{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Klør sig på kroppen-Sommereksem eller? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg ved godt at dette emne har været oppe en masse gange, men jeg har ikke kunne finde svar på mine spørgsmål i andre indlæg.
Jeg har en ponyvallak på fem år som klør sig en masse. Det startede for to ½ uge siden da han kom op på Paradisgården. Der er en hel mass mitter osv og hurtigt fik kan en masse små(ca. ½ cm i diameter) hårløs pletter i hovedet. Et par af dem begyndte også at bløde en smule. Under hovedet blev han også fuldstændig hårløs og det blev hvidt/gult/lyserødt. Så rigtig ulækkert ud. Det blødte måske en lill smule, men ikke bemærkelsesværdigt. Han har haft en enorm stor kløe trang på kroppen, især på bagparten og klør sig op af alt hvad han kan finde. Striglebomme, saltstensholdere og mennesker hvis han kan komme til det. Bare jeg aer ham på bagparten hænger hans underlæbe med det samme og han viser tydeligt at han nyder det. Efter vi kom hjem her for et par dage siden har jeg jo håbet at det ville forsvinde da han skiftede miljø. Det under hovedet er også næsten væk, men han klør sig stadig enormt meget og har "prikker" på hovedet. Umiddelbart ville jeg jo nok sige sommereksem, men det plejer jo at være værst omkring manen og halen. Jeg synes dog altid at det plejer at være ekstreme tilfælde man ser ved sommereksem. Vil i sige at jeg bør få dyrlæge ud? og er der umiddelbart andet det kan være end sommereksem? Jeg har desuden overvejet at bruge noget kløestillende, men er bange for kun at symptombehandle. Jeg har også overvejet at vaske ham, men vil bare gerne undgå alle mulige mystiske sæber med diverse tilsætningsmidler, parfume osv.
Håber i kan hjælpe!
Kh. Caroline



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Klør sig på kroppen-Sommereksem eller?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce