{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Sommereksem!? {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Jeg har haft min pony Fafner siden november 2012, og har derfor ikke haft ham i sommerperioden, hvor der er mitter, som kan udløse sommereksem.
Jeg har fået af vide at han kan have tendens til at have sommereksem. Han får hvidløg i sit foder hverdag. Jeg er så i tvivl om hvorvidt jeg skal købe et insekt dækken, eller se eksemen an? Hvad ville i have gjort i denne situation?

På forhånd tak smiley
Caroline

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommereksem!?
  • #2   16. apr 2013 Okay tak smiley

• #3   16. apr 2013 Ville også vente, men det er noget være pis, hvis det er noget I skal døje med smiley havde en lånepony engang, som blev direkte sindssyg af det, for de kan jo ikke rigtigt være nogen steder uden at blive "angrebet". Mine ene hest jeg har nu, har ikke sommereksem, men får knobber over hele kroppen af myg og bidende insekter, men det kan klares med et myggedækken. Men han kan ganske enkelt ikke stå stille, hvis han ikke får sit dækken på. Så skridter eller traver han rundt i det samme mønster, fuldstændig fikseret og han er ikke til at fange ind. Han kan blive ved, selv når han falder i sved, løber han bare rundt som en galning.
    Har du fået nogle synptomer, som fin pony har? Det kunne være smart at have noget at kigge efter.

• #4   16. apr 2013 vent og se om der kommer noget eksem:D det er jo slet ikke sikkert, så det ville da være ærgeligt at købe insektdækken og alt det der hvis han så ikke får eksem;)

• #5   16. apr 2013 Ville give ham dækken på med det samme.. Har selv en med sommereksem, og er de først begyndt at klø sig er det altså bare så svært at komme af med igen! Den eneste rigtige løsning for min er dækken på, og han har haft det på i tørvejr de sidste to uger, indenunder sit andet dækken..

• #6   16. apr 2013 Jeg ville skynde mig at give smøre ham med Flusa og give ham eksemdækken på. Et fluedækken hjælper ikke. Hulderne er for store.

Hvis du venter til den begynder at klø sig er det for sent.

hertil ingen fold ved sol opgang og nedgang

Spørg evt. islænderfolket - de er eksperter:-)

• #7   16. apr 2013 På med dækken! Og giv gerne Equioil omega 3-6-9. Det hjælper på min hoppe.

• #8   16. apr 2013 Okay, tak alle sammen smiley Jeg tror jeg kommer et eksemdækken på, så snart jeg får købt et smiley Men er der nogle der ved om hvidløg virker?

• #9   16. apr 2013 Man siger, at det hjælper mod at holde fluer og insekter væk, og vi giver altid vores heste hvidløg hele sommeren. Har dog aldrig oplevet, at det kan stå alene, så vi bruger også fluespray osv. derudover smiley

• #10   17. apr 2013 Okay tak smiley Det mente jeg også, men blev lige i. Tvivl smiley

Kommentér på:
Sommereksem!?

Annonce