{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Er det dumt? {{forumTopicSubject}}

Sidder og tænker over om det er dumt at bruge næsten alle mine sidste konfirmationspenge på en westernsadel. Har knap 5000 kr tilbage, og har fundet en virkelig god brugt westernsadel i mærker Garland Butterfly reining, til jer som er lidt inde i westernridning, som koster 4500:) syntes i det er dumt? Ved godt at det er et underligt spørgsmål, men vil jo virkelig godt have den westernsadel, istedet for en billig, pap westernsadel, som jeg aldrig kommer til at købe. Så enten skal det være nu, eller aldrig (dvs. Når jeg engang får råd om MANGE år) men så har jeg jo heller ingen konfirmationspenge tilbage.. Hvad havde i gjort?

Kommentarer på:  Er det dumt?
  • #1   3. jul 2013 årh en butterfly er den bedste sadel (: har selv en.

men syntes det billigt for sådan en.
    husk at få prøvet den

• #2   3. jul 2013 Det kommer jo an på hvad du vil? Jeg synes det er dumt fordi jeg ikke kan bruge det til noget. Men hvis du kan så er det vel ikke dumt? smiley

• #3   3. jul 2013 Hvis du vil ride western, er det en fed ide - men ellers så måske en anelse dumt smiley

• #4   3. jul 2013 Jeg har også en Garland butterfly til salg, har lige sat den ned til 3800,-

• #5   3. jul 2013 Det var da et underligt spørgsmål, vi kan da ikke svare på om det ville være dumt. Det kommer da lidt an på hvordan du har det med både sadel og pengene. Hvis du vil ud og bruge penge på noget andet om ikke så længe, så er det da dumt, men hvis du gerne vil have den sadel, og ikke har i sinde at købe noget andet dyrt foreløbig, så køb du sadlen smiley

• #6   4. jul 2013 gi' det noget mere tid. er western noget du vil de næste mange år?
    -kan du finde den billigere? er der andet der er smartere at bruge pengene på?

• #7   4. jul 2013 Ridder meget tur, og vil gerne begynde på western. En westernsadel har jeg derfor drømt om længe nu! Og nu har jeg råd. Men kan få en til 2500, men denne her er jo lige det tak bedre kvalitet men også det tak dyrere..

• #8   4. jul 2013
    En western sadel er en lækker tur sadel :o)

• #9   4. jul 2013 Altså tænk, er der andet du skal brug penge på eller mangler du kun den ene ting?:-)
    hvis du kun mangler den er det jo en.god ide, hvis du mangler andre ting så må du tænke hvad er mest nødvendigt smiley
    jeg er pænt ked af at jeg brugte mine 7.200.på.ingen.ting, fik kun en mobil og gamacher til major, og der var en masse andre ting jeg skulle have brugt pengene på smiley

• #10   4. jul 2013 Ja, det er det. Min mor syntes jo at det er tosset;p men jeg ved, at hvis jeg investerer i sådan en sadel, så har jeg en konkret ting, istedet for at have nogen penge stående på kontoen, som løbende vil blive brugt på ting og sager, som jeg ingen gavn vil få af. Så på den måde ville der jo være en god ide., åha jeg er i dilemma med mig selv lige nu.. smiley

• #11   4. jul 2013 Sådan en sadel taber ikke ret meget i verdi , så du kan altid holde pengene hjemme på den, tror bestemt ikke du vil fortryde,hvis du køber en rigtig god sadel og ikke en pap model, så har du sadel de næstemange år, jeg har selv en af mine der er over 50 år gammel og er i super stand, det er en hand made roping , en skøn skøn sadel. se dig godt om, og spørg evt en der har forstand på western sadler om råd, og køb en rigtig god en af slagsen, så er du rigtig godt ridende.

• #12   4. jul 2013 Jeg fik 9000 da jeg blev konfirmeret - har kun et skab tilbage fra alle de penge som kostede 500.... Købte sadel jamen alt muligt bras aner faktisk ikke rigtig hvad - men ja... De forsvandt og kan virkelig ikke anbefale det - gem dem start en opsparing - sæt 4000 på en opsparing også har du resten til småting smiley

• #13   4. jul 2013 Jeg fik ca 20.000kr ( er skilsmisse barn, har meget familie!) jeg brugte først lidt penge på en computer, som jeg stadig har og er 21 nu. Så købte jeg resten af min hest ud ( min far stod som ejer, og havde betalt, men betalte en sum og fik hende) og så sparede jeg pengene op på en konto jeg kun kunne hæve på 1 gang om året . Købte da en sprit ny knallert da jeg blev 16. Den havde jeg i 3 1/2 år.. Derefter var der lidt penge til en sadel jeg købte ny ved en rideudstyrs butik på bud..

Syntes jeg bruge mine penge fornuftigt, men overvej det!

• #14   4. jul 2013 Hvis i virkelig brændte efter en westernsadel, og havde 5000 at gøre godt for, ville i så købe den til 2500 som er i god kvalitet og kostet 12500 fra ny (importeret fra USA) eller den lidt bedre og lidt flottere for 4500 hvor man har virkelig god tæt kontakt til hesten i forhold til andre westernsadler. Syntes det er rart lige at høre andres meninger, selvom det måske er lidt urelevant, men er det helt tosset at gøre det?

• #15   4. jul 2013 Det kommer an på, hvordan du sidder i de to forskellige, og hvordan de ligger på hesten smiley Men umiddelbart den dyre af dem.

• #16   4. jul 2013 Ja ikke?

• #17   4. jul 2013 Jo, du skal bare huske, at det nok bliver svært at få 4500 for den igen, hvis den på et tidspunkt skal sælges. Nu ved jeg så heller ikke, hvor vant du er til at bruge en westernsadel, for hvis man ikke bruger den til daglig, er den svær at få brugt. Jeg var i hvert fald dårlig til det, for den er altså lidt mere besværlig at smide på hesten og spænde gjord på, end en "almindelig sadel" er.

• #18   4. jul 2013 Hvis det er det du vil, er der kun en til at bestemme. Så det jo ligemeget hvad vi syntes.
    Men når det handler om kvalitet skal du altså tænke på dyret det skal rende rundt med den. Hvis du føler du vil bruge penge på en sadel kan du ligeså godt gå all-in og købe en du kan have i mange år og som passer hesten( håber jeg di har tænkt på om den gør) så vælg en kvalitets sadel !

• #19   4. jul 2013 Det har jeg bestemt tænkt på. Den skalabselut ogsåførst prøves før jeg køber, men tror jeg har besluttet mig smiley tak for de gode råd:)

Kommentér på:
Er det dumt?