{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
396 visninger | Oprettet:

Tillid på springbanen {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Jeg har nogle problemer med min pony på springbanen. Jeg stoler ganske enkelt ikke på ham, vi har haft nogle dårlige stævner, kan efterhånden ikke komme over første spring. Han har tidligere gået S med placeringer og har altså masser af kapacitet.

Problemet er at vi stoler fuldt på hinanden i daglig træning, på veje, i dressur, på staldgangen osv. Men å snart vi springer, går det galt.
Er der evt. nogle som kender problemer, eller har nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tillid på springbanen
  • #1   17. maj 2010 Start nede fra bunden af med nogle små klasser, og få bygget tilliden op stille og roligt igen.

Hesten kan godt mærke på dig, at der er noget galt, så bliver den selv nervøs og stopper.

• #2   17. maj 2010 Hej Mande smiley
    Jeg havde det samme problem med cirkeline. Du må prøve at vende Des til at det godt kan være lidt farligt = en masse ture på f.eks. vejen og så beløn ham med et klap eller et 'dygtig dreng'. På springbanen kan du jo altid snakke med ham (det gjorde jeg med cirke) hele tiden rose ham og evtuelt også klappe ham efter springet. Hvis han stopper så lad være med at blive sur, bare tag det helt køligt og rid på igen. Des vil nok hellere springe, hvis han ved der ingen konsekvenser er. Hvis du og han har mistet konkurrencelysten, så tag en pause og start fra bunden måske en LD eller LC bare for at få jeres tillid op at køre. Selvfølgelig er det rigtig svært, men Des er en fantastisk pony, og jeg er sikker på han både vil og kan gå igennem ild og vand for dig, hvis han får den rigtige motivation smiley
    GO ON søde !! smiley

• #3   17. maj 2010 Start nede fra bunden igen, start med nogle små kryds så i genskaber tilliden til hinanden igen, så i får nogle gode springdage sammen. Får han vil jo også tvivle på dig til springning, når du tvivler på ham, så derfor mit råd til dig er at i starter med nogle små kryds, og så bliver krydsene højere og højere, og så kan i bygge videre på at det så er lodrette, og en bane med kun kryds, og sådan fortsætter i, og HUSK at stoppe når det går godt :o)

• #4   18. maj 2010 Jeg tror ikke helt i har forstået. Han stoler på mig! Det er mig der ikke stoler på ham. Vi springer i forvejen meget småt til træning, men det er ikke højden, Des stopper på små kryds så vel som store spring på 120 cm.

Men tak for de fine råd alligevel

• #5   18. maj 2010 Hvis han stoler på dig, så ville han jo hoppe.
    Du må give ham nogle signaler til at han skal stoppe. Små nyk i tøjlen eller måske rider du ham lidt tilbage..
    Prøv bare at sidde helt stille og roligt med benene rigtig godt ved, til stævnerne, og så se om det virker.
    Jeg har prøvet <b>PRÆCIS</b> det samme.
    Nu rider jeg bare frem og har benene rigtig godt ved. Og han stopper ikke mere. Mit problem har også været at han stoppede til stævnerne, hvor han så til træning bare hoppede det hele.

• #6   18. maj 2010 hesten mærker af DU ikke stoler på den og så stoler den ikke på dig det er sådan det forgard på en spring bane.
    og det kan du ikke lave om på

• #7   18. maj 2010 Hele problemet opstod fordi at han er UTROLIG svær at ride. Hvis ikke afstanden er der, min vilje, mit sæde, mine ben, støtten. Alt skal være minimum 99% på plads, mangler der bare en smule springer han ikke.
    derfor er jeg blevet usikker på min ride stil. Jeg ved da godt det ikke ligefrem hjælper at jeg ikke stole på ham mere.

Egentlig har jeg ikke brug for konstateringer, nærmere nogle gode tips, gode tillids øvelser. Ikke bare spring lidt lavt og byg det op, for det gør vi og det hjælper ikke.

Men er glad for i prøver at hjælpe mig.

• #8   18. maj 2010 Ved godt det er et virkelig kompliceret problem.

• #9   18. maj 2010 Jeg kan så meget genkende situationen.
    Er jeg der ikk 110% hele banen rundt så stopper han. Har jeg ikke benene ved i 0,1 sekund stopper han.
    Men du bliver nød til at have benene ved <b>heletiden</b>.
    Tænk ikke på så meget andet i starten, end bare at have benene ved hele vejen rundt og ride frem! også i hjørnerne..
    Jeg trænede små spring, hvor jeg virkelig bare havde ben ved heletiden, og tilsidst blev det til en vane. Og det har hjulpet.

Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg ikke tillidsøvelser hjælper.
    Du kan jo evt. prøve at snakke med tidligere ejer om hvad hun gjorde, så at den sprang..

• #10   18. maj 2010 * han = min pony

• #11   18. maj 2010 Problemet er også har han har en venstre skulder, hvis den ikke er mere end 100 % på plads så springer han ikke ligegyldig hvad?

Der er mange ting at holde styr på ved ham her.
    Problemet med den gamle ejer er at hun oplevede det samme, hun troede hun købte en lidt nemmere pony. Han blev for svær for hende, så hun droppede spring og red dressur på ham istedet

• #12   18. maj 2010 Skulderen må man så arbejde så plads heletiden! Hver gang du rider. Det gør du sikkert også. Men måske overdriv lidt med at bøje ham, for at få den på plads til stævnerne.. Også inde på banen.
    Det er faktisk også noget der har hjulpet ved mig, at overdrive lidt med at bøje hesten af, altså så den virkelig ser springet.

Er det ikke Janni der har haft den før egentlig?

• #13   18. maj 2010 Tak for hjælpen ..
    Ja, det var Janni som ahvde ham før. kender du hende?

• #14   19. maj 2010 har tit startet mod hende på fyn smiley

• #15   19. maj 2010 Heh, så har du måske set ham

• #16   19. maj 2010 Det har jeg ja smiley
    rigtig mange gange!

• #17   19. maj 2010 Det lyder hyggeligt...

Men det var jo ikke Janni der er problemet, de gik bare lidt skævt smiley Så nu kæmper vi videre med ham.

• #18   19. maj 2010 Du skal ihvertfald ikke give op! smiley
    Men virkelig bare ha benene ved heeeeeeelevejen rundt!
    Virkelig!
    Det har stort set løst alle mine problemer!

• #19   19. maj 2010 Ja, men det er jo forskelligt fra hest til hest. Men mig og min træner har lagt en lille plan.
    Jeg skal bare ligge og ride lavt, så skal vi have en anen op på ham. Så jeg kan se at han faktsik godt kan. Desuden skal vi arbejde med at kommer over i en teknik hvor det er muligt for mig at ride så meget med benene. Lige nu er han et sted, hvor hans skuldre ikke er på plads i en sådan situation.

Tusind tak til alle for jeres råd, det er dejligt og mere betryggende at andre har oplevet noget ligende og er komemt ud af det !!

• #20   19. maj 2010 Min træner er professionel, og han siger alle kommer ud i det. Før eller senere skal alle i gennem det.

Jeg har kæmpet med det i over et år.. Og det er først nu det er begyndt at gå godt. Så det kommer igen

• #21   19. maj 2010 Problemet er at jeg har kun dette her år tilbage..
    OG jeg har været igennem det de sidste 3 år, med min andne pony

• #22   19. maj 2010 Problemet ligger i dig smiley du er usikker fordi du har haft nogle dårlige ture, men sådan er det, nogengange får man dårlige ture og andre går det super. Det du skal tænke på og sige til dig selv er ikke "jeg tror vi kan" men "jeg ved vi kan. Bare tænk hen til springet "jeg ved vi kan!!!", og hvis afstanden ikke passer må du må du prøve at ride rigtig meget frem eller bakke af, for det er dit job at få jer ordentligt over, og det kan du sagtens!

• #23   19. maj 2010 Nu har vi haft dårlige ture i over ½ år.. Det er derfor det er svært, men vi har en plan nu

• #24   19. maj 2010 Jeg kender dit problem, det gik galt for mig og min gamle pony, den var så uærlig! - Men det hjalp da jeg fik undervisning hos Thomas Sandgaard, hvor vi lavede en masse øvelser og små spring der stille gav mig tilliden tilbage..
    Det er hårdt arbejde, og man må overskride nogle grænser, går det helt galt kan en psykolog også hjælpe..

• #25   19. maj 2010 Jeg skal måske til noget mental træning..

• #26   19. maj 2010 Det kunne være en rigtig god ide!

• #27   19. maj 2010 I øvrigt..
    Jeg var ved hypnotisør. Og det hjalp helt vildt utrolig meget!

• #28   19. maj 2010 lad os nu prøve mental træning først.
    Som min mor så smukt siger - Jeg bliver paralyseret, ikke nervøs, ikke bange, jeg glemmer bare at ride. Når dte går galt bliver jeg paf og passiv, jeg kan ligegyldig hvad ikke optale mig selv til at huske noget som helst jeg har lært. Det er jo så bare efter han stopper med mig, før han gør det, stoler jeg bare ikke på han gør det.

• #29   19. maj 2010 ej, hvor det bare finder meget om min situation. Og jeg bliver bare ved med at sige det.. men.. ja.
    Jeg gik også fuldstændig i sort når jeg kom ind på springbanen!

Kommentér på:
Tillid på springbanen

Annonce