{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Erfaringer med hævelser efter kastration. {{forumTopicSubject}}

Jeg fik kastreret min dejlige hingst i torsdags, han er inden længe 5 år, så han er altså kastreret sent. Alt er gået som det skal, men i dag her til morgen var han hævet godt op, dyrlægen sagde jeg skulle gå med ham for at få ham til at bruge bagparten og få flyttet lidt på det 'dernede'. Så ringede jeg til en anden dyrlæge og hørte ham hvad jeg skulle gøre ved hævelsen. Han synes jeg skulle vaske det i lunkent vand med lidt sæbe i og så stadig gå med ham. Jeg har nu lige haft ham ude og gå i et kvarters tid, og lukket ham ud igen.
Jeg har tænkt mig at tage ham ind i eftermiddag når han skal have smertestillende og vaske det som sidste dyrlæge sagde, også gå med ham igen.

Er der nogen af jer andre der har erfaringer med at få hævelsen til at gå væk med andre smarte tricks, eller vil i også sige at jeg bare skal blive ved at vaske og gå?

Hævelsen er først lige kommet, og har som sagt først lige gået med ham, han bliver vasket om et par timer... Er bare så bange for der går noget i det, og at han så bliver syg og dårlig af det. Det ville være det værste nogensinde.


Kommentarer på:  Erfaringer med hævelser efter kastration.
  • #1   11. jan 2014 Min fik spulet såret i koldt vand, men det var også varmere der... men rensning og bevægelse er det vigtigste smiley min baby skal kastereres på tirsdag smiley

  • #2   11. jan 2014 Nu vil jeg ikke skramme, men min blev kastreret som 4 års og hans bristede og det jeg først troede var hævelse var størknet blod inde i pungen... Bar lige så du ik sikker på a det "bare" er hævet smiley

  • #3   12. jan 2014 Det VIL hæve efter et par dage, det kan godt se ud som om der er en masse væske i det yderste og så ligner det en væskepose. tag det roligt det fortager sig lige så stille. Når såret er ved at hele kan overskydende væske ikke komme væk, og det ligger sig ligesom en pose ved penisudgangen, helt normalt, det fortager sig. Det er vigtigt at han kan få lov til at gå rundt og bevæge sig. Det er ikke godt at rense sårene med noget, bare lad dem være, så skal han nok blive fin :o)
    Har han ikke feber, så er han helt ok, men jo, det ser lidt voldsomt ud :o) og han er helt sikkert øm.


  • #5   14. jan 2014 Det bedste du kan gøre, er at sørge for motion, som du også har skrevet selv. Motion hver dag i form af en god lang gåtur eller lade hesten gå/løbe på ridebanen, hvis ikke det andet kan lade sig gøre smiley Og så vask hver dag med lunkent vand - det er rigtig godt, at bruge vat til at vaske med (køb en stor pose vat i supermarkedet) - og så ville jeg ikke bruge sæbe! Hvis der er nogle skorper af tørret blod dernede, så skal de bare væk (forsigtigt selvfølgelig). Hvis ikke hævelsen bliver mindre, og hesten pludselig får mere ondt, så skal du selvfølgelig kontakte dyrlægen. Hævelse er ok, - bare det ikke bliver ved med at hæve! Tag også gerne temperatur hver dag hvis du er i tvivl om infektion. De kan dog godt have betændelse dernede, uden forhøjet temperatur - det oplevede jeg med min hyp i efteråret, da han blev kastreret. Måtte sende billede af såret til dyrlægen, da det efter ca. 12-14 dage stadig ikke var lukket helt sammen, og han pludselig fik stærke smerter. Så måtte han have antibiotika, og så helede det fint op og hævelsen forsvandt ret hurtigt smiley


  • #6   14. jan 2014 Så blev min dreng også kastereret... håber at alt går nemt smiley

Kommentér på:
Erfaringer med hævelser efter kastration.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce