{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.721 visninger | Oprettet:

Er hesten urengående? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Sagen er den at der er den her hest, som er helt fint rentaktet når den går lige ud og når den går på venstre volte, men når den går på højre volte træder den ikke lige så langt ind under sig med udvendige bagben, som den gør det på venste. - Altså på venste volte træder den fint ind under sig med udvendige bagben, men på venste volte gør den ikke!

Hesten viser ingen tegn på ubehag - her tænker jeg på den ser glad ud, der ingen halepisken er, den går frivilligt og uden tvang rundt i "hårnåle-sving" på begge volter og ser stadig glad og tilfreds ud.

Når andre har siddet og set hesten under rytter og de er blevet spurgt om hesten halter, kan de intet se, ikke engang hvis de får af vide hvilket ben det er på.

Men nu er der så jeg tænker, ER hesten urengående, eller går den bare sådan og her slet ikke ondt?
- Hvis den nu "aflaster" evt. smerte ved at tage kortere skridt på venste bageben på højre volte, jamen skal den så ikke bare det, hvis det ikke betyder videre irretation/smerte for den?

Hesten har før stået stille i længere tid (her snakker vi flere uger) pga. det, hvilket ikke har haft nogen stor betydning.
Hesten er derefter redet reglmæssigt og i øvelser som schenkelvigninger (skridt og trav), forpartsvendinger, bagpartsvendinger, tilbagetædninger, uden det er blevet værre (nærmest tværdigmod, det er nemlig ikke lide så "slemt" som for ca. 2 uger siden!
- Så er det så også jeg tænker, hvad hvis det skal trænes væk? Os mennesker har jo også nogle småting engang imellem, som skal gås væk/arbejdes væk, hvor det ikke hjælper noget at ligge i sengen. Så kan en hest ikke også det?

Håber i har forstået alt det jeg har skrevet og det ikke er noget sludder :o)

(Der bliver ringet til dyrlæge her i fomiddag, for at sikre at der ikke er noget der "sidder i klemme" i benet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er hesten urengående?
Kommentér på:
Er hesten urengående?

Annonce