{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Klipning {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet rigtigt meget itvivl om jeg skal have klippet Baldur. Hvad er jeres erfaringer? Hvor meget klipper i jeres?

Jeg overvejede lidt bare at klippe ham på bringen så han slipper dækken, men er det ikke let af få lungebetændelse og sådan nogle sygdomme, hvis han så bliver kold?

Det skal lige siges at han går i løsdrift smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klipning
  • #1   28. okt 2008 Raudrekki går i løsdrif og derfor kan jeg ikke klippe ham da han ikke kan gå med dækken så (:

• #2   28. okt 2008 raudrekki har det ellers mega hårdt med den pels. det er helt vildt smiley

• #3   28. okt 2008 JEG ER IMOD KLIPNING ! synes de er islændere og de skal ikke klippes, har aldrig gjort det og vil aldrig gøre det !

• #4   28. okt 2008 liv: har også haft den mening engang;D men hvis det kan hjælpe hesten vil jeg gører det (: - problemet af bare med raudrekki at han går i løsdrif. men man kan næstem ikke ride ham på grund af den pels, han er så doven og har det sååååå hårdt med den pels, der skal ingen ting til så er han ved at falde om af pusteri .. smiley

• #5   28. okt 2008 Da jeg overvejede det sidste år fik jeg at vide at man kun skulle klippe dem på bringen hvis man havde mulighed for at tage ud og give hesten dækken på, hver gang det var regnvejr - altså mest for dem der har hesten hjemme.
    Men jeg har ingen erfaringer med det selv.

• #6   28. okt 2008 Jeg kan sagtens forstå dig Liv, men lige nu tænker jeg mest på hesten. Der har været rigtigt rigtigt mange debatter omkring hvem der var for og imod klipning. selv var jeg også i mod, men jeg synes det er synd for Baldur at han altid sveder så meget efter ridning.

• #7   28. okt 2008 men ville bar stille min hest på boks i en halv time til den var tør, måske med et dækken på og så ud på folden! de er jo islændere for guds skyld da !

• #8   28. okt 2008 Haha liv det ved vi godt smiley smiley

Når men maya sokka er blevet klippet som et forsøg i år jeg ville rigtig have klippet hende over det hele så kunne hun bare gå med dækken hver dag men jeg ændrede hurtigt min mening efter at have snakket med mette min gudmor havde læst artikler om dækkener og om hvor meget dårligt dte kunne gøre for hesten så klippede hende så kun sådan så hun havde det der tæppe på ryggen og numsen kan sætte et billede i et fotalbum så du kan se det ! og jeg er bare vildt glad for det nu hvis jeg stadig ejer hende til næste vinter gør jeg det igen for det har bare gjort både mig og hende vildt glad hun sveder ikke og hun er ikke doven og træt og trist nu hun bare frisk og glad hele tiden øhm sokka går for det meste uden dækken prøver at lade hende gå så meget som muligt uden pgr det dårlige ved dækken smiley

• #9   28. okt 2008 Jah, i know Krissy smiley

men jeg mener bar det skal være naturligt og de er jo islændere, ikke ponyer !
    vi har en uldbamse som er fra island, hvis det var andre der ejede ham, ville han nok blive klippet, men ham er vant til vejret og klarer det fint. jeg sys de er for søde ti at blive klippet !

• #11   28. okt 2008 Liv: jeg er helt klart enig i at det er fedest at lade hesten være naturlig. Men i Danmark er her noget varmere på Island om vinteren, og her de sidste par år er det blevet meget varmere. Nej det er ikke naturligt at klippe hesten - men det er vel i princippet heller ikke naturligt at ride den?

Kristina: Du må super super gerne sætte billeder ind! Går hun i løsdrift?

• #12   28. okt 2008 Ej helt ærligt, det bliver sq da for unaturligt at klippe sin hest ! men det er bar for pyntet, hvis man kan sige det på den måde !

• #13   28. okt 2008 JA det er unaturligt smiley Men hvis det hjælper hesten, så er den vel ikke meget længere.

• #14   28. okt 2008 altså det er jo bar min mening, vi kan diskutere det her for evigt 1 så hver sin mening !

• #15   28. okt 2008 Lige præcis smiley Desuden var det her emne også mere om folks erfaringer, end om man synes heste bør klippes eller ej.

• #16   28. okt 2008 Er det ikke dyrt at få dem klippet ? smiley

• #17   28. okt 2008 Nicole, er du ikke bange for at hesten får luftvejsinfektioner? smiley

• #18   28. okt 2008 Okay smiley Nejnej, det var mere sådan om i var bekymrede. det er nemlig den eneste grund til jeg selv tvivler smiley

• #20   29. okt 2008 Men så er de jo klippede ved lungerne? smiley kan godt være jeg bare er pylret. men måske er det det jeg skal have med baldur så.

• #21   29. okt 2008 Ja smiley Så får de også lov til at beholde deres bamsede look :b

• #23   29. okt 2008 jeg elsker det (: men synes også det er ret sødt når de er klippet - så de har knæstrømper q: smiley

• #24   29. okt 2008 Syntes også de er grimme smiley kan heller ikke lide sokka bliver helt grå nogen steder og så ikke der hvor hun stadig har pels men det har fandme hjulpet hende ja hun går i løsdrift de spiser inde om aftenen og så har hun kun dækken på de koldeste og regnfulde dage fordi så bliver hun ikke afhænig af dækken

• #27   29. okt 2008 vinterpels er sååå charmerende smiley
    men hader når den er våd, hehe (:
    det er bare det værste det er en våd hest smiley

• #33   30. okt 2008 Rolig nu folkens ! hallo CP har sku ret der er Fucki... mange topryttere der klipper nogle af sine heste som de ved har brug for det !!!! ja selv på island bliver top hingste/og heste som står på boks klippet !!

Fat at folk har hver sin mening carina mener det er noget lort og nogle er ligeglade andre elsker det sådan vil det bare være ville da også selv ønske jeg kunne lade sokka stå i vinterpels men nu hvor jeg har opdaget hvor meget bedre hun har fået det som hest så syntes jeg det er en god ting smiley

MEN MEN rigtigt ville jeg klippe sokka over hele kroppen men snakkede med min gudmor og andre erfarene kloge heste folk som sagde at det ikke var godt for så var jeg tvunget til at lade hende gå med dækken og så havde min gudmor læst en artikkel om at dyrlægen barbara udtalte at hun næsten var grædefærdig når hun så en unghest eller idet hele taget andre heste gå med dækken fordi hestene rent faktisk kan miste en helt del skulderfrihed og bevægelse under ridning af det :S kan godt selv se det når jeg tænbker mig om skulderen er hele tiden fats i et dækken og kan slet ikke trække skluderen normalt langt frem som den kan uden dækken så er glad for jeg tog det valg at lade sokka beholde pelsen på ryggen og nyren og lade hende gå uden dækken så meget som muligt smiley

• #34   30. okt 2008 Ja og jeg syntes bare det var det dummeste den gang jeg var lille men nu har jeg forstået hvor godt det kan være for hesten og som min hesteklipper sagde

"ja en islænders pels er god til en kold og frostfuld vinter på island, men hvorfor i danmark der sveder den jo og det er slet ikke ligeså koldt derfor har de det jo varmt"

• #36   30. okt 2008 Jeg må påminde om at en a reglerne for denne gruppe er ordentlig opførsel! Jeg taler ikke til noen specielt her, men synes hurtigt der kommer pigefnidder ud af det . I har hver sin mening og er der intet det kan ændre på, så lad det nu ligge ellers sørger jeg for at emnet her bliver slettet og i værste fald at nogen vil ryge ud a gruppen hvis tonen ikke er påpasselig . OG DET GÆLDER ALLE!

• #37   30. okt 2008 Der er vildt meget uenighed om klipning - men lavede altså også det her emne for at høre HVORDAN folk klippede deres heste, og ikke deres mening om klipning, for dem har der allerede været mange af. smiley

• #38   30. okt 2008 Rigtigt cille folk disskutere og bliver så hurgtigt uvenner ! smiley smiley

Maya: jeg kan prøve at tegne den måde sokka er klippet på i paint for har ikke et billede det er ret grimt men godt !

• #39   5. nov 2008 Helt enig med Julia, jeg kan da nævne en hel del, også aj juniorer og ungryttere! Jeg synes at det er for plat at bare fordi nogle topryttere gør det , skal alle gøre det ! Islændere er total skønne med vinterpels ! Jeg personligt elsker at se dem være bamsede og nogle centimeter lavere, det er dq da for kært smiley Så hvorfor fanden ødelægge? bar fordi nogle topryttere gør det ! Jeg synes det er til grin !

• #41   6. nov 2008 jeg er en af dem som ikke kan ride min hest i mere end 10 min unden han er ved at dø af pustning og jeg rider kun skridt og 2 runder tölt, så syntes bestemt at hvis det hjælper hesten så bør man klippe den. jeg vil gerne have raudrekki klippet ved halsen men jeg må ikke for min mor så teknik set kan jeg næsten ikke ride min hest:/

• #42   6. nov 2008 ja det er meget trælst smiley

• #45   6. nov 2008 Jeg synes alt man må tænke på HESTEN når det handler om klipning. What ever med hvad rytteren synes er pænt, det handler sgu om hvordan hesten har det.

• #47   6. nov 2008 Hvro godt sagt maya det kan godt være nogen folk ikke kan lide det men hvis hesten har brug for det og man prøver det 1 gang og det bare er lykke for hesten så er det helt ærlig noget pjat at det bare er noget lort ! smiley

• #48   6. nov 2008 Chalotte : det er okay af have sin egen mening, men du får det til at lyde som om at os som ikke klipper vores heste ikke rider seriøst ! det lyder som om du nedgør folk der ikke klipper sine heste smiley
    Jeg rider meget seriøst og mine heste sveder, så får de et dækken på og jeg tager det af senere !!!!

Julle : Heeh, i know smiley TWINS

• #50   6. nov 2008 Kristiane ja klart jeg vil heller aldrig klippe min hest over det hele ! smiley

• #51   6. nov 2008 Jeg syntes ikke folk skal klippe deres heste hvis det ikke er nødvendigt det ville jeg heller aldrig slev gøre !

• #52   6. nov 2008 Kristina : jeg vil da sige at hvis hesten har store problemer er det selvfølgelig nødvendigt og hvis min hest får problemer vil jeg nok osse gøre det ! men vil bar helst undgå det ! men jeg synes du har ret Maya, men synes bare ikke det er særlig pænt ! men hvis det er nødvendigt skal man da gøre det !

• #54   6. nov 2008 Hvis Baldur skal klippes bliver det kun på bringen. Jeg er i mod at klippe hesten så den skal gå med dækken, da jeg synes det er unatuligt. Hvis hesten VIRKELIG har brug for det - så er man måske nød til det. Men ellers synes jeg ikke hesten skal gå med dækken, når den faktisk har pels smiley

• #56   6. nov 2008 Det er jo et eller andet sted lidt unødvendigt at klippe hesten fuldstændigt, også give den TØJ på istedet. Selvfølgelig, nogle heste har VIRKELIG brug for det - men ellers synes jeg ikke om ideen.

• #57   7. nov 2008 Min hest blir klippet over det hele, går med dækken og står på boks fra klokken 14 om eftermiddagen til klokken 8 næste morgen og hun lever i bedste velgående. (:

Kommentér på:
Klipning

Annonce