{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.148 visninger | Oprettet:

hvorfor spiser heste kun noget græs? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har undret mig lidt over hvorfor vores (og mange andre heste) Kun spiser noget af det græs der er på folden. Den fold de går på lige nu, er ikke så stor. Den er ca. det dobbelte af en alm. ridebane. De får kun 2 timer om dagen og elsker når de kommer på græs. Man kan heller ikke ligefrem sige at de små ismuler er kræsne.
Alligevel står næsten halvdelen af græsset tilbage i min knæhøjde, i mens det andet er gnavet så langt ned at de ikke kan spise mere af det. De er nu kommet på en af de andre folde (hvor de gør det samme) men det er da lidt træls når man står og mangler græs, at de så ikke spiser det hele?

Der er intet galt med græsset. det er det (efter sigende) bedste hestegræs, der er plantet for 2 1/2 år siden og næsten uden ukrudt.

Ved i hvorfor de ikke spiser det hele? gør jeres heste også sådan, eller er det bare vores der er skøre?

Hilsen karoline og de underlige heste;)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor spiser heste kun noget græs?
  • #1   12. jun 2013 Mener at have hørt det er fordi det er der 'toiletterne' er, og noget med en hest helst undgår at spise hvor den har skidt. smiley
    Men lad være med at hæng mig op på det, det er bare noget jeg mener at have hørt xD

• #2   12. jun 2013 Hvorfor står dine heste kun ude i 2 timer? smiley

• #3   12. jun 2013 nogle kan bedre lide ruccula kontra iceberg.. såen er det også med heste.. noget græs gider de bare ikke at æde.. smiley

• #4   12. jun 2013 Lulu - Mon ikke de går på en jordfold efterfølgende? smiley

• #5   12. jun 2013 det er typisk der hvor de går på toilettet:P det ville jo heller ikke være så fedt hvis du skulle spise af toilettet:P så forstår dem godt!:D

• #6   12. jun 2013 Det er "vraggræs" og vokser flot og frodigt der hvor de har deres "toiletter" som en anden skriver.
    Det er så vidt jeg ved, risikoen for parasitter fra deres afføring, som gør at de instinktivt ikke vil græsse der

• #7   12. jun 2013 De spiser ikke der hvor de har skidt. Jeg ville tro det har noget at gøre med noget instinktivt. Hvis nu en hest som havde spist noget dårligt, skidt og derefter død, vil de måske komme til at spise det dårlige og selv blive syge? Er ikke helt sikkert, men måske har det noget med det at gøre smiley

• #8   12. jun 2013 Nåhr okay, så er jeg mere rolig. det er bare lidt sjovt at de så stadig kan se/lugte de steder de var på toilettet sidste år. Vi kiggede efter i græsset for at se om der var noget, men der lå heller ikke nogle hestepærer, så det er nok nogle der er gået i jorden fra sidste år der har ligget der:)

De går skam ude fra morgen til aften, men vi har dsv. ikke nok græs til at de kan leve af det hele sommeren:( vi søger ved markejere omkring og foldejere, men indtil nu er der ingen der har villet leje mere ud til os. Vi har kun hvad der svarer til 6 alm. ridebaner til vores 3 heste:(

• #11   13. jun 2013 Det kommer også an på græs TYPEN.

Vi havde på et tidspunkt noget hø, det var 100% engrotte hale, slog det op, det er lavfruktan.

Så det smager ikke lige så godt som det med en masse sukker i.

Så fik vi noget, der var blandet , flere græstyper, og endda lidt urter/ukrudt i, som duftede, så spiste de igen.

Og nu får de en helt anden græstype, som de også gerne spiser.

Jeg tror, alle vil spise lavfruktan hø, hvis det er blandet med andre græstyper, det er det jo normalt også, hvis man køber blandinger! *S*

Kommentér på:
hvorfor spiser heste kun noget græs?

Annonce