Ligge ned og neje {{forumTopicSubject}}
Hej
Det er sådan at jeg nu har trænet ligge ned og neje i et halvt år med min shetlænder, og der skrider virkelig frem af.
Hun kan sagtens begge dele og endda rigtig fint, men jeg har brug for nogle fif.
I ligge ned klare hun det rigtig godt. Vi er begyndt at træne på græs nu, og selv der ligger hun sig på kommando.
Mit problem er bare at hun ruller sig
og det gjorde hun nemlig ikke da jeg lige havde lært hende det. Så kunne jeg gå rundt på hele banen og hun lå bare og ventede på mig.
Det er ikke det at hun ruller sig for det må hun jo gerne hvis hun har brug for det, men jeg vil egentlig gerne have hende til at kunne ligge ned uden at rulle sig, for efter hun har rullet sig rejser hun sig nemlig op.
Og så neje. Det går også rigtig godt, og vi er kommet langt med det. Hun kan nu både på højre og venstre, men hvad vores problem ligger i er at hun rejser sig igen med det samme. Hun kommer ned, får godbid og rejser sig igen. Jeg har prøvet at vente med godbid indtil hun har ligget ned i lidt længere tid, men det har ikke rigtig virket
Så søger egentlig lidt smålig hjælp til at kunne finpudse trickene
Tak på forhånd!
sep 2009
Følger: 129 Følgere: 115 Heste: 3 Emner: 485 Svar: 1.989
Det er bare det, at hun ikke må rulle sig. Ned - godbid indtil i er færdige. Lige et klap uden godbid, hvis der er brug for det, og så ellers op.
Blogger
Følger: 296 Følgere: 341 Heste: 3 Emner: 378 Svar: 1.420
nov 2011
Følger: 83 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 222
Med hendsyn til nejning der kommer det altser.... H*n begynder at ligge der længere og længere jo mere vant hesten bliver til det:) ellers så prøv som de andre siger giv den en sliksten for at rose og holde opmærksomheden;-)
jul 2007
Følger: 103 Følgere: 144 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 303
Mathilde Denning, det med græs er prøvet
Helene, det er jo det. Vi har trænet neje i et halvt år efterhånden, og hun er ikke nervøs ved tricket. For hun kommer roligt ned og kan sagtens også blive dernede, men hun skal bare lære det
Men tak for svar, vil som sagt prøve mig frem
jul 2007
Følger: 103 Følgere: 144 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 303
Hannah, hvor kan man finde de der sliksten henne?
Ligge ned og neje