{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Hvor mange gear har Jeres? :-P {{forumTopicSubject}}

Hej igen igen smiley
Jeg keder mig lidt og kom til at tænke på Tindur sine gear i de forskellige gangarter smiley
Han har to i skridt, langsomt og hurtigt.. Tre i trav langsomt hvor han bruger ryggen godt (ser den ikke så tit mere) mellem hvor han har et godt jævnt tempo, og hurtigt som jeg forsøger at undgå at han bruger. I galop har han "arbejdsgalop " hvor bagbenene ikke altid kommer med, middel galop hvor han går godt fremad uden at det går for stærkt, hurtigt galop hvor jeg arbejder på at han skal huske at blive i middel galop og til sidst væddeløbs galop hvor han løber alt hvad han kan smiley
Vi er stadig i titilridnings processen så derfor er hans gear ikke fin pudset endnu smiley

Hvor mange gear har Jeres? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange gear har Jeres? :-P
  • #1   20. jul 2015 7 smiley

  • #2   20. jul 2015 Natash har pt. et gear i skridt, langsom. Der skal VIRKELIG noget driveri til, før hun går hurtigere, men det skal nok komme igen snart, vi er godt i gang med at gå/løbe en masse ture sammen hvor hun skal gå i et godt friskt tempo.

    I trav har hun tre. Langsom, middel og hurtig. Hun/vi bruger mest middel :).

    Og i galop har hun også kun et gear, og det er WROOOOOOM! Hun kan sagtens middel og lidt langsommere galop, men vi har ikke reddet længe da jeg hellere vil gå og løbe nogle ture pt :). Så når det så endelig er ridning, så vil hun bare gerne fremad hehe.


  • #3   20. jul 2015 Luna - i hvilke gangarter? smiley

    Sacha - ja de gangearter skal øves på.. smiley

    Mvh TT


  • #4   20. jul 2015 Helt bestemt! Men jeg har ikke overskud til andet end gåture pt, jeg ooorker simpelthen ikke at sadle op, det er meget nemmere bare at gå ud med en grime, fange ponyen, hægte et træktov på og så af sted. Og så lige rense hove når man så kommer hjem igen :).

    Jeg håber også lidt på at kunne nå at tabe mig sammen med ponyen inden vi går "alvorligt" i gang med ridningen igen, både pony og jeg har lidt for meget på sidebenene. Så det afholder mig også fra at ride pt :).


  • #5   20. jul 2015 Min har lige præcis på mange som jeg beder om. Hun skal kan gå med det tempo jeg ønsker, og en stor del af vores træning er tempovekslinger. Hun er pt ikke så stærk i trav og galop, fordi hun først er ved at komme i gang igen, men her øver vi også frem og tilbage hele tiden. Det gør jeg både på bane, tur og i longe.

  • #6   20. jul 2015 Men hun har vel nogle hastigheder der ligger naturligt for hende at være i som hun kommer i regelmæssig når du enten beder om øgning eller at få ro på? smiley

    Mvh TT


  • #7   20. jul 2015 Hvis hun er oppe at køre beder jeg om et roligt tempo.
    Men får hun frie tøjler og jeg ikke gør noget er det meget forskelligt hvilket tempo hun vælger. Hun vælger aldrig et hvor hun er lige ved at bakke, men om det er en alm arbejdsskridt eller mere fremadgående er meget forskelligt.
    Når jeg beder om øgning går hun selvfølgelig mere fremad -det har jeg jo netop lige bedt hende om, men at styrte halvvejs ukontrolleret af sted gør hun ikke. En øgning er jo mange ting. Som nu hvor hun ikke har været i gang i en længere periode vil jeg slet ikke bede hende om at strække sig det hun kan.
    Hun kan godt ligge i et tempo for frie tøjler, når jeg starter, men ligge i et andet, når vi slutter. Om skiftet så er hurtigere eller langsommere afspejler tit, hvad vi har trænet. Har vi eks. været helt nede og hun ikke skal andet end futte af sted sænker hun ofte tempoet.


  • #8   20. jul 2015 Det jeg mener med gear er den takt de har i de forskellige tempo. Din hest har vel nogle jævne tempoer/takt hun normalt bruger..? smiley

    Mvh TT


  • #10   20. jul 2015 2 skridt 2 trav 3 galop smiley

  • #12   28. jul 2015 3 i skridt, 2 i trav, 1 i tölt, 3 i galop og 0 i pas smiley

Kommentér på:
Hvor mange gear har Jeres? :-P

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce