Hvad er jeres holdning?? (amning) {{forumTopicSubject}}
(link fjernet)
Ja jeg ved ikke helt selv hvad jeg mener.. For på den ene side mener jeg jo at det at amme sit barn er noget helt naturligt. Men på den anden side overskrider det altså også lidt min grænse når kvinder ammer deres børn i fuld offentlighed. Jeg ved godt man bare kan lade være at kigge, men jeg får det alligevel sådan lidt ubekvemt ved det.
Jeg er selv gravid og vil også hvis det er muligt amme mit barn, men det bliver aldrig i offentlighed, det er jeg for blufærdig til. Jeg vil heller ikke gøre det herhjemme hvis vi har gæster ( altså foran dem) Så vil jeg fortrække ind i soveværelset med bebse så vi kan have en lille hyggestund derinde
Hvad mener i om det?? Vil i bare trække brysterne frem i offentligheden så baby kan spise eller vil i også trække jer tilbage et sted hvor man kan være lidt privat??
apr 2008
Følger: 131 Følgere: 128 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.611
mar 2008
Følger: 125 Følgere: 129 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 826
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 731
Men som sagt jeg ville personligt aldrig selv amme foran andre end min mand, ikke engang det nærmeste familie..
jun 2013
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 142
Blogger
Følger: 228 Følgere: 1401 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.576
dec 2009
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.666
Det genrrer mig mere med de pokkers restauranter det stille babyskift og dametoilet SAMME STED!! FØJ!
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.909
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.512
Generelt bliver jeg lidt ubekvem ved situationen. Men hvis der sidder en og ammer sit barn på en bænk på gaden, så er det sådan det er.
Meeeeen, dem der gør det på en restaurant eller sådan, det kunne jeg altså godt være foruden.
sep 2012
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 179
dec 2009
sep 2007
Følger: 27 Følgere: 43 Heste: 6 Svar: 2.885
Ninna J: Har du selv lyst til at spise på et toilet? Nej vel, så hvorfor skulle en baby gøre det?
dec 2009
feb 2011
Ville aldrig gøre det selv
nov 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 11
Og nej ikke på toilettet! det er da ulækkert. vil du selv spise derude?
De kan altså pludselig blive sultne sådan nogen små babyer. Man kan ikke bare give en flaske hvis barnet ikke er vant til det.
Sultne babyer skriger HØJT hvis de ikke får mad.
Men det er altså kun de første 4-6 måneder de lever af mælk, derefter kan man jo give mos i stedet for bryst.
Hvis man vil kan man sagtens give bryst uden at nogen kan se noget som helst hud.
Så ja selvfølgelig må man amme i offentlig rum.
Hvordan kan man sammenligne amning med prutter og urinering? Nej man skifter ikke ble midt i restauranten, det gøres på toilettet.
Der er altså forskel på hvad der kommer ind og det der kommer ud
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.371
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 827
At amme sit barn er noget ganske naturligt, og jeg kan virkelig ikke se hvordan det på nogen måde kan krænke andre mennesker, eller i det hele taget kræve deres inddragelse. Alt andet er i min optik en omgang blufærdighedsfanatisme af overdrevede dimensioner.
jan 2005
Følger: 65 Følgere: 65 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.441
Jeg er fuldstændig og totalt pro amning, mere eller mindre hvor end man har lyst til det, det kan sagtens gøres diskret og jeg er måske mærkelig, men jeg kan ikke se problemet, det er jo ikke andet end bryster. Skulle man, Gud forbyde det, komme til at se en smule af det, så bliver det nok ikke det man dør af. Herregud, vi får sgu da smækket nøgenhed i ansigtet overalt alligevel.
Men jeg skal da gerne respektere at cafeer og restauranter er i deres fulde ret til at afvise ammende, de skal bare ikke regne med at jeg - nogensinde - har tænkt mig at anbefale eller betale for deres service. Det kunne være fedt hvis der blev skiltet med "amning frabedes" skilte, så man kunne se hvor man skal gå en lang bue uden om.
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.180
Synes vi har vigtigere ting at bruge vores energi på at diskutere end om bebser må fodres i offentligheden. Har aldrig set en kaste brystet op på bordet til alles skue. Hva så med piger med alt for nedringede bluser hvor man også kan se det meste.
dec 2009
jan 2005
nov 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 11
Der skal være plads til alle også mødre med spædbørn.
dec 2009
mar 2008
jan 2013
feb 2011
Nogle mennesker er altså også bare respektløse, om det er ammende mødre, bilister el. andet...
dec 2009
jan 2005
Og sidst - men bestemt ikke mindst - så kræver det at ens baby gider drikke af en sutteflaske. En "luksus" det ikke er alle forundt.
Men generelt set, så længe folk ikke opfører sig som hende i Stine Bloms historie, så kan jeg simpelthen ikke se hvad der er ulækkert ved det, og jeg kan da slet ikke se det uhygiejniske i det. Men fred være med det, det er jo tilladt de fleste steder uanset.
apr 2008
mar 2008
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.381
Jeg har en gng måtte gå fra en dyre resturant pga en eller anden trunte skulle side om amme ved siden af mig. måtte på lukom kaste op og så hjem.
jeg syntes det noget af det klammeste så hellere en der bøvser eller skider sig
feb 2011
dec 2009
feb 2011
dec 2009
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 57 Heste: 12 Emner: 60 Svar: 565
Det er fuldt ud forståeligt, at folk skal amme deres børn (det er jo meget naturligt), men hvad pokker går der fra folk, ved at gå et par meter væk, for lige at gå på toilettet med barnet, eller ind i et andet rum? Eller i værste fald i det mindste dække sig lidt til??
At amme i offentlighed gør ufatteligt mange mennesker utilpasse, fordi det er grænseoverskridende at kigge på andre folks bryster.. Vi lever i et samfund, hvor bryster efterhånden er blevet noget, som folk efterhånden forbinder med sex eller ser som sexet (eller i visse tilfælde også MEGET usexede for den sags skyld)... Jeg har bestemt ikke lyst til at kigge på andre folks bryster, med mindre det skulle være i en planlagt trekant med kæresten
Sådan et par ru nipples, som en eller anden baby forsøger at fange, er MEGA disgusting og grænseoverskridende i mine øjne ... Jeg har virkelig ikke lyst til at se på det! og ville aldrig selv udsætte andre for det.. JAaa - det lyder ondt at skrive, at det er direkte ulækkert, og det er også unfair, men det er bare så.... ja ligefrem uappetitligt at sidde til en middag, og kusinen så pludselig svinger babsen frem, og forsøger at få sin nipple proppet i kæften på sin baby.. STOP det!!!
Og jeg er faktisk ret uenig mig f.K ... Jeg synes bestemt ikke, at det er de færreste, som ikke forsøger at gøre det diskret.. Jeg synes netop, at problemet er, at ammende kvinder er røvligeglade.. De svinger bare deres kasser frem og propper brystvorterne i babyens mund..
Hvis man gør det offentligt, så er det altså ikke diskret uanset hvad.. Der går INTET fra folk, ved at gå ind i et andet rum! De tager maks to minutter ekstra og man slipper for at gøre andre mennesker ubehageligt til mode..
Ej kort sagt.... Offentlig amning er at gå over andres grænser, og det er ikke fair..
og .. Jaaa! Jeg kan da kigge væk, men når jeg først har set det én gang og dernæst vælger at kigge væk, så er min grænse allerede overskredet.. Jeg ved godt, at vi lever i et åbent land, men det er altså ikke specielt appetitligt at se på..
At dække sig til er en god idé, hvis man ABSOLUT vil amme offentligt, men ellers...
Hold jeres bryster for jer selv, kvindemennesker
maj 2004
Følger: 88 Følgere: 83 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.579
Hvis jeg havde en baby der hylede og skreg stak jeg da hellere patten i munden så barnet kunne tige stille istedet for at forstyrre andre med en baby der græder og skriger konstant indtil det får mad...
Den med toilettet er simpelthen for ulækkert... Børns immunforsvar er ikke specielt godt og toiletterne offentlige steder er ikke de mest renlige.... Aldrig om jeg ville tillade min baby dette....
Så hellere genere en teenager der sidder med patterne for langt op i halsen og shorts eller nederdel som går op under ballerne, ja det "sex" men der sq intet sexet ved en mor vil give sit barn mad
dec 2009
Men jeg har fx et eksempel der gjorde mig ubehageligt til mode.. Jeg arbejdede i en børnehave for nylig, og vi skulle til at op og have formiddags frugt. Jeg samler lige nogle ting som jeg skal have med op. Da jeg lige drejer om hjørnet ud i vores fællesrum som alle forældre osv kommer ind i for at aflevere børn, så sidder der en i sofaen. Jeg kigger selvfølgelig fordi størrelses mæssigt er det ikke et af vores børn
jan 2005
Og til dem der tror at det evt bliver forbudt at amme offentligt, det tror jeg ikke I skal regne med. Som udgangspunkt er det jo på nuværende tidspunkt fuldt ud lovligt, men restauranter og lign har ret til at afvise amning i deres lokaler. Forslaget går jo på at det skal være tilladt at amme hvor som helst, når som helst, uden at ledelsen i restauranten eller lign kan gøre noget ved det. Det synes jeg så heller ikke er vejen frem. Jeg ville hellere have at det f.eks. blev indført at man skal skilte med om amning er ok eller ikke. Det nemmeste ville vel være amning forbudt-skilte, da jeg går ud fra at de er færre. Så ville det også give mig bedre mulighed for at boycotte steder der frabeder sig amning, også når jeg er færdig med at amme
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 2.416
Jeg er ret blufærdig, og hvis jeg skal se på bare bryster midt i maden, så mister jeg altså appetitten. Synes at man skal have indført et separat rum til ammende med gode, rene forhold. Tror mange steder ville få gode anmeldelser, både fra ammende og ikke ammende hvis de havde sådan en service.
maj 2004
Følger: 88 Følgere: 83 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.579
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 159 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.671
maj 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.690
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 269 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.848
Jeg syntes ikke der er noget mere irriterende end kæreste par der sidder og kysser i fx toget eller ved siden af mig på en bænk så det larmer over alt med smaske lyde også bliver de ved i lang tid.
Men forbyde kysseri i offentligheden? Nej det kan man jo ikke.
Sådan har jeg det også lidt som amning, det har jeg dog intet problem med at folk gør. Men kan ikke se nogen grund til at man skal forbyde det, så kan man starte med at forbyde alt andet der skader istedet for amning der ikke skader andre og som egentligt bare er barnet der får mad.
maj 2005
apr 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.208
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.018
maj 2005
maj 2005
sep 2007
Det er også skide klamt når kæreste par sidder og over savler hinanden - kan vi ikke også forbyde det ved lov? At man max må tantekysse i offentligheden og på gader, i tog mm. og at snaveri kun er tilladt på diskoteker/bare og der hjemme?
Så undgår jeg at sidde lidt for tæt på et kærestepar i et tog, der sidder og over savler hinanden med massere af lækre smaske lyde der kan høres med ørebøffer på.
apr 2008
maj 2004
maj 2005
apr 2008
Må jeg spørge, hvordan jer der er så meget i mod amning begår jer på en strand, diskotek, shoppingcenter ved undertøjsbillederne?
maj 2005
sep 2007
Jamen jeg bliver også generet af mennesker der kysser og laver kranie udhulning - det skal forbydes!
apr 2008
For mig handler det egentlig om valget. Der skal være plads til alle, selvfølgelig skal der det, men jeg vil godt kunne sidde på en café uden at det går op i amning, bleer og sutter
Nu er det yderst sjældent jeg støder på det og har aldrig hæftet mig ved det! Generelt virker nybagte forældre, eller mødre med børn der stadig skal ammes, utroligt diskrete og selvfølgelig skal deres barn ikke bare have mad fra sutteflaske eller ammes på et toilet(wtf?).
Det er bare princippet i, at man får smidt noget op i hovedet man ikke lige har bedt om
mar 2011
Følger: 144 Følgere: 1637 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.429
maj 2004
maj 2005
Hvis man KAN liste hen i et hjørne, så er jeg ret sikker på mange vælger den del.. Men nu er det ikke altid muligt, så må man "gemme" sig det man kan, der hvor man nu lige sidder.
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 232
Serfølgelig skal man så vidt muligt fodre af inde man tager ud af døren, men selvom man gør sit til ikke at ville amme i offentlige rum, så vil jeg ti gange hellere skåne folk omkring mig for et mega hyleri som varer indtil ungen får mad end bare lade stå til og ikke fodre barnet. De fleste kvinder ink jeg selv vil, skal, bør dække over så meget som muligt serf uden at kvæle barnet under amning både af hensyn til andre men sq også af respekt for sig selv.
Og nej man skal gud nåde at trøste ikke ud og amme på et afskygeligt uhumsk lokum!
Og det med ammerum er en latterlig idè, så hellere at man på restauranten kan låne en skærm til lige at skærme af så andre gæster i restauranten ikke behøver blive belemret med ens unge der får noget at æde for ikke at skulle forstyrer alle andre med dens skrigeri.
+ at det med en sutflaske kan stikkes langt væk da det er meget besværligt at have med at gøre og hvis ungen først er startet på hyleriet så skulle andre gæster tage at være glad for at det tog under fem sekunder at lukke munden på ungen.
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 232
Der er mange emner at vælge imellem så det er bare at finde dem der faktisk kan ændre verden i stedet for dette dybt latterlige og til grin emne..... .
jan 2011
Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 16 Svar: 170
jan 2013
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3060 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.742
Men jeg synes det kommer an på hvor. I et fin resturant høre det ikke hjemme, jeg ville nødigt side og se på andres bryster når jeg skal spise. Jeg kan jo ikke bare forlade stedet pga det.
Det samme med offentlig transport, det ville give mig ubehag.
Men er det i parken på en bænk eller lign, ser jeg ikke det gale i det, der kan jeg jo se væk, eller gå væk eller lign.
Jeg tror ikke jeg selv ville kunne sætte mig hen hvor der er folk og amme, jeg tror jeg ville synes det er pinligt at hente mine bryster ud ved masser af folk, det er nu bare lidt privat alligevel.
mar 2011
Følger: 144 Følgere: 1637 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.429
jul 2010
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 827
1. Tag en flaske med (som sagt er de fleste børn ikke i stand til flaske de første mange måneder af deres levetid = mor kommer ikke udenfor en dør)
2. Bliv hjemme (i 4-8 måneder, indtil barnet kan drikke af flaske??)
3. Lad være med at få børn (så alle der vil have børn, må være indstillet på ikke at komme udenfor huset i et halvt år?)
Jeg synes det er et helt grotesk synspunkt du har.
dec 2009
Jeg tror nemlig også at selvom at amning er naturligt og selvom vi alle godt er klar over at baby skal have mad når baby er sulten, så laver det ikke om på at nogen føler ubehag ved det og det må man jo også acceptere ligeså vel som at der er dem der mener at man må gøre det alle steder...
Jeg tror at hvis man skal tilgodese alle og det synes jeg man bør gøre, så ville det med en afdeling/ammerum være den bedste løsning, for så bliver begges mening taget alvorligt. Jeg synes man skal respektere hinanden med begge holdninger og derfor ikke overfuse hinanden, men hellere komme med en løsning der tilgodeser begge parter..
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.245
det jo forrygt..
Og jeg har en datter jeg måtte dog holde op med og amme da hun var 3 uger og har aldrig ammet offenligt.. MEN derfor sys jeg det skadaløst..
jul 2012
Følger: 24 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 38
sep 2009
dec 2009
Jeg synes bare ikke det er en god løsning på nogen af områderne at dække sig til når man ammer for den kontakt der så bør være mellem mor/barn bliver da ikke ideelt med et neddækket barn og bryst.. Jeg synes ikke at der ville gå noget fra ammende mødre af at de enten kun har et område på en cafe eller resturant at sidde i eller at gå ud i et andet lille rum for at amme, det kan der vel ikke være et problem i?? For hvis man synes at det ville være et problem, så respektere man jo ikke at nogle mennesker finder ubehag ved at sidde ved siden af en ammende kvinde.. Og deres mening skal vel respekteres ligeså højt som andres?
dec 2009
Jeg personligt vil ikke sidde foran fremmede og amme uanset om man er tildækket eller ej.. Og hvis der ikke er et sted jeg kan gå for mig selv skal jeg ingen steder. Det må trods alt være barnets behov frem for mit eget, det er jo trods alt min mand og jeg der har valgt at få barnet
sep 2009
Og nej mener ikke det kan ses fra nogen anden side for hvis man dækker sig til.. er det jo intet nogen kan sidde og få ondt i røven over elller side og få det "dårligt" over..
Folk burde fandme holde op med og have så ondt i røven.. Og kan ikke se hvordan det ikke kan være idielt at det bliver dækket til..? det jo ikke men mega intim ting.. det et barn der få mad.. og man dækker det til så andre ikke skal glo på det.. = problem løst.. det jo det folk vræler over at de skal kigge på bare bryster..
sep 2009
Så heldigvis slipper vi herned for snerpede personer..
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 659
Mht. amningen så var det fordelt over hele døgnet, og dermed også når vi var ude i offentligheden, men har aldrig set det som et problem - snarrere som noget ganske menneskeligt og naturligt.
Ved korrekt brug af div. ammebluser så vises brystet overhovedet ikke, og en stofble kan lægges over både så barnet får fred, og blufærdigheden ikke krænkes.
Ikke 2 forældre er ens, så man må finde den løsning der passer bedst til ens livsstil og barn
Få tager ikke forventede hensyn til andre - men mig rører det altså ikke på nogen måde, da det ofte glemmes at det altså er det primære formål med babserne
Mht. ammerum så er det bestemt ikke noget for MIG !
dec 2009
Jeg forstår godt at man gerne vil gå ud i byen og stadig kunne amme, men jeg synes bare stadig at man skal acceptere og anerkende at der er nogen der virkelig ikke bryder sig om det.. Man skal vel vise hinanden gensidig respekt.. Man kan sige det bliver jo netop også anerkendt at mødre der der ammer har behov for at komme i byen hvis man laver særlige faciliteter til dem.. Man kunne jo også bare vælge at sige det er bare ærgeligt for jer i må komme igen når i ikke ammer længere, sådan er det jo mange steder.. Så mener jeg altså at den anden løsning er bedre for så er det ikke kun "modstanderne af amning" der bliver respekteret som det er mange steder nu..
sep 2009
Sys det er så latterligt for endelig mener jeg ikke der er noget og diskotere I kan IKKE komme men et ordenligt agoment til hvorfor det ikke skulle være iorden så længe man dækker sig til.. det kan man ikke og det er dette jeg sys er så latterligt..
og ergo har i tabt diskotioen på forhånd. kan forstå hvis vi snakker folk som bare smider brystet frem. Men folk som dækker sig selv helt ærligt der er intet og komme efter der..
Måske nogle skulle så nogle sko som passer..?? for de klemmer tydeligvis lidt for meget..
dec 2009
Og der er jo netop nogle der har tabt for grunden til denne diskussion i medierne er jo netop at cafeer og resturanter er i deres gode ret til at afvise ammende kvinder.. Og det er jo netop det jeg ikke synes er i orden, og derfor foreslår en løsning der tilgodeser alle !! Så slap nu lige lidt af Camilla der er ingen grund til at himle op om hvem der har tabt og ikke tabt !
sep 2009
Ordet er jo nemlig.. DÆKKE SIG TIL så man ikke kan se noget..
Og nej bliver endelig sur nå nogen mener at så må de ammene smutte eller skride hen i et amme rum..
Som sagt kan jeg forstå HVIS folk ikke dækker sig til at de ikke er velkomne det ok for så blotter men sig jo.. MEN hvis man dækker sig til er der jo intet problem for folk har intet og blive fornærmet over eller blufærdige ovre.. ?? Så der er intet problem ud over de mennesker som så går i alt for stå små og mener at jeg kan ikke se hun ammer MEN JEG VED DET!!!! uha uha uha uha
sep 2009
Mange mennesker som ikke ammer er så dem som holder med de ammende.. så passer ikke jeg ammer ikke selv så jeg er ikke en af dem men holder stadig med dem og bliver tosset over folks for små sko..
okt 2004
Og der er jo ikke tale om fine restauranter, men om de små cafeer. Hvornår er det blevet fint at sidde på en cafe og spise? Helt ærligt, bliver man stødt over en mor diskret sidder og ammer så skulle man måske blive hjemme.
Så hvis amning (pga pat-flashning) skal forbydes så bør alle nedringede bluser samt kjoler jo også forbydes. Ser seriøst tit piger/kvinder rende rundt med bluser der så nedringede at patterne næsten vælter ud.
sep 2009
Joh joh men det jo frækt nå der ikke hænger et barn i patten der i er forskellen.. Åbenbart..
dec 2009
Men stadig så BØR der tages hensyn til begge parter, og det bliver der jo netop IKKE lige nu mange steder eftersom ammende mødre bliver smidt ud. Så er det da bedre at der er et ammeområde så de stadig er velkomne???
Men jeg begynder faktisk at forstå hvorfor cafeer og restauranter ikke vil have ammende kvinder der, for det virker nemlig som om at de kvinder er nogle der ikke kan se ud over egen næse og ikke respektere at der rent faktisk er nogen der føler ubehag ved det.. Det må jo være sådan det er for ellers ville man jo anerkende andres følelser som dem der føler ubehag anerkender at de ammende mødre vil i byen med veninderne og deres baby.. Og med hensyn til at gå hjem hvis man føler ubehag ved en ammende kvinde, hvorfor er der nogle der skal gå hjem?? Jeg siger jo netop ikke at de ammende mødre skal gå hjem, men foreslår en løsning der tilgodeser alle parter, så der ikke er nogen der behøver at gå hjem..
dec 2009
Og jeg synes heller ikke om dem der går med nedringede bluser hvor de nærmest ligeså godt kunne have gået uden, jeg mener jo at det ville være mere sexet om de overlod lidt til fantasien
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 604
Er der ikke noget her som ikke passer?! I mit hovede er det mege forkert. Og hvor ofte er det man ser en mor amme sit barn? Jeg har kun set det en gang i mit liv.
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3060 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.742
Igen synes jeg ikke at vilde tungekys høre ril offentlige steder. Det er for mig privat.
Men et kys på munden ser jeg intet galt i og gør det selv, somt holder i hånd osv.
sep 2009
Jeg snakker heller ikk for alle for som jeg skriver er det dem jeg dækker til jeg støtter og sys ikke det iorden at der er nogen som ikke dækker til..
Men nu går dette jo ud over alle.. og ikke kun dem som ikke dækker til..
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.187
Det generer ikke mig at folk ammer så længe de gør det på en pæn og ordenlig måde.
dec 2009
Camilla - Du har ret i at det går ud over dem der dækker sig til og ikke kun dem der ikke gør.. Sådan er det jo desværre med mange ting idag, men hvis man skal finde en løsning er man nød til at lade det gælde alle som ammer, også selvom de måske føler det er lidt uretfærdigt..
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
Men jeg synes det er helt ok at kvinder ammer deres børn på offentlige steder. Selvfølgelig med måde og man ikke behøver viser sig fuldstændig frem. Man kan godt dække sig til evt med en tæppe/klud. Babyer skal også ha mad
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.715
At nogen har valgt at få børn, vil jeg ik straffes for, så må man ta det der følger med.
Jeg har oplevet, at få patter smidt halvt op på tallerkenen.
Ka man dække sig til, væk fra mig, så fair nok.
Samtid har jeg oplevet bleskifte, et sted hvor det bestemt i var påtænkt.
Der ku jeg ik holde mig kæft, det var simpelthen for klamt.
Men vil osse gerne undgå små børn, hvor jeg spiser.
Gider ik høre på skrig og gråd.
Efter 5 og 9 timer i en flyver, med skrigene unger, næsten non stop, er jeg allergisk (3 rækker fra mig)
f.k: Tror folk hentyder lidt til, at det er så naturligt, og de nævnte ting, er osse ret naturlige.
Og prutter og bøver, er jo ik noget man direkte ka holde på.
Så hvis folk ik har noget imod det naturlige, ka de vel heller ik øffe over andre naturlige ting. (en der fx pisser på gågaden)
Eksempel: hvis patter i fri dressur går over min grænse, fortæller jeg med den samligning, hvordan andres patter virker på mig.
aug 2009
Følger: 121 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.141
det genere mig ikke rigtig, men jeg kan godt se at det måske ikke er rart for nogen
maj 2005
jan 2005
okt 2004
dec 2004
Følger: 312 Følgere: 288 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.091
Jeg synes også at det er grotesk at ammende kvinder skal sammenlignes med pis, lort, prutter og offentlig sex (at se andre mennesker have sex er da meget mere grænseoverskridende end at se 2 cm af et bryst og en baby der spiser)... come on altså..
Og så er patter simpelthen det grimmeste ord man kan kalde bryster... så kan man da lige så godt kalde det for et yver
dec 2009
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 931
Beklager hvis jeg nu støder nogen men synes da i den grad det er grænseoverskridende at så mange danskere sluger den slags tv råt og stadig brokker sig over en mor der ammer et spædbarn.
tsk tsk hvor er vores samfund på vej hen
jan 2007
Følger: 63 Følgere: 60 Emner: 610 Svar: 1.639
jan 2007
Følger: 63 Følgere: 60 Emner: 610 Svar: 1.639
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 931
personlige kan folk amme hvor de har lyst, jeg beder heller ikke folk om at tage mere tøj på når de solbader, eller hvis de er udringet ned til navlen.
dec 2009
Hvad er jeres holdning?? (amning)