{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.697 visninger | Oprettet:

Ringfod i kronleddet (bagben) {{forumTopicSubject}}

I dag har min hest fået konstateret ringfod i kronleddet på bagbenet. Fik at vide af dyrlægen, at de næste 14 dage skal han skridtes, gerne lange ture, og så skal jeg derefter tjekke ham i traven.
Dyrlægen sagde at det kunne gå både den ene og den anden vej.
Er der nogen af jer, der har erfaringer med ringfod i kronleddet i bagbenet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ringfod i kronleddet (bagben)
  • #1   21. maj 2013 Hej Katharina.. Øv det er jeg ked af at høre, har du været i ansager med ham? Min joy fik jo desværre ringfod, det var bare i forbenet, og ja han kom sig desværre ikke og efter 1 års tid ca blev han desværre aflivet.. smiley Prøv evt at søge på hestenettet og google om det.. smiley

• #2   21. maj 2013 Jeg har desværre ingen positive erfaringer herfra, så føler med dig og din hest.
    En venindes blev kun 5 uger efter handelsundersøgelse erklæret uanvendelig pga ringfod til trods for at der "ingen ændringer" var mht hesten. Hun red og passede den for sælger i 1½ år inden køb, og 2 år før køb var den ren i både røntgen og bøjeprøve.
    Jeg har også selv haft en som delvist gik ned på ringfod, dog også med spat. Han havde en smertetærskel umindelig høj, så vi ved ikke hvor længe han gik med sin.

• #3   21. maj 2013 Stine: Ja vi var i ansager i dag, så det er rigtig træls smiley

Marie S: Det er jeg ked af at høre.

Kommentér på:
Ringfod i kronleddet (bagben)

Annonce