{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Ikke rengående?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg blev ringet op i morges af en af mine parter der sagde at min hest ikke havde gået "normalt" da hun trak den ind fra fold og fik så hende der ejer stedet hvor vi står til at kigge på den. Hun sagde så at ikke var rengående, ikke sådan super meget halt men en lille smule. Hun trak ham ind her mandag formiddag og den sidste der red ham var lørdag. Har snakket med hende der sidst red ham om hun så der var noget galt, det gjorde hun så ikke.. Og nu står jeg i det dillema om jeg skal have en dyrlæge til at komme og se på ham? Eller jeg skal vente nogen dage for at se hvordan han har det der.
For det er jo fuldkommen sindssygt at skulle betale 1500 kr for at dyrlægen kommer og siger at den bare skal stå stille nogen dage? Da det jo ikke er rigtig meget men kun lidt? Det er sket på folden og han har ingen ydre skader.
Prøv og sæt jer i min situation! Ved ikke hvad jeg skal gøre (det er min første pony, har haft ham i 2 måneder nu)
Kan i måske nogen tips? Ved det er svært at bedømme over internettet. Men vil sætte stor pris på det mindste råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke rengående??
  • #1   1. jul 2013 Har du kun haft den i to måneder, og allerede to forskellige parter der rider? Ved fra min hest at han er hybermobil, og blir uren så snart han blir skæv et sted. Kan også ske på folden, eller vel en der rider forkert. Så når min er det mindste uren ved jeg at ostepathen skal forbi og arbejde ham igennem en gang. Hvis din hest ikke r skæv, og måske har lavet en mindre forvridning på folden, ville jeg sætte på sygefold en uges tid, så den ikke blir overbelastet. Naturligvis tjek hoven er den varm hævet. Bruger den sko? Hvornår de sidst skiftet osv. Er ejeren af stadet vandt til at have med at heste at gøre så ud og se hvad der siges. Det altid en vurdering. Men hvis der ikke skal udskrives smertestillende eller sys lappes taget røgten. Har jeg ikke meget at bruge dyrlægen til. Men har så også altid arbejdet med dyr, og omgås dagligt dyrlæger, så kender deres styrker og deres svagheder.

• #2   1. jul 2013 Hvis den "bare" er lidt urentgående, og ikke stokhalt, eller har et stort sår, er meget varm eller hævet på benet, kunne jeg godt selv finde på at give den et par dage, bare på fold og se om det har hjulpet. Han kan nemt have trådt forkert, uden at der er sket noget alvorligt andet end at han er lidt øm smiley

Er der tjekket om han har haft en sten i hoven der har siddet og trykket? smiley

• #3   1. jul 2013
    Hvis det ikke er voldsomt havde jeg ladet den gå. Men blev det værre eller ikke forbedret sig efter en uge, så havde jeg fået fat i en dyrlæge.

• #5   1. jul 2013 Jeg ville stille den på sygefold/boks ro resten af ugen. og er det det samme på mandag vil jeg ringe efter dyrlægen.
    Har du tjekket at der ikke er forhøjet puls på led og sener på benet? og at hoven ikke er varm??

• #6   1. jul 2013 Tusind tak for svarene smiley
    Tina c: jeg havde part på ham et halvt år inden og så fik jeg så bare de parter der var med før med (af økonomiske årsager) Ja han bruger sko, tager ud og kigger på ham i morgen med min mor. smiley ja hun ved virkelig meget om heste og har haft heste i 35 år tror jeg det var smiley men hun "tør" jo ikke komme med en vurdering da hun ikke er dyrlæge.
    Veg: jeg tror ikke han er skæv nogen steder, eller hypermobil. Har aldrig oplevet noget tegn på det smiley

Okay tusind tak. Jeg fik ikke noget at vide om han var varm eller noget i hoven, det ville hun havde sagt så smiley

Igen tusind tak alle sammen smiley

• #7   1. jul 2013 .

• #8   1. jul 2013 Hvis det var min hest, og den kun var lidt uren, havde den fået lov at stå stille i en uge, er der ikke sket en forbedring der, ville jeg derfra tage kontakt til dyrlægen smiley

• #9   1. jul 2013 Okay tak, så får han lige en uges ferie smiley

• #10   1. jul 2013 Jah jeg havde også giver hesten lidt ferie..

• #11   1. jul 2013 Jeg havde absolut som udgangspunkt lettet min popo og kørt ud og vurdere hesten med mine egne øjne.

Kommentér på:
Ikke rengående??

Annonce