212 visninger
|
Oprettet:
Vil i hjælpe med min opgave {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg skal lave en opgave i skolen, om piger og drenge, hvor jeg har valgt Fritid og intteresse, og der har jeg vaglt ridning.
Jeg vil rigtig gerne stille jer nogle spørgsmål.
Her er de:
Hvad rider i ( dreusser, spring mounted games O.S.V)
Hvorfor finder i det intersant at ride?
Tror i der er forskel på hvad drenge vælger og piger vægler i sporten?
Håber i vil hjælpe mig med min opgave!:D
Hilsen Mathilde.
sep 2008
Følger: 289 Følgere: 247 Heste: 20 Emner: 91 Svar: 548
Hvad rider i = akademisk ridning og træner horsmanship
Hvorfor finder i det interessant at ride?= synes det er interessant at ride fordi hverdag bliver du sat på nye opgaver som ikke er lette at få udført og fordi du går og håndtere et dyr på mange kg
Tror i der er forskel på hvad drenge vælger og piger vægler i sporten?= nej tror jeg ikke der er, man finder jo en sport man synes der ser spænde ud og så prøver man sig frem, til man finder, den sport der passer bedst til en
aug 2011
Følger: 33 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 38 Svar: 228
Hvorfor finder i det intersant at ride? Generelt eller hvad? Jeg synes der er noget over at kommunikere med én, der ikke taler samme sprog som en selv. At man efter mange års øvelse, kan få øvelserne til at se lette og enkle ud. Det at føle at man hører sammen med hesten, opbygge et venskab og få en ven i hesten, som du ikke får i et menneske.
Tror i der er forskel på hvad drenge vælger og piger vægler i sporten? Hvis man ser på profesionnelt plan, er mit indtryk at der er lige mange mænd i fx spring og dressur - eller hvad? Måske flere mænd i spring - ved det ikke.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.445
- Til træning rider jeg dressur, spring, tur, galop, interval, køre osv. Men til konkurrence rider jeg monté og køre travløb
Hvorfor finder i det interessant at ride?
- Der er intet mere fantastisk end at samarbejde med så stort et dyr. Når det lykkedes det man arbejder med får man det største kick - jeg tror det er det samme der sker når man er på stoffer.
- hmm både og! Jeg tror egentlig ikke der er den store forskel, for man vælger vel efter hvad man har lyst til og talent indenfor?
jan 2011
Følger: 35 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 127
-Lidt af hvert. En del skovture, da min hest elsker det og hurtigt kommer til at kede sig på banen, og dressur 1-2 gange om ugen, og så springer jeg en gang imellem, og så træner jeg horsemanship og tricks.
Hvorfor finder i det intersant at ride?
For mig er det mere selve hesten jeg holder af. Altså jeg kunne sagtens undvære selve ridningen hvis det var det
Altså jeg følger ikke rigtigt med i alt det der ridning på højt plan, men synes at når man hører om de der konkurrenceryttere, er drengene mest springryttere, nok fordi de synes at dressur er lidt for kedeligt.. Og så kvinderne er ligesom.. resten
okt 2011
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 72 Svar: 462
Hvorfor finder i det intersant at ride?: det der med at kunne håndtere et stort dyr er bare fantastisk, og så får man et urtolig godt bånd til hestene!.
Tror i der er forskel på hvad drenge vælger og piger vægler i sporten?: nej
Vil i hjælpe med min opgave