Ikke rengående?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg blev ringet op i morges af en af mine parter der sagde at min hest ikke havde gået "normalt" da hun trak den ind fra fold og fik så hende der ejer stedet hvor vi står til at kigge på den. Hun sagde så at ikke var rengående, ikke sådan super meget halt men en lille smule. Hun trak ham ind her mandag formiddag og den sidste der red ham var lørdag. Har snakket med hende der sidst red ham om hun så der var noget galt, det gjorde hun så ikke.. Og nu står jeg i det dillema om jeg skal have en dyrlæge til at komme og se på ham? Eller jeg skal vente nogen dage for at se hvordan han har det der.
For det er jo fuldkommen sindssygt at skulle betale 1500 kr for at dyrlægen kommer og siger at den bare skal stå stille nogen dage? Da det jo ikke er rigtig meget men kun lidt? Det er sket på folden og han har ingen ydre skader.
Prøv og sæt jer i min situation! Ved ikke hvad jeg skal gøre (det er min første pony, har haft ham i 2 måneder nu)
Kan i måske nogen tips? Ved det er svært at bedømme over internettet. Men vil sætte stor pris på det mindste råd
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.431
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 680
Er der tjekket om han har haft en sten i hoven der har siddet og trykket?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 269 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.848
Hvis det ikke er voldsomt havde jeg ladet den gå. Men blev det værre eller ikke forbedret sig efter en uge, så havde jeg fået fat i en dyrlæge.
jun 2007
Følger: 59 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 410
Har du tjekket at der ikke er forhøjet puls på led og sener på benet? og at hoven ikke er varm??
feb 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 14
Tina c: jeg havde part på ham et halvt år inden og så fik jeg så bare de parter der var med før med (af økonomiske årsager) Ja han bruger sko, tager ud og kigger på ham i morgen med min mor.
Veg: jeg tror ikke han er skæv nogen steder, eller hypermobil. Har aldrig oplevet noget tegn på det
Okay tusind tak. Jeg fik ikke noget at vide om han var varm eller noget i hoven, det ville hun havde sagt så
Igen tusind tak alle sammen
jun 2007
Følger: 59 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 410
aug 2009
Følger: 77 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 91
feb 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 14
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.245
aug 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 457
Ikke rengående??