{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Gå til biddet :)
  • #1   28. sep 2013 Brug schenklerne og sædet. smiley

• #2   28. sep 2013 jeg plejer at tage lidt og give lidt i indertøjlen og holde den anden rimelig stram smiley men det virker jo kun på nogle heste

• #3   28. sep 2013 Det er rigtig vigtigt at bruge benene! smiley

• #4   28. sep 2013 En hest skal ikke gå til bidet ved at du sidder og nykker i tøjlen!!! smiley
    Det kommer automatisk igennem korrekt ridning og dette er ikke noget vi andre kan forklare dig på skrift. Få en underviser. smiley

• #5   28. sep 2013 Det kommer helt af sig selv, når du rider korrekt med dit sæde og ben smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 45 Emner: 127 Svar: 8.940
    #6   28. sep 2013 Den vigtigste regl: rid hesten, så den kommer ordentligt bagfra, og derved ligger sig fortil smiley

• #7   28. sep 2013 At få hesten til at gå til biddet er et spørgsmål om korrekt ridning for ben og sæde og hesten skal bære sig selv.
    Hvis hesten er tjekket for evt. smerter eller andre grunde til at den ikke vil "samarbejde" så ville jeg måske overveje ny underviser hvis du ikke synes du får den hjælp du behøver..

• #8   28. sep 2013 Du skal ikke gøre noget for at få hende ned. Det skal nok komme, når hun selv har muskler og styrke til det.

Så forlæng tøjlerne MEGET, kom ned i tempo, hvor hesten er i balance og slapper af, og så lad hende få snuden FREM i stedet for IND.

• #9   28. sep 2013 Ved at ride hesten "til bidet" fra tøjlen ligger du al arbejdet i din hånd og derved på hestens forpart. Hvilket er helt forkert og belaster hesten helt forkert.

For at få den til at gå til biddet korrekt skal den rides ind under sig selv på bagparten op i ryggen og derved flytter du alt vægten fra tøjlen om i bagparten så hesten bærer sig selv frem for at du bærer den i hånden smiley

Det er rigtig svær at ride det i en hest der har de "forkerte" muskler. Det kræver meget og korrekt arbejde og kræver uddannet undervisning smiley

• #10   28. sep 2013 Som der siges gå til bidet er ved at være et forkert udtryk, da folk så fokusere på bidet. Regner med du mener hvordan får jeg min hest til at gå i korrekt bæring ?
    Som der siges ben sæde aktiver bagparten, og find en dygtig underviser smiley selv top ryttere ses gang på gang ride deres heste på forparten frem for i korrekt bæring så det ikke så nemt. Det hårdt arbejde, men skønt når det lykkes, og din hest er som blød smør på tøjlerne de skal ikke bruges kun lige støtte guide. Din hest rides under dig og dit sæde ikke i dine hænder.

Kommentér på:
Gå til biddet :)