{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

Føler ikke at jeg kan klare det! /': {{forumTopicSubject}}

For to uger siden startede jeg med at låne en pony..
Han er seks år gammel.
ikke reddet i et halv år, til et helt år..

Første gang jeg prøvede ham, lavede han mange små hop osv. men det var jo lang tid siden han var redet, så jeg accepterede/accepterer det jo...
vi slap ham fri i hallen, og han var så sød. han fulgte efter mig som en lille hundehvalp (: han var bare kær.

jeg red ham en gang til, et par dage efter, og jeg skulle nu låne ham...

når jeg er/var alene med ham, kan jeg ikke ride. så jeg må bare groundwork'e. det gik fint i starten ... han fulgte efter mig osv.o sv.

jeg har reddet ham fire gange nu. det er gået okay. men har kun skridtet og en lille smule trav.

igår var jeg ude ved ham. han var mere frisk end sædvanligt, så han galoperede rundt i ridehuset. meget hyggeligt (o:

men så idag, gik det knap så godt. så snart han kunne komme til det, bed han mig i armen, eller i nakken, eller sådan nogle steder...
det gjorde rigtig ondt, og jeg blev rigtig ked af det ...
så satte jeg ham ud på folden igen ...

når jeg har ham inde og strigle, kan han ikke stå stille .. han kan i det hele taget slet ikke stå stille. det er et ret stort problem ...
Så vrinsker han SÅ højt, efter sin hesteflok, der står ude på folden ..
og jeg kan ikke styre det.
- så jeg sætter ham ud.
jeg ved godt, at det ikke er det, jeg skal gøre... men jeg føler ikke at jeg kan styre det...

jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre? s':
han er en rigtig charmerende pony, men føler ikke at jeg kan klare ham ...

- og han er den første pony, min mor har kunnet lide. fordi hun syntes, at han er så sød, vil min mor også lære at ride nu ( og det har hun ALDRIG villet før ), og hun syntes at han er åååh så sød og kær og dejlig og livlig.

og det er han også. men måske for "livlig" for mig? s';

jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre... /;


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Føler ikke at jeg kan klare det! /':
  • #1   16. jun 2009 nej, han har ikke ondt. det er bare lige pludseligt, at han lige begyndte at bide ..

  • #2   16. jun 2009 Er det kun når i er alene på staldgangen at han bider?

  • #3   16. jun 2009 Min bliver også meget urolig når han er alene på staldgangen, de er jo flokdyr, så kan han godt begynde at bide fordi han stresser.
    men med din kan det også være mangel på respekt overfor dig, det kan være at han bare ser dig som en ven det er ok at bide i. Du kan prøve med noget undervisning i HMS og dominans.


  • #4   16. jun 2009 han bider når jeg slipper ham fri i ridehuset...

    Dedenroth Design
    ja, du har nok ret..


  • #5   16. jun 2009 Jeg er ret sikker på at det er fordi du ikke helt viser ham hvem der bestemmer.
    min har også været meget dominerende, og kan stadig være det, og han er 13 år, hehe.
    hvis du trækker med ham, og laver parader, stopper han så meget tæt på dig, og små puffer osv til dig?


  • #6   16. jun 2009 Dedenroth Design
    ja, det gør han.


  • #7   16. jun 2009 så er det fordi han dominere dig. det kan du sagtens lære ham at stoppe med. prøv at hver gang han går for tæt på dig når du stopper ham op, så rusk i tovet lige indtil han flytter sig, gå så videre, stop, hvis han gør det samme igen, så gentag det med at ruske til han flytter sig, det værste heste ved er at blive irriteret, så viser du ham at du bestemmer.

  • #8   16. jun 2009 Da jeg netop skulle til at skrive nøjagtigt det samme som Sara-Maria, tager jeg nu mine ord i mig igen og bifalder hendes indlæg.

    Jeg tror ikke du er 'opgaven moden', det er et kæmpe arbejde at håndtere en hest som allerede efter 4-5 dage er nået til det stadie.
    det er ikke pinligt at opgive, men enten må man tage tyrene ved hornene eller også må man indrømme, at man ikke kan håndtere situationen (:


  • #9   16. jun 2009 Jeg er - igen - meget enig med Sara-Maria. smiley Det er vigtigt, at du får vist ponyen tydeligt, hvad du forventer af ham, og får markeret dine grænser overfor ham, så han får en større respekt for dig. Tror godt, jeg forstår den faldgrube, du lyder til at være godt på vej til at falde i, for jeg skal selv hele tiden være obs på, at jeg ikke ryger i den, fordi alle heste jo er SÅ søde, og så er det svært at skulle opdrage på dem og være bestemt... Men det er bare nødvendigt også at kunne sætte grænser og lede hesten, hvis man ønsker et godt forhold til den. smiley

    Dernæst vil jeg sige... Ponyen har kun været hos dig i ca. 2 uger, skriver du. Så han har helt sikkert stadig brug for lidt tid til at falde til. At han ikke kan/vil stå stille, og at han kalder så meget på de andre heste, er - set med mine øjne - et tegn på utryghed. Han savner med andre ord trygheden fra flokken. Så giv ham nogle gode oplevelser... og så ellers tid og masser af tålmodighed. Men sæt for guds skyld grænser for ham også, så han f.eks. forstår, at det IKKE er ok at bide.


Kommentér på:
Føler ikke at jeg kan klare det! /':

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce