske fr ulve, men vi frygter dem ikke af den grund.

    Har ulven nok i hjorte og andet vildt, s tror jeg ganske enkelt ikke på at de bliver et problem for rytterne... Men altså, om projektet overhovedet er realistisk er så en anden sag.


  • #19   4. apr 2013 Jeg er også en gang blevet jagtet af en sejrende kronhjort på Guffe og det var bestemt heller ikke særlig rart... Jeg forestiller mig følelsen af at blive jagtet af en ulv... Hvis det altså overhovedet bliver en realitet? smiley

    Jeg tror den største komplikation ved et sådan projekt ville være at folk ofte slipper ungerne løs i skoven så de kan gå på opdagelse, dette ville mange jo nok ikke turde hvis der rendte ulve rundt på må og få...


Kommentér på:
Ulve i Dyrehaven?

Annonce