{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forfangehed og tyk
  • #1   19. maj 2013 Den vil typisk stå med for og bagben meget spredt som hvis den skal tisse, eller blive halt, eller stor pukkel på manken.

Hvis du er i tvivl vil jeg passe meget på og hellere holde den fra for meget græs lige nu mens det spirer.

• #2   19. maj 2013 Puls i benene smiley og varme. Nogle bliver halte
    Søg evt på Google der står en masse om forfangenhed. Og mht at den er blevet tyk så massere af motien smiley

• #3   19. maj 2013 Min hoppe blev forfangen for nogle år siden, hun gik og stod normalt, men var en lille bitte smule halt i traven. Hun var forfangen på alle 4 ben. Hvis din hest/Pony er tyk ville jeg passe på med for meget græs.

• #4   19. maj 2013 Tusind a´tak, det må jeg lige holde lidt øje med så smiley

• #5   19. maj 2013 Hesten/ponyen vil ligge vægten enten på forben eller bagben for at aflaste, så den står skrå. Der er udemærkede billeder hvis du googler "forfangenhed". Det er en sygdom du skal tage yderst alvorlig! Den er utrolig smertefuld for hesten/ponyen og kræver behandling med det samme fra en dyrlæge og smed!
    Hvis hesten har taget for meget på af græs, må du jo sørge for at begrænse den indtag af græs. Enten af en mundkurv eller færre timer på græs.

• #6   19. maj 2013 Som sagt, hesten spreder bagbenene en del, og går og halter.
    - Så hvis du er bekymret hold godt øje med den, eller kontakt dyrlæge. smiley

• #7   19. maj 2013 Ingen af de forfangne heste jeg har set har stået på den måde, de har været ømme og haft varme ben og puls i benene.

• #8   19. maj 2013 okay, jeg må bare holde lidt ekstra øje med min lille basse så smiley

• #9   19. maj 2013 De får varme hove (især i kronranden), puls i benene (mærkes på forbenene på indersiden af piben og på ydersiden på bagbenene), bliver ømme i tåen (kan mærkes ved visitation med tang), får dobbelt hovslag for at aftage vægten på tåen når de bevæger sig, har som regel ikke lyst til at bevæge sig og står ofte og aflaster (enten ved at lægge vægten bagud eller ved at skifte fra ben til ben).
    Fedme er en stor risikofaktor og du kan læse nogle gode råd på denne hjemmeside:
    http://hippolyt.dk/files/EMS.pdf

Jeg ville foreslå at hesten ikke går så meget på græs smiley hvis det er muligt. Ellers skal den have mere motion (ikke hvis den er forfangen!) og alt andet foder skal tages fra den.

• #11   19. maj 2013 han elsker at løbe og lave noget, så han er vel ikke forfanget? han vuggede lidt da jeg ordnede ham i dag, men det vel ikk noget?

• #12   23. maj 2013 nej så ville ligge sig det må de ikke så skal du gå og gå med den mundkurv det skal den have på helst sandfold ingen græs har selv en der har været forengen han må ikke komme døgn fold vil

Kommentér på:
forfangehed og tyk

Annonce