{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Dilemma - gamacher på folden {{forumTopicSubject}}

Jeg er i et dilemma...

Jeg har en hest som er en bølle på folden og han går alene på fold ved siden af de andre heste. (længere forklaring)

Han er ret vild og selvom han går alene lykkes det ham næsten hver gang at komme ind fra fold med små blødende sår på benene. Heldigvis har han ikke været halt af det endnu!

Han har i forvejen klokker på forbenene, men hvilke gamacher kan jeg bruge?
Evt. klokker på bagbenene også?

Jeg er ikke helt glad for at bruge så meget på ham, da jeg vil mene det gør hans sener og muskler i benene slappe, men har jeg noget valg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dilemma - gamacher på folden
  • #1   26. apr 2013 Legacy det nogle gode gamacher

• #2   26. apr 2013 puhha synes godt nok de er dyre som foldgamacher smiley

• #3   26. apr 2013 Er det forbenene eller bagbenene han skader? men ellers så tærrengamasherne fra hooks og så lav huller i dem! altså brænd huller i dem.. Så de kan ånde noget mere.

Jasmin går med en 24/7 på hendes højre bagben, da det er den hun skader og dyrlæge har sagt hun SKAL gå med den. Den støtter nemlig IKKE og hun bliver derfor ikke slap i den overhovedet.. Og det er kun når det støtter at det kan gøre dem svage.

• #4   27. apr 2013 Har du link til dem? smiley

Det er specielt hans bagben han skader. Først på kodeledet og nu på indersiden af piben. Et helt fint snit med hoven - næsten som en kniv der lige har strejfet indersiden... årh hvor er jeg træt af det!

• #5   27. apr 2013 hmm... vi havde engang en hest opstaldet hvor min pony står, som gik med gamasher på fold. Den løb meget rundt en dag, så det endte med at den gled ind i hegnet, så det fik "gnedet" sig ind under gamashen, som lukkede om både hestens ben og tråden fra hegnet. Hesten panikkede, så tråden skar sig længere og længere ind i dens sener, som endte med at blive skåret helt over og hesten blev aflivet med det samme..

Så du skal i hvert fald tænke dig om, når du vælger dine gamasher smiley

• #6   27. apr 2013 Det er lige netop derfor jeg spørger smiley

Men jeg synes næsten det er en risiko jeg vil tage, da alle heste han få viklet sig ind i hegnet. Det er en risiko vi alle løber når vi sætter hesten på fold.
    Jeg synes bare det er ærgerligt jeg ikke kan give ham bandager på til træning pga. af sår på benene... Så får han bare endnu flere under træning. Han har ikke altid helt styr på hvor han sætter sine ben smiley

• #7   27. apr 2013 Præcist som med Jasmin ):

Det kan ikke ske med disse gamasher.. Dyrlægen godkendte dem til os, og hun VED hvor slem Jasmin er med det lorte bagben, og hun har også stået stille i 3 mdr. fordi hun skadede det med det fine snit og blev halt.

http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=610446&deptid=4&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

• #8   27. apr 2013 Hvordan brænder du hullerne bedst?, også sådan at der ikke kommer for meget snavs ind smiley

Kommentér på:
Dilemma - gamacher på folden

Annonce