{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Bukkehov {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min søster ene pony (Cordelia) virker meget øm på specielt det ene forben. Vi troede først hun var forfangen, men så så jeg at hun går meget sjovt på det ben. Vi havde også en tanke om først at hun var ømtået fra da smeden havde været der, men det kom godt nok et par dage efter, men sys bare han burde se det hvis det var noget med hoven. Det er lige som om hun går på forkanten af hoven og ikke bruger bagkanten. Jeg synes også hun er noget ret i hoven og i hvert fald i benet, men hvordan går de hvis de har bukkehov? Er der nogen som kan forklare det?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bukkehov
  • #1   28. mar 2010 Klik på dette link der er et billede af en plag med bukkehov ;o) (link fjernet)

Og her er også en, dog i en meget mild grad: http://www.sundehove.dk/data/sundehove.dk///Bukhov.jpg

• #2   28. mar 2010 Zaffe har bukkehov. Han har en stejl hov, og trådte også kun ned på tåen. Nu har smeden været her og lavet en Dallmeer sko, som tvinger ham ned og træde på dragten. Utrolig smertefuldt, hvilket også gør han får smertestillende.

• #3   28. mar 2010 Det er lige som om at det bliver lidt bedre når hun er kommet ud og har gået lidt.. Synes det er underligt.. Men kunne godt lyde som om det kunne være det.. Men er det ikke lidt underligt at smeden ikke har sagt noget så?

• #4   28. mar 2010 Jeg tænker osse at jeres smed burde sige noget, hvis det var bukke hov, min smed ser hvertfald sån noget med det samme.
    Hvis den halter lidt, eller virker øm, sku du måske overveje, om det er en hovbyld. For det er jo ikke sikkert smeden lige ser det..
    Nu ved jeg ikke hvor gammel den er, men hvis det blir bedre når den har gået noget tid, kan det osse sagtens være vokseværk smiley Håber ikke det forvirrede mere end det gjorde gavn

• #5   28. mar 2010 Hun bliver to til sommer. Kan også være at han har set det og været ved at gøre noget ved det uden at sige det, for er ikke mig der er der når smeden kommer.
    Hun er øm, men ved ikke hvorvidt det "bare" er fordi hun står på sine hove som hun gør i øjeblikket...

• #6   28. mar 2010 Hvis den bliver to til sommer, og det ER bukkehov, skal du nok ikke regne med de største chancer for den :S ):
    men ellers hvor bor du henad, og hvilken smed har du?

• #7   28. mar 2010 Nej, frygter også det værste lige nu. Den anden har vidst også en smule. Bor lidt syd for herning. Bruger en der kører rundt sort, men synes han har gjort det godt med de andre heste og har egentlig været godt tilfreds. Tænkte også at han måske har været ved at ordne på det, men bare ikke sagt noget. Regner med at ringe til dyrlægen i morgen..

• #8   28. mar 2010 Du kan få en operation, hvis det endelig er bukkehov.

• #9   28. mar 2010 har du tænkt hovbyld...
    Ronaldo har været forfærdelig øm i fusserne men samtidig var det meget difust, hvor og hvad han havde ondt i.

Min dyrlæge fandt en lille hovbyld i højre for og en der lå over læderhuden på højre bag.
    Ronaldo snød mig ret meget, for normalt reagere de meget på hovbylder. Men ikke her...og jeg gik også og tænkte det væreste.. og nu er han helt fin igen..
    Bare en lille tanke..;_)
    Ved bare jeg blev snydt lidt..gg..

• #10   29. mar 2010 Hm... Min anden hest havde det og reagerede meget, men burde det så ikke også blive værre? Hun går bare meget underligt på benet, så tror mere bukkehov, men kan self tage fejl.. :S

• #11   30. mar 2010 jo det syntes jeg også med ronaldo... Men han gikk bare og ømmede sig lidt.
    Min gamle hest havde engang en hovbyld og der troede jeg han havde brækket benet, så slet slemt så det ud.

Så jeg troede ikke på det var det ronaldo fejlede før dyrlægen visiterede ham.. og skar hul på dem..

De kan snyde de små bæster;-)

• #12   31. mar 2010 Det kan de, desværre. Har lige haft dyrlægen ude og det var lidt bukkehov, så nu får hun bedøvende i 10 dage og blev beskåret lidt.

Kommentér på:
Bukkehov

Annonce