{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken af?
  • #1   7. maj 2013 Jeg ville ikke gøre det smiley Min er klippet og står med 200gram om natten og regndækken om dagen smiley

• #2   7. maj 2013 Min fik af i weekenden, og har haft det af siden smiley

• #3   7. maj 2013 Der er f****** 20 grader om dagen, og jeres går stadig med dækken? og 200 om natten?
    wtf, hvor meget har de så på, når der er -20?

• #4   7. maj 2013 Har i stadig dækkener på?? Det er 23 grader udenfor......Min har gået uden i flere uger. Hun står inde om natten, og der er mange heste i stalden, så temperaturen er fornuftig.

• #5   7. maj 2013 Glemte at sige, at han ikke har dækken på om dagen.

• #6   7. maj 2013 Mine har heller ikke på mere smiley

• #7   7. maj 2013 Min har været meget syg i vinter og bliver snottet igen ved det mindste kulde + han er konkurrence hest så ham skal vi passe godt på. smiley
    Vores andre i stalden har fået dem af. Men ja jeg ville give den det på om natten hvis den fryser smiley

og nu når i spørg har han omkring 800-1000 gram på med hals når der er meget koldt smiley

• #8   7. maj 2013 Mine står uden dækken, og de står i løsdrift.
    Perle var endda klippet i vinter og er helt kort pelset. Men så snart de har lovet 7-8 grader så er jeg ligeglad med regnen. De har ikke haft dækkener på overhovedet de sidste 5 dage smiley

• #9   7. maj 2013 Stine - Konkurrenceheste er ikke mere skrøbelige end alle andre heste, de er ikke mere skrøbelige end vi gør dem til. smiley
    Jo mere du passer på ham, jo mere skrøbelig bliver han også.

800-1000 gram? wow, stakkels hest (undskyld jeg siger det...), det var da godt nok meget smiley og jeg synes det er voldsomt at putte 400 på min smiley

Han må da virkelig være en frossenpind. smiley

• #10   7. maj 2013 Jeg er aldrig stødt på dækkener med 800 eller 1000 gram fyld, og mon ikke der er en grund til at ride udstyrs butikker ikke sælger det?

Når min er klippet om vinteren + går i løsdrift og det er ALLER mest koldt har hun 350g på, og hun lider endda af frostmave, men 350g er helt fint smiley

• #11   7. maj 2013 Min hest fik for en uges tid siden et langt dybt sår ned af skulderen (Lige ved halsåbningen på dæknet) Så det røg den dag (:

Han virker til at nyde ikke at skulle have den store dyne på længere! (:

• #12   7. maj 2013 shit 200 gram om natten nu???
    og 800-1000 gram om vinteren kan hesten over hoved bevæge sig???
    og kan kun give CTS ret!!!
    til ts jeg synes ikke du skal give din hest dækken på om natten

• #13   7. maj 2013 PRØV FOR POKKER AT FAT DEN HAR VÆRET MEGET ALVORLIG SYG SIDEN DECEMBER HVOR JEG FIK HAM OG DYRLÆGEN HAR BEDT MIG GIVE HAM DE DÆKKENER PÅ! pas jeres egne heste altså...
    SLap dog af med at anklage mig for alt muligt. Min hest har det fortræffeligt og lever som de fleste andre heste jeg kender. smiley
    Så nej ikke stakkels hest... smiley

• #14   7. maj 2013 caps lock...

• #15   7. maj 2013 Hvis den ikke har sovet uden dækken før i nat og sover ude ville jeg lade den beholde et regndækken på, for der skulle begynde at regne i nat..

Hvis den sover inde, så lad det blive væk fra hesten! Mine har ikke haft dækener på i lang tid. Dog fik de på i nat da de sov ude for første gang..

Og til jer som synes det er synd at putte så meget på en hest om vinteren, så har min Dv også gået med så meget en enkelt vinter! For hun FRØS. Det var så en hård vinter hvor der tiltider var -17 eller mere og det var jeg jo ikke forberedt på da hun fik sit første dækken på i efteråret.
    Hun havde regndækken inderst(fordi hun det beskytter hendes manke), så havde hun 1 200 grams dyne på, 1 100 gram overgangsdækken, 1 vinterdækken med x gram fyld (3-500 g) og så da det var koldest en ekstra dyne med x gram fyld 100-200 vil jeg skyde på.
    Og ja med så mange dækener kan de GODT bevæge sig! Men nu er det begænset hvad de bevæger sig når der er 50 cm sne!

• #17   7. maj 2013 Stine - Der er ingen der anklager dig, så slap du bare af. smiley
    At den lever som mange andre er ikke = den har det godt. Jeg siger ikke at den IKKE har det godt, men JEG tror ikke på, at det kan være rart for en hest at gå rundt med et dækken, der vejer 1 kg, da det forringer dens bevægelser en del. Det synes JEG er synd, så derfor skriver jeg at JEG synes det er en stakkels hest. Kan du ikke tåle kritik, så hold dig fra nettet. smiley

Kathrine - Jo flere lag man putter på, jo mere forringer det også bevægelserne. Var det ét dækken, ville bevægelserne ikke være helt så forringet, men så meget lag på lag gør det værre, fordi de ikke altid sidder ens. Det bliver for 'heflet'. Det er også sværere for os at bevæge os med 5 lag på, fremfor et enkelt, tykt. Men ja, det er jo en smags sag, hvordan man vil have hesten skal have det på folden/stalden. smiley
    Og nej, 50 cm sne gør det ikke nemt, men det gør så mange dækkener og så mange gram da absolut heller ikke. smiley

Og som du nok kan se, hvis du læser mine indlæg, hvilket jeg da vil foreslå at du gør, inden du svarer på noget jeg skriver - så skriver jeg egentlig også, at det er ok hvis det er en frossenpind, for det kan man jo ikke gøre noget ved. smiley MEN når det er sagt, har jeg endnu aldrig mødt en hest der reelt set har haft brug for SÅ mange gram. Har tit mødt heste med ligeså mange gram på, men stikker man hånden ind under, er den meget varm. Men ejer mener den fryser. Så for mig at se, virker det usandsynligt at hesten fryser SÅ meget, med mindre man ikke fodrer den korrekt, ikke giver den mulighed for at gå sig til varmen og ikke giver den stråfoder på folden. smiley

• #18   8. maj 2013 Nu HAR jeg skam læst alle indlæg!
    Det er meget fint du ikk tror de kan bevæge sig og det ikk er nødvendigt med så meget.
    Men nu er min hest, en voksen hoppe på nu 12 år og det er begrænset hvad de bevæger sig på folden -også om.sommeren og derfor fryser man nemmere.
    Hun frøs hvis jeg tog mindre på hende, så blev nødt til at putte mere på.
    Og du kan tro de fik strå foder! Hun fik mellem 15 og 20 kg wrap fra 16-17 om eftermiddagen til kl 9 om morgenen. Derudover var der to minibigballer medfrøgræs på folden hele vinteren.
    Jeps dækkenerner vejer en del, men de hæmmede altså ikk hendes bevægelser og så hende da også tage nogle løbeture på folden.

mine heste går meget ude, bliver redet meget og så var der meget begrænset læ på folden, så blæste det havde de altså ikk noget sted at stå i læ. Om vinteren er det muligt det blæser/stormer en hel dag og mellem 6-8 timer i snestorm er pisse koldt hvis man ikk ka gå i læ.

det var bestemt ikk fordi jeg synes det var fedt at smide så meger på hende men havde ikk et valg da hun som skrevet frøs. I vinters havde hun i modsætning kun sit 100 grams dækken på og fik førts vinterdækkenet på i januar da hun blev klippet. Men det var kun muligt forsi hun havde stået skadet, ellers var samme mængde dækkener nok kommet i brug i år.
    Og jeg mener helt bestemt at have set dækkener med 700 gram fyld og så er det kun to de ska ha på hvis det er 800-1000gram.

• #19   8. maj 2013 Min har fået dækkenet af, dog kan jeg godt finde på at smide regndækken på den hvis det bliver regnvejr, sjovt nok smiley men ville helst uden, men han er undervægtig, så derfor går det ikke at han bliver kold..

Det med at putte 1000gram dækken på om vinteren, syntes jeg godt nok også er lidt overdrevet, men hvis den ikke lider under det, er det jo intet problem.
    Min venindes hest (de rider på landsholdet) har jeg kun set gå MAKS med 800 om vinteren.. smiley

• #20   8. maj 2013 Kathrine - Det er jo så heller ikke helt optimalt med en fold uden læ. smiley

Hvis du har læst mine indlæg, så undrer det mig, at du vælger at ignorere hvad jeg skriver. Og nu vælger du så endnu engang at ignorere hvad jeg skriver - det ser ihvertfald sådan ud. smiley Jeg har nemlig mere end én gang nu skrevet, at en frossenpind kan man ikke gøre meget ved - så kan ikke se hvorfor du bliver ved med at argumentere for at det er ok at putte dækken på. smiley

Og det er fint du skriver, at de kun behøver 2 dækkener på - men det havde din jo så ikke. Jeg kan da tælle 4-5 dækkener på én gang. Det er lidt mere end blot 2. Så kan ikke se hvad det argument, har noget som helst med sagen at gøre. 2 dækkener kan gå, men 4-5 dækkener gør det mere besværligt for hesten at bevæge sig.

Og hvad er det da for noget vrøvl at sige, at 12 årige heste ikke bevæger sig særlig meget på folden? Min er da 15, og bevæger sig ligeså meget som de yngre. Så enten kender du nogle meget sløve heste, eller også er der en grund til, at de heste du kender, ikke bevæger sig på folden. (kunne jo fx skyldes 4-5 dækkener....)
    Det med at de bevæger sig mindre, så derfor fryser de mere, er også noget vrøvl. En sund og rask hest, vil selv kunne regulere sin temperatur, ved at bevæge sig mere, hvis den fryser. Så det er da også lidt noget vrøvl at sige. smiley Hvis de fyrser, skal de skam nok gøre hvad de kan, for at holde varmen - hvis de da KAN bevæge sig. smiley

• #21   8. maj 2013 Du skriver så ingen steder at hvis det er en frossenpind er det ok- hvis du gør så kopier det lige ind. Du skriver derimod flere steder det er synd for dem at have så meget på.

800-1000 gram? wow, stakkels hest (undskyld jeg siger det...), det var da godt nok meget smiley og jeg synes det er voldsomt at putte 400 på min smiley

men JEG tror ikke på, at det kan være rart for en hest at gå rundt med et dækken, der vejer 1 kg, da det forringer dens bevægelser en del. Det synes JEG er synd, så derfor skriver jeg at JEG synes det er en stakkels hest. Kan du ikke tåle kritik, så hold dig fra nette

Jeg argumenterer ikke for noget, jeg siger bare der kan være en grund til det og at det ikke er synd for dem og det ikke er en STAKKELS hest, for det er da hverken sjovt for mig eller for Stine Randløv at få smidt i hovedet.
    At du har en holdning til hvad der er rigtigt og forkert og synd/ikke synd er helt fint, men har du overvejet at du kan tage fejl.
    Og nej det er da bestemt ikke optimalt med en fold uden læ (der var træer) Men med 10-12 heste på en fold skal det sørme være nogle store læskure og der var 30-35 heste på stedet.
    Der er ikke et menneske som har et 100% optimalt hestehold, men der hvor min stod var det nu meget optimalt alt taget i betragtning. (ejerne holder internat for dyrenes beskyttelse)

Jeg forsvarer som sådan ikke det at give dækkener på, men jeg forsvarer mig selv og Stine Randløv med den STAKKELS hest!

Men kom du frem med de kommentarer hvor du skriver at hvis det er en frossenpind er det ok, du har 5 indlæg i denne debat og så vidt jeg kan se skriver du ingensteder "jeg har nemlig mere end én gang nu skrevet, at en frossenpind kan man ikke gøre meget ved"- Det skriver du to gange, men ingen steder kan man se de flere steder du har skrevet det...

Nej min havde ikk kun to dækkener på, for så først i vinters at man kan få med så mange gram og det var vinteren 11/12 hun havde så meget på. I vinters gik hu som sagt hun med 100 gram..
    Til vinter ved jeg dog hun får meget på igen, men planen er at købe det tykkeste dækken jeg overhovedet kan fremskaffe..

Om sommeren foretrækker jeg, at min hest har det lidt for koldt i stedet for lidt for varmt. Den må aldrig fryse, men den skal være kølig.
    Om vinteren foretrækker jeg derimod at hun har det lidt for varmt i stedet for lidt for koldt. Jeg er meget opmærksom på hvordan hestens temperatur er, mærker den under dækkenet flere gange dagligt, så når hun blev for varm røg der et dækken med det samme..
    Men jeg forstår udmærket når stine skriver hun vil passe ekstra på sin konkurrence hest, nej de er ikke mere sarte, men de har nogle andre behov, de er klippet ned hele vinteren, rides hårdere og har som ofte ikke "ekstra på sidebenene" og skal en hest være toptunet hver dag, så skal den ikk ha haft det for koldt på folden - så hellere lidt for varmt.
    Jeg ville gerne have haft givet min mindre på og så ha taget hende ind nået før, men det var ikke muligt, for hun kan ikke stå alene inde så blev nødt til at vente på de andre tog hest ind.
    Og nu smed jeg jo ikke 5 dækkener på fra start af, de kom jo gradvist på som det blev koldere og koldere. Det sidste dækken havde hun på maks 14 dage da det var aller koldest. Ellers havde hun "kun" 4 dækkener på-hvoraf det ene var regndækken.
    Mine dækkener er ½-1 nummer for store, så der er masser af plads til bevægelse selvom der er mange på.

Jeg mener heller ikke mange dækkener er en løsning og mener bestemt også de skal være dækkefri nu. min har 100 gram på om natten da de lige er begyndt at sove ude. Og så har hun ellers gået uden idag selvom det har regnet.
    Men jeg vil ikke kommenterer på hvad andre gør, da de forhåbentlig kender deres hest bedst.. Vi har en hest opstaldet som får vinterdækken på til natten og den har det for varmt, her rådede vi dem til at give den mindre på, for den havde det for varmt.

Men jeg synes det er udmærket og helt fint du synes det er voldsomt at give din 400 gram fyld på, og at du synes det er synd for "vores" dækkenheste med meget fyld og mange dækkener, men du skal ikke kalde dem STAKKELS heste når du ikke har set dem!

• #22   8. maj 2013 Nu er alle mine indlæg IKKE henvendt til dig CTS der var en der skrev hun ikke havde set dækkener med så meget fyld i butikkerne - svar dertil, det har jeg!

og nej det er ikke noget vrøvl, nu har jeg haft hest i 10 år, og haft heste i alle aldre. jeg har haft hest hjemme og ude. Og der er det tydeligt at se, at de unge + vallakker leger mere, hvor imod hopper står mere stille.sommer og vinter..

Nu er det generelt jeg skriver, fint du tror den ikke kan bevæge sig med 4 dækkener, men det så jeg hende nu gøre, men jeg ved hun stiller sig med røven mod vinden når hun fryser og så bliver det sq koldt!

• #23   8. maj 2013 Katrine - Her skriver jeg det: "det er ok hvis det er en frossenpind, for det kan man jo ikke gøre noget ved". Længere oppe skriver jeg også, at hesten må være en frossenpind, hvis den skal have så meget på - måske kommer det ikke så tydeligt frem, men med det mener jeg, at det er ok når den fryser - den skal jo heller ikke fryse. smiley

Som jeg også skriver MANGE gange, så er det bare MIN holdning, at JEG synes det er synd for hesten. Jeg siger ingen steder at I skal mene det samme. Men ligesom du mener at jeg tager fejl, så mener jeg også at du tager fejl.

Og det er noget vrøvl at sige, at konkurrenceheste har andre behov. De har præcis de samme behov, som enhver anden hest har. Det er derimod ejeren - altså dig og mig - der har andre behov. Ikke hesten. Det er DIG der har behov for, at den skal klippes ned, ikke hesten. smiley Tag endelig ikke fejl af det. De behov du mener din hest har, er nogen du selv sætter for den, fordi DU har nogen krav til den. Det er derfor din egen skyld, at din hest har brug for så meget, det er ikke hestens natur eller hestens behov, det er dit.

At dækkenerne er for store er jo heller ikke optimalt? Et dækken må aldrig være hverken for stort eller for småt. Et for stort dækken risikerer at glide rundt, og når der så er mange dækkener på, risikerer man tilmed, at de glider hver sin vej, eller kommer til at sidde i vejen for hesten, for hvis fx et af de inderste kommer til at sidde skævt, kan det ikke selv rette sig op, som ellers tit sker, når hesten går med 1 dækken - for så sidder alle de andre dækkener i vejen. = stor gene for hesten.

Desværre kan man IKKE regne med, at folk kender deres hest bedst, og jeg mener derfor bestemt heller ikke, at man bare skal se igennem fingre med det, og lade folk passe deres dyr selv. Hvis alle var af den holdning, så ville ingen dyr blive reddet, fra dårlige ejere. Jeg siger ikke, at I er dårlige ejere, men jeg siger at NOGEN er det, og hvis der ikke var nogen der enten gjorde dem opmærksom på det, eller gjorde andre opmærksom på det - så ville dyrene ikke få det bedre. Jeg synes det er ærgerligt, at så mange er ligeglade med hvordan andre behandler sin hest, for hvor kunne man redde mange heste, hvis man lige ville give andre en hint, når man synes de gør noget forkert. Hvis man da vel at mærke har en ordentlig begrundelse for det.

Om jeg har set dem eller ej, så synes jeg det er synd for en hest at gå med så meget på, når det skyldes jeres behov for at have en konkurrencehest. Så jo, for mig er det en STAKKELS hest.

- Og så må du da meget undskylde, at jeg ikke kunne gætte, at det du skriver til mig, rent faktisk ikke var til mig. smiley Hele dit indlæg var vidst ment på mig, ser det ud til, så det var svært at gætte, at den sidste linje ikke var. Så det må du undskylde. smiley

Jeg har selv haft heste i 10 år, også i alle aldre, og har aldrig oplevet, at en 12 årig hest bevæger sig mindre. Kan forstå hvis vi snakker 20-30 årige heste, men dælme ikke en (ung) hest på 12 år. Jeg har heller aldrig oplevet forskel på vallakker og hopper, på det punkt.
    Jeg siger heller ikke at hun ikke kan bevæge sig - det ville da være voldsomt hvis hun ikke kunne det. Jeg siger at hendes bevægelsesfrihed bliver dårligere af så mange dækkener.

• #24   8. maj 2013 Nej det fremgår bestemt ikk særlig tydeligt at det er ok hvis det er en frossenpind.. Ja du skriver så må den være en frossenpind, men det er jo ikk ens betydende med du synes det er ok at den har meget på?

Mht hvem der tager fejl, så lige omkring min hest så må jeg sige det er dig der er galt på den..

Men ja det er mig der forlanger meget af hesten, så jeg bliver nødt til at klippe min hest og dermed får hesten behov for at blive klædt mere på..
    Men nu ligger jeg ikke ambitionerne på hylden bare fordi det bliver vinter. Min hest har også sko på fordi jeg har behov for det, den har tilmed ringsko på for at kunne være ridehest. -jeps det er mit behov, men min hest trives bedre end nogensinde.

Nu er det ikke alle mine dækkener der er for store, det inderste passer perfekt, og selvom de er lidt for store så ligger de som de skal. Hun har dog præstret at ødelægge spænderne (gamle dækkener) og dermed har de siddet dårligt sidst på vinteren. Alle mine dækkender er røget i skraldespanden og der køber helt nye næste vinter.

Ved godt der er nogen der ikke behandler deres heste godt, men det kan du jo ikke vurdere bag en skærm og nej man skal ikke bare se gennem fingrene med alt, man kan råde og vejlede, men man skal også huske at lytte til grundende til det. Fx kan en tynd og udmagret hest sagtens ha' været alvorligt syg, og der bliver taget hånd om det. Så skal ejer da ikke ha smidt i hovedet at han/hun er mishandler.

Kan godt være du ikke har oplevet forskel på hopper og vallakker, men det har jeg - stor forskel.

ex. 1
    De første heste jeg havde (2005-2009) hoppe fra 1983, vallak fra 2001 og vallak fra omkring 1997. Hoppen kunne godt tage nogle ture på marken, men græsset var vigtigere. De to drenge kunne løbe i timer. Ham fra 2001 tog en "tur" på 30 min hver dag om sommeren omkring kl 2.

ex 2
    Hoppe fra 2001, vallak 2002
    Vallakken var en l**t ville lege grimeleg spurtede rundt på folden, drillede de andre heste nærmest døgnet rundt. Hoppen var ligeglad! hun kunne tage en løbetur indimellem og maks 1-2 ture på folden. Senere kom der en vallak far 2005 til flokken og her slåssede drengene, og hopperne stod og spiste total upåvirket.

ex 3
    Hoppe fra 2008 kunne da også tage en løbetur, men kun hvis hele flokken satte i bevægelse.. Vinterperioden gik hun ud stod ude 10-15 min og så ville hun ind. Havde gået ca. 20 meter væk fra leddet.
    hvorimod vallak fra 2008 tit legede med de andre vallakker.
    Hopperne på folden stod som regel med hovedet i græsset.

ex 4
    Hoppe 2008 og vallak fra 1998, går på samme fold. Vallak vil gerne lege og driller hoppen som vender rundt og går den anden vej.

Har nu hestene hjemme, og har en flok bestående af 4 hopper.
    2 fra 2001, 1 fra 2007 og 1 fra 2010. Hende fra 2010 og hende fra 2007 kan godt løbe lidt rundt og fjolle, især hende far 2010 løber lidt mere rundt, men lege gør de bestemt ikke dagligt og da slet ikke "de gamle".

Det er min erfaring at det som oftes er vallakker der leger grimeleg stejler op ad hinanden, ødelægger dækkener osv. osv.

Men hvis du synes mine heste er stakkels, fordi jeg har behov for en konkurrence hest, så kig forbi hendes profil, synes bestemt ikke hun ligner en hest der er træt af at blive presset af mine behov...

Uanset hvor lidt/meget dækken min hest har på, så stiller den sig med røven mod vinden i dårligt vejr og der står hun til man kommer og reder hende. Ikke om hun begynder at bevæge sig, for hun vil under ingen omstændigheder ha vand eller andet i hovedet.
    Og når hun står sådan så bliver det altså koldt at være hest....

Men nu spurgte TS ikke om hvor mange dækkener hestene skulle have på nu og hvad der var synd eller ej..
    så vidt jeg kunne se så er vi enige om dækkenet skal af eller kun regndækken..

• #25   8. maj 2013 Kathrine - Jamen det er da godt for dig alt sammen.
    Kan godt høre på dig, at du ved alt hvad der er værd at vide om alting, og det er dit indtryk, at jeg intet ved. Jeg stopper her, inden jeg overhovedet har læst dit indlæg færdig, for når du for det første tydeligvis ikke vil læse hvad jeg skriver - eller kun læser hvad du selv vil læse - og for det andet drager dine egne konklusioner om hvad jeg skriver, så gider jeg heller ikke tage mig tid til at læse dit eller svare på noget konkret.. Den type personer har jeg desværre intet tilovers for.

Så du må have en fortsat god aften, og så håber jeg at du en dag vil acceptere andres holdning, eller i det mindste læse den, i stedet for at blive tøsefornærmet, så snart du bliver sagt imod. smiley

• #26   8. maj 2013 Hvis der er nogen der er tøsefornærmet er det vidst dig, jeg har læst alt hvad du har skrevet og læst alle indlæg flere gange.
    Jeg siger ingen steder jeg ved bedst, jeg ved hvad der er bedst for min egen hest i givne situationer, men bliver da ærlig talt såret når folk så skriver det er en stakkels hest.og hvos du nu læste det, ville du se at jeg faktisk er ening med dig i nogle ting.
    Men hvilke konklussioner har jeg draget og hvad har jeg ikk læst, for jeg ved det ikk selv?

Jeg gør ikk noget for at være bedre vidende og er ked af hvis du opfatter det sådan, jeg fortæller bare om mine egne erfaringer, og hvad jeg har oplevet i min tid som hesteejer, staldejet og staldlejet.
    Det er meningen man ska kunne dele erfaringer sådan et sted som her, og min erfaring er at heste sagtens kan have brug for mange gram fyld, og kan bevæge sig med det. Min erfaring er også at hopper generelt bevæger sig mindre. Kan godt ske det bare har været nogle ualmindligt dovne damer, skal jeg ikk kunne sige, men det er min oplevelse.

Jeg accepterer fuldt ud at andre har en anden holdning end mig selv, dette er at forvente, jeg forklarer hvorfor min hest går med så meget og at den godt kunne bevæge sig, dette har jeg set. dette er ikk at jeg ikk accepterer din holdning, for jeg mener også det var for mange dækkener hun havde på, men det ændrer jo ikk på det var nødvendigt den vinter.

Jeg sætter på ingen måde spørgsmålstegn ved din viden og beklager hvis du føler dette. Jeg havde håbet det kunne holdes i en ordentlug tone uden at "svine" nogen til, vi er trods alt voksne mennesker på 20 år.

det er ok hvis du mener det er synd for min hest, men den har det trods alt bedre end rigtig mange andre..

Heldigvis er folk forskelluge med forskellige meninger, ellers ville det godt nok være ledeligt og ensformigt! Men man kan godt ytre sin holdning uden at "angribe" hvilket jeg føler du gør.
    Du "angriber" at de går med mange dækkener "angriber" manglen på læslur, "angriber" at min hest er unormal og står stille når der er dårligt vejr og den fryser.
    Hvis det er jeg drager forkerte konklussioner, så lan jeg også kun beklage dette, men hvordan skal det så læses?

Håber også din aften bliver god på trods af jeg er så påståelig og bedrevidende

• #27   8. maj 2013
    Flere dækkener kan sådan set annullere virkningen af hinanden og gøre at hesten fryser endnu mere, ligesom jeg gætter på at en del heste fryser grundet manglende stråfoder på en kedelig mudder fold.

Tror også der er stor forskel på, hvornår folk mener en hest fryser og hvor varm den skal være under et dækken.

Syntes det kunne være spændende, om andre folk kunne få en "frysehest" til og holde varmen med normale antal gram på ;o).

• #28   8. maj 2013 Kathrine - Hvor ser du at jeg skulle være tøsefornærmet? Det har jeg da ingen grund til at være. smiley
    Det er jo faktisk DIG der skriver til mig, selvom jeg slet ikke har nævnt noget om din hest, på det tidspunkt. Det er dig selv der trækker din hest ind i det, og kommenterer på den, ikke mig.

Hvor du ikke læser/ignorerer hvad jeg skriver? Jeg giver dig fx et konkret eksempel på hvor jeg skriver det med frossenpind - det vælger du at ignorere. Både første gang jeg skrev det, og nu hvor jeg skrev det igen. Du ignorerer også det faktum, at jeg ingen steder skriver at DIN hest er en stakkels hest, før du selv begynder at skrive det - jeg skriver bare generelt, og så vælger du at tage det personligt til dig.

At du er enig med mig i nogle ting, har da intet med alt det her at gøre? smiley
    Dine egne konklusioner drager du, idet du skriver, at jeg skal kigge på din profil, hvis jeg tror din hest har det dårligt pga. dine krav. Det skriver jeg nemlig ikke at den har - det er dig der konkluderer det. Jeg skriver heller ikke, at du skal lægge dine ambitioner på hylden når det er vinter, og jeg skriver heller ikke at du ikke må klippe den osv. Jeg skriver bare at det er DINE behov, ikke hestens, som du jo skriver at det er. Jeg skriver heller ikke, at hesten slet ikke kan bevæge sig, som du hentyder til at jeg har sagt (du skriver: fint du tror den ikke kan bevæge sig med 4 dækkener, men det så jeg hende nu gøre), så det er endnu en konklusion du selv drager, om noget jeg ikke har skrevet.

Mht. at være bedrevidende, tror jeg godt du selv kan se hvor det er henne, så det vil jeg ikke komme mere ind på.

Og nej, jeg synes ikke det virker som om, at du kan acceptere min holdning. Det skriver du faktisk flere steder, at du ikke kan. Du skriver fx at jeg ikke må mene, at det er en stakkels hest, for det er det ikke i dine øjne - men det er det i mine, hvilket giver mig ret til at have den holdning - selvom du ikke synes det er ok. Du skriver også at jeg skal overveje om det ikke er dig der har ret og mig der tager fejl - her er det da meget tydeligt, at du ser min holdning som helt forkert, og din som helt rigtig.

Synes da bestemt også det holdes i en pæn tone. smiley

Og så er det da vidst først NU du skriver, at min holdning er ok? Indtil nu har det jo været bandlyst at sige, at det var synd for hesten. Og nu vil jeg gerne igen lige understrege at det her ikke er ment på dig, men generelt - men bare fordi en hest har det bedre end andre, betyder det jo ikke at den har det godt. smiley IGEN - det er ikke ment på dig, det er bare for at sætte den sætning lidt i perspektiv.

Jeg angriber dig bestemt ikke - det er dig der starter ud med at skrive til mig. Jeg havde intet skrevet om dig overhovedet. smiley Som jeg også skrev til Stine, var det ikke et angreb. Hvis du tror det, har du vidst ikke læst den besked. smiley

Jeg påpeger at JEG ikke synes det er fornuftigt at smide så mange dækkener på en hest. Jeg påpeger at læskur jo kunne være en mulighed, og jeg siger bestemt intet ondt om, at din hest ikke bevæger sig. smiley

Hvordan skal hvad læses?

• #29   8. maj 2013 Jeg tror aldrig jeg har set så lange kommentar til et indlæg smiley

• #30   8. maj 2013 Astrid - Haha, jeg tror heller aldrig jeg har skrevet så meget før smiley
    Men har nu set samme længde i en del tidligere indlæg. smiley

Kommentér på:
Dækken af?

Annonce