{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.201 visninger | Oprettet:

Sårene efter kastration {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Nu er det omkring 6 dage siden min hest blev kastreret, men har i dag lagt mærke til det ene sår stadig er åbent. Tror der er er kommet en smule betændelse i det, men er ikke sikker. Synes også at det er hævet. han virker ikke til at have det dårligt og han spiser som han plejer.

Skal jeg ringe til dyrlægen og få ham ud og kigge/hører hva han mener eller skal jeg selv lade det hele og evt. vaske det i noget vand?
Hva synes i er bedst?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sårene efter kastration
  • #3   16. sep 2013 Kan du ikke sende billede til din dyrlæge? det gjorde jeg da min blev kastreret. så hun ikke var nødt til at køre ud alle gangene smiley

  • #5   16. sep 2013 Pernille. Det ved jeg ikke om jeg kan, men min dyrlæge er i den samme by smiley

  • #6   16. sep 2013 Det er meget normalt. Fik min kastreret i foråret, men efter 8 dage gik der så betændelse i. Først så det ud til at være helet 100% og så fik han det revet op på en eller anden måde. Men det er meget normalt at såret også hæver efter 6 dage. Jeg fik dyrlæge ud efter en uge for at tjekke op og igen efter to uger, bare for at være på den sikre side smiley

  • #7   16. sep 2013 Jeg ville være meget påpasselig med kasterations sår! Du risikere at den får sædstrengsproblemer hvis der ikke bliver taget hånd om en evt. betændelse i tide. Var det en stående eller liggende kasteration?
    Hvis det var mig ville jeg tage og ringe til dyrlægen og høre ad, det kan der i alt fald ikke ske noget ved smiley


  • #8   16. sep 2013 Det var en liggende og tak for svaret

  • #10   16. sep 2013 Det lyder helt normalt..såret må ikke hele for hurtigt hellere at det er længere tid om at hele så betændelse stille kan løbe ud selv..
    Sidste år havde jeg en hvis sår var groet sammen efter en uges tid,det måtte åbnes igen for at kunne få betændelse ud..
    I år tog det ca en måneds tid inden såret var helet og ingen komplikationer selvom det ser ulækkert ud...
    Hvis din hest bevæger sig,spiser og drikker normalt så ingen panik smiley


  • #12   16. sep 2013 Sårene blir jo ikke syet.
    min måtte på antibiotika da han fik så meget betændelse i og næsten ikke kunne gå smiley
    Men ville ringe til dyrlægen for en sikkerheds skyld


Kommentér på:
Sårene efter kastration

Annonce