{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Bandager i springning? {{forumTopicSubject}}

Jeg ser flere og flere der er begyndt at bruge bandager (især på bagbenene) i springning.

Jeg tænker lidt om det ikke kan gå hen og blive rigtig farligt hvis de går op, eller om de ikke sidder for højt i forhold til benet (der tænker jeg også på forbenene)?

Jeg foretrækker selv gamacher (også i dressur) smiley

Hvad er din mening? Gør I det selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bandager i springning?
  • JJ
    JJ Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 280
    #1   22. maj 2013 Jeg sprang selv med bandager nogle gange for at par år tilbage, da det jo giver en bedre støtte, men er gået væk fra det, da det altså kan gå hen og blive rigtig farligt, og med de mange muligheder inden for spring gemacher vi har, mener jeg at der findes lige så gode alternativer.

• #3   22. maj 2013 Jo det er farligt at springe med bandager, jeg springer selv kun med gamacher, hvis jeg skal have noget på, og i dressur er lige hvad jeg har lyst til, hvis jeg ikke gider til at ligge bandager på så ligger jeg bare gamacher på. Så det er efter humør i dressur smiley

• #4   22. maj 2013 Har også set et par stykker springe med bandager, springer dog selv med gamacher.

For mig hører bandager og dressur sammen, det samme med gamacher og spring smiley

Man kan sagtens springe med dem, jeg vil dog ikke selv turde gøre det.. De kan jo gå op, som i også har nævnt længere oppe. smiley

• #5   22. maj 2013 Jeg synes det er dumt, det er jo meningen, at det skal gøre ondt, hvis hesten rammer bommen; derfor er springgamacher åbne fortil.

• #6   22. maj 2013 Aargh Sumulen, der er jeg ikke helt enig med dig smiley Gamacher er jo til for at beskytte hestens ben - eller kunne man jo lige så godt spare pengene og lade være med at købe dem! smiley

• #7   22. maj 2013
    Gamacher beskytter ikke hestens ben :o). Eller jo, for slag på siden, men de er åbne foran netop så hesten kan mærke slaget.

• #8   22. maj 2013 Hvis bandagerne går op er de ikke sat ordenligt, og ej heller lukket ordenligt.

Rid selv kun med bandager på min den ene hest, også i springning.

• #9   22. maj 2013 Artikel på ridehesten
    "I de tilfælde, hvor brugen skyldes ønsket om at beskytte sin hest, vil bandager og gamacher udelukkende beskytte de meget overfladiske strukturer med hud, underhud, de to gaffelbandsgrene og den overfladiske bøjesene.I denne sammenhæng vil det være naturligt at skele til hestens brug, hvor det naturligt nok ikke er dressurheste, der er i størst risiko."

Gamacherne beskytter mod de overfladiske skader, som skræmmer og den slags.

Men har aldrig nogen sinde hørt om, at det er meningen det skal gøre ondt og det er derfor de er "åbne fortil" for at den skal kunne mærke slaget.

• #10   22. maj 2013
    Hvad er ellers meningen med at de er åbne foran, hvis det ikke skal være for at de kan mærke det? :o). De ville jo være lukkede foran, hvis de skulle beskytte hesten.

Hvis hesten rammer, skulle den jo gerne lære af det til næste gang.

• #11   22. maj 2013 Grunden til at man bruger dem på forbenene er for at beskytte den sene, der sidder under den faste del. Hvis ikke det gør ondt når hesten rammer bommen, lærer den aldrig, at den ikke skal. Det ér meningen.
    Strygerne afhjælper jo også kun, hvis hestene skraber benene mod hinanden; ikke hvis den rammer bommen smiley

• #12   22. maj 2013 Så siger vi det. I får ret og jeg får ro smiley

• #13   23. maj 2013 Tak, så er det som jeg bedst kan lide det smiley

Kommentér på:
Bandager i springning?

Annonce