{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Windsor Elite vs. Passier {{forumTopicSubject}}

.. Self. er Passier bedst.. smiley

Men tænkte på, om nogle herinde har redet i en Passier og rider i en Windsor Elite nu, eller omvendt?
Er forskellen på kvaliteten af sadlerne meget stor eller?
Hvordan er læderet på en Windsor?
Støtten?
Vil gerne have en Passier, men gamle ejer siger at Windsor Elite ligger godt på bassen, og det er jo trods alt ham der har mest behov for at sadlen passer 100% - det er bare fordi jeg er kræsen og er helt vild med Passier smiley
Jeg har kun max. 6000,- at købe ny til ham for, så det er begrænset hvad man kan finde af brugte, men velholdte Passier sadler til den pris.. smiley

Nogle erfaringer? smiley

Mvh. Michelle


Kommentarer på:  Windsor Elite vs. Passier
  • #1   5. okt 2010 Tak for dit svar, alt kan bruges smiley
    Ja det er jo ikke ligefrem smart hvis bommen knækker smiley
    Jeg har lange ben... smiley


  • #2   5. okt 2010 Passier kan specialsyes til hesten, men det kræver jo at de købes fra ny af (og så koster alle modeller over 10.000,-)

    Windsor er fin i kvaliteten, dog er læderet meget blødt, hvilket jeg personligt ikke kan lide (enormt blødt læder plejer at holde dårligere end mere "fast" læder).
    Bryder mig slet ikke om støtterne i Windsor Eliten, men det er jo en smagssag. Jeg har forholdsvis lange ben, og der passede den bare ikke til.

    Du kan godt få brugte Passier sadler til omkring 6000,-, man skal måske være lidt heldig, men det kan lade sig gøre.


  • #3   5. okt 2010 jeg elsker min windsor! og jeg har rimelig lange ben..

    kan bedere lide at ride i den end min undervisers passier, det er dog også en lækker sadel, men foretrækker min windsor smiley


  • #4   5. okt 2010 JEG ELSKER MIN WINSOR SADEL!!! smiley min veninde klara har 2 elite moddeler og hun bruger den på 7forskellige heste og hun elsker den også!! smiley
    næsten alle har den


  • #5   5. okt 2010 min storsøster har en passir og den synes hun er o.k men der findes mange bedre der er næsten ikke noget støtte i den! smiley
    link hvis i ikke tror på det: http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=15753


  • #6   5. okt 2010 Jeg rider med min Windsor på alle mine heste, så den bliver brugt mange gange om dagen og jeg har haft den i 2 år nu, og den er ligesom ny endnu, kan overhovedet ikke ride i andre sadler end den efter jeg har fået den. Jeg gav 12.000 for min, og den er virkelig pengene værd. og den passer så mange heste, og jeg har rigtig lange ben og den er stadig perfekt!

    Jeg har også en passir og den kan jeg slet ikke ride i, så den bruger jeg ikke, synes den er træls og hård at sidde i !


  • #7   5. okt 2010 jeg har en Windsor Elite.. og den er jeg super glad for..

    Jeg har brugt den til min gamle hoppe og hendes datter som jeg har nu..

    med hensyn til bommen vil jeg da lige indskyde, at jeg har været styrtet med min, hvor hesten faldt bagover og ned på mig og sadlen, og så rullet over til den anden side, og der har sadlen slet ikke taget skade..
    og har da aldrig hørt at det skulle være et generelt problem at bommen bare knækker, med mindre den bliver udsat for at blive tabt eller lign..

    med hensyn til hvilken du skal vælge, så ville jeg nok mere se på hvad der kan ligge på din hest..
    Windsor eliten kan f.eks. ikke ligge på min vallak men ligger fint på min hoppe smiley


  • #8   5. okt 2010 med hensyn til det med lange vs korte ben, så har jeg "korte" ben, men har lige så god støtte i sadlen som min mor har (der bruger 3 huller længere bøjler end mig, og det samme med min veninde (der bruger 4-5 huller længere bøjler end mig)

    hvorimod at jeg f.eks. i min venindes kieffer sadel slet ikke kunne fange støtten, så tror det er et generelt problem med alle sadler at nogle bare ikke er bygget til dem..


  • #9   5. okt 2010 Jeg har en Windsor Elite ! smiley
    Og er super glad for den!!! smiley


Kommentér på:
Windsor Elite vs. Passier

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce