{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

Ligge ned og neje {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Det er sådan at jeg nu har trænet ligge ned og neje i et halvt år med min shetlænder, og der skrider virkelig frem af.
Hun kan sagtens begge dele og endda rigtig fint, men jeg har brug for nogle fif.

I ligge ned klare hun det rigtig godt. Vi er begyndt at træne på græs nu, og selv der ligger hun sig på kommando.
Mit problem er bare at hun ruller sig smiley og det gjorde hun nemlig ikke da jeg lige havde lært hende det. Så kunne jeg gå rundt på hele banen og hun lå bare og ventede på mig.
Det er ikke det at hun ruller sig for det må hun jo gerne hvis hun har brug for det, men jeg vil egentlig gerne have hende til at kunne ligge ned uden at rulle sig, for efter hun har rullet sig rejser hun sig nemlig op. smiley

Og så neje. Det går også rigtig godt, og vi er kommet langt med det. Hun kan nu både på højre og venstre, men hvad vores problem ligger i er at hun rejser sig igen med det samme. Hun kommer ned, får godbid og rejser sig igen. Jeg har prøvet at vente med godbid indtil hun har ligget ned i lidt længere tid, men det har ikke rigtig virket smiley

Så søger egentlig lidt smålig hjælp til at kunne finpudse trickene smiley

Tak på forhånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ligge ned og neje
  • #2   22. okt 2013 Ja, brug godbidderne til at holde hendes opmærksomhed, når hun er nede og ligge. Når du synes det er fint nok, så bed hende om at rejse sig, inden hun har tænkt på at rulle sig.
    Det er bare det, at hun ikke må rulle sig. Ned - godbid indtil i er færdige. Lige et klap uden godbid, hvis der er brug for det, og så ellers op.

• #3   22. okt 2013 Ifht. Neje lader jeg altid Nelle spise græs så længe, hun er nede, og når hun rejser sig, er det slut med græs smiley ellers har jeg set folk kaste godbidder ned foran deres hest, så den bliver dernede og venter på dem.

• #4   22. okt 2013 Når din hest ruller sig bliver du nød til at sige den ikke skal.. Du kan ikke sige at den må nogle gange og nogle gange må den ikke..

Med hendsyn til nejning der kommer det altser.... H*n begynder at ligge der længere og længere jo mere vant hesten bliver til det:) ellers så prøv som de andre siger giv den en sliksten for at rose og holde opmærksomheden;-)

• #5   22. okt 2013 Tak for svar! smiley Det vil jeg prøve.

Mathilde Denning, det med græs er prøvet smiley Hun går ned, spiser og rejser sig imens hun spiser. Så det virker ikke så godt :s men tak, jeg vil prøve mig lidt frem smiley

Helene, det er jo det. Vi har trænet neje i et halvt år efterhånden, og hun er ikke nervøs ved tricket. For hun kommer roligt ned og kan sagtens også blive dernede, men hun skal bare lære det smiley Så problemet ligger ikke i at hun ikke føler sig tilpas, det er bare af lære hende det smiley
    Men tak for svar, vil som sagt prøve mig frem smiley

• #8   22. okt 2013 Tak for svar, det vil jeg prøve smiley

Hannah, hvor kan man finde de der sliksten henne? smiley sådan en må jeg da prøve smiley

Kommentér på:
Ligge ned og neje

Annonce