{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
261 visninger | Oprettet:

Inspiration? {{forumTopicSubject}}

Hey alle skrivetosser XD

Når I skriver en historie er I så oftest inspireret af andre historier/legender/sange/whatever eller er I 110 % obs på at være original, altså ikke bruge noget af andres "idéer"?

Dermed ikke sagt at man ikke må/kan finde inspiration i en hændelse/fænomen der finder sted i virkeligheden...

Personligt er mine historier ofte svagt inspireret af andet jeg har læst/set/hørt om, men ville egentlig foretrække at være 110 % original. Det er bare ikke lykkedes for mig endnu... Min ellers så flyvske hjerne går død, hvis jeg ikke er under indflydelse af en eller anden stemning. En gang imellem kan jeg til dels opnå det med musik i baggrunden, men ikke altid...

Hvad med jer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inspiration?
  • #1   2. mar 2009 Interessant emne og bestemt værd, at diskutere smiley

Blodsøstre, som nogle af jer måske kender, har faktisk en god historie som fortæller om hvordan jeg arbejder med mine tekster.

Min veninde på efterskolen sad og bannede over en ekskæreste, snakkede om hvad hun ville gøre ved ham. Havde lige skrevet digtsamling og for sjov siger jeg "Sus! Jeg vil skrive en bog om dig og den skal indeholde ALLE dine hævnplaner." Sus kigger op på mig: "Damn den bliver lang!!"

Jeg hører/ser et eller andet, går ind i min syge hjerne, skriver disposition osv, skriver bogen xD

Men ja. Bliver påvirket af stemninger og bruger (læs: udnytter!) det bevidst! Dvs gennem musik, hestene, naturen, venner osv

• #2   2. mar 2009 Jo hehe... Jeg er klasseeksemplet på det xD

• #3   2. mar 2009 Tit når jeg starter på en historie, så er det en eller anden skør idé, der bare er poppet op ud af den blå luft. Somregel er det bare et navn på en person jeg lige kommer i tanke om, og så opdigter jeg hurtigt en start på historien, og hvad den hovedsageligt skal handle om. Det er sjældent at jeg ved hvad den egentlig kommer til at slutte med.

Men så begynder jeg at skrive, og så får jegen eller anden idé, fx. fra en bog eller en film, og så tænker jeg: Ja! Sådan skal det være! Men det ender så altid med at jeg laver lidt om på det, ændrer lidt i tingene, ændrer lidt i det jeg allerede har skrevet, og så kører den ellers videre udfra en ny idé smiley

Når jeg så skal skrive slutningen, kan jeg tit ende op med at have skrevet 3-4 forksellige slutninger, før jeg finder den rigtige. Og indimellem det, kan jeg nemt have ændret en masse i historien, skiftet nogle personer ud, måske ændret lidt ved hovedpersonen. Og når jeg så er helt færdig, kan jeg faktisk sidde med 2-3 forksellige historier, der alligevel minder lidt om hinanden, fordi de er bygget op af den samme idé, men så er de bare blevet ændret undervejs smiley

• #4   3. mar 2009 Mine historier er mest præget af hvilken sindsstemning jeg selv er i. Det er naturen der inspirere mig og jeg finder altid på en historie når jeg går med en hund:D Så kan jeg komme ind i en helt anden verden. Men mine heste inspirere mig også.

Kommentér på:
Inspiration?

Annonce