{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

overdragelse af forsikring?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har solgt min hest, og de ville gerne overtage min forsikring.

Vi har derfor sendt papir ind, så dette kunne ske inden de 14 dage hvor hesten stadig er dækket under mit navn.

Hesten er lige fyldt 16 år.

Køber fortæller mig så at forsikringsselskabet har ringet til dem og sagt at hesten skal handels undersøges før dette kan lade sig gøre??

Dette forstår jeg så ikke helt, da der er tale om en helt alm livs forsikring på 20.000 kr.

I deres bestemmelser står der at det ikke er påkrævet hvis hesten livsforsikres for under 30.000 kr.

Der står også at hvis hesten er fyldt 13 år ved nytegning af forsikringen, så kræver det handels undersøgelse.

Men nu er forsikringen jo tegnet og hesten skal bare flyttes fra mit navn til købers.. så det synes jeg ikke rigtig giver nogen mening?

Og i øvrigt så overtog jeg selv samme forsikring da hesten var 14 år, og der var slet ingen problemer overhovedet, så forstår ikke rigtigt at der skulle være problemer nu?

Nogen som har en idé om hvad der kan være gået galt, eller om den der har siddet med papirene har overset eller misforstået noget, og har troet at det var en nytegning??

Andre der har oplevet noget lign??

Vi tage kontakt til dem på tirsdag, da jeg ikke kan ringe før grundet helligdag mandag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overdragelse af forsikring??
Kommentér på:
overdragelse af forsikring??

Annonce